pelkääkö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
kukaan muu..
..että saa "sairaan"lapsen..
minen menny seulontoihin,kun en pystys kuitenkaan tekeen aborttia..mutta mieltäni vaivaa että mitäs jos syntyykin kehis tai muuten pahasti sairas..kun täällä ei oteta ultraa kuin se n.rv10 !!eikä siinä näy vielä mitään sellasta..

miettien,peläten rv19,äityli 35v

Etkö voi mennä yksityiselle ultraan? Noilla viikoillahan rakenneultrassa yleensä käydään.
Kyllä muakin hiukan pelottaa, vaikka kävin np-ultrassa ja lapsivesitutkimuksessa.
Mua tosin pelottaa enemmän, että vauva kuolee kohtuun tai synnytyksessä käy jotain.
Alkaa jo tätä ikää olla, ja niin kovasti toivon tätä kolmatta lasta. Isommat lapset jo 7 ja 5v

Mee ihmeessä sinne ultraan, saat vielä hyvät kuvatkin muistoksi, ei kai se ihan mahdottomia maksa. Ja ku olet ehtinyt jo työelämässä olemaan, niin ei ainakaan viimeset ruokarahat mene.
Mä ainakin menisin, meillä se oli maksuton, mutta joka tapauksessa olisin mennyt.

Joo, minä kävin molemissa raskauksissani molemmissa ultrissa, jotka sai ja vaikka kaikki oli niissä ok, eikä mitään syytä enempiin tutkimuksiin ollut, niin kyllä se pelko vaivasi ja vaivaa tavallaan vieläkin, kun eihän kaikkia tauteja huomata vasta ennen kuin lapsi on leikki-ikäinen.

Taitaa vaan olla, että se pelkääminen kuuluu tähän äitinä olemiseen ja vaikka kävisi kaikki maailman testit läpi, niin eihän se silti tarkoita, että saa 100 % varmuudella terveen lapsen. Ja sitä paitsi, vaikka saisi, niin lapsihan voi joutua onnettomuuteen vaikka viikko syntymänsä jälkeen ja halvaantua. Ei sitä vaan voi tulevaisuutta tietää etukäteen...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2006 klo 21:59 vieras kirjoitti:
Taitaa vaan olla, että se pelkääminen kuuluu tähän äitinä olemiseen ja vaikka kävisi kaikki maailman testit läpi, niin eihän se silti tarkoita, että saa 100 % varmuudella terveen lapsen. Ja sitä paitsi, vaikka saisi, niin lapsihan voi joutua onnettomuuteen vaikka viikko syntymänsä jälkeen ja halvaantua. Ei sitä vaan voi tulevaisuutta tietää etukäteen...

samaa mieltä. ainakin minulla pelko on hellittänyt kerrattuna ensimmäiseen raskauteen.

Yhteistyössä