Pelkään jäädä viikoksi kaksin 3,5v lapsen kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Mies kun lähtee kurssimatkalle viikoksi. Mietin mitä teen jos lapsi sairastuu yms?mies ottaa auton ja me jäämme ilman autoa. Lisäksi kun lapsi nukkuu isänsä kanssa makkarissa,ei suostu nukkumaan ilman isää. Itse huonousinena nukun olkkarissa.

Nyt on varmaankin sitten ihan oikea hetki sinunkin ottaa vastuuta ja kokea onnistuminen kokemuksen jälkeen. Kukaan ei saisi olla niin avuton vanhempana ettei voisi hetkittäin kantaa vastuuta lapsistaan saatikka sitten vain yhdestä yksinään.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree ja Tara74
Kyllä se lapsi nukkuu kun on tarpeeks väsynyt, jos se sairastuu niin hoidat sitä, jos tarvitsee mennä lääkäriin, kävelet/tilaat taksin/menet bussilla/pyydät tutulta/sukulaiselta kyydin..

Elämä on tasan just niin hankalaa kun siitä itse tekee.

En tiedä miksi pitää vinoilla, kuten edellisistäkin vastauksista huomaa. Miksi asiallisesti vastaaminen on niin vaikeaa??

Millainen tukiverkko on? Löytyykö autollisia ystäviä/sukulaisia? Taksillahan aina pääsee, jos auton tarve on. Tuohon lapsen nukahtamiseen en oikein muuta osaa sanoa kuin että varmaan aika haipakkaa alussa, mutta eiköhän loppuviikosta lapsi nukahda jo ilman isääkin. Ainakin on hyvä hetki opetella nukkumaan ilman isää...

Hyvin se sujuu!!

No kyllä sä nyt yhden lapsen kanssa viikon pärjäät. Mä olin koko viime syksyn yksin joka viikko kolmen lapsen (10v, 4v, 3v) kanssa. Lisäksi kolmivuorotyö, mutta onneksi ei tarvinnut tehdä yötyötä. Ja päälle aluksi raskauspahoinvointi. Ja pärjäsin. Kun ei ollut vaihtoehtoja. Tosin en missään vaiheessa ajatellut etten pärjäisi.

pyhä jyssäys:O minä oon lasten kans. 5,4,2,ja vauva 1kk kokoajan melkein yksin,nyt mies on eteläsuomessa reissuhommissa vielä 1,5viikkoa. sitten tulee vähäksi aika akotiin ja lähtee taas... aluksi vähän pelotti vaan se että miten pärjään yksin kaikkien kans,vaan pakkohan se on ja samanlailla se aika tässä menee kun vaikka isä oliskin ,,, 5vja 4v on aika omatoimisisa jo...ja 2v seuraa kivasti perässä. ulosku mennään auttaa 4v ja 5v 2v vaatteet päälle ym:D

Tukiverkkoja ei ole. Taksilla mennään jos tarve tule. Ruuat ostan viikoksi yms.

Onko teillä sitten lähimpään kauppaan pitkä matka, jos viikon ruuatkin pitää ostaa etukäteen?

Minä olen paljon yksin 1 v 8 kk lapsen kanssa miehen työmatkojen takia. Meillä on yksi auto (miehen käytössä) ja lähikauppaan vähän yli 2 km. Kivasti se matka kulkee rattailla :) Talvella 2010 oli yksi aika tiukka viikko, kun lapsi oli vasta pieni vauva ja ulkona koko ajan 25-30 astetta pakkasta. Silloin hankin viikon ruokatarpeet etukäteen.

Ja tosiaan, jos lapsi sairastuu, soitat taksin ja menette lääkäriin/päivystykseen.

:O Tosiaan, nyt on aika opetella. Mua ihan karmii aina tällaset tekstit että ihmiset ovat niin riippuvaisia toisista, etteivät pärjää yksin. Missä vika? Ja haluan siis oiekasti ymmärtää? Ei kaikilla muillakaan ole tukiverkkoa tai autoa, mutta pärjättävä on

Yhteistyössä