Pelkääkö teillä lapset pimeää?

Valon kantaja

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 690
0
36
Täällä on nyt alkanu toi 2.5v kammoksuun. Ei voi mennä mihkään huoneeseen jos ei ole valot päällä ( sen verta fiksu poika, et sammuttaa ne kyllä lähtiessään :D )
Silti siinä pimeässä joku kiehtoo ja kauheesti hän koittaa sepostaa kun on "pipee" ja että huii..

Mikähän sen olis sitten peläyttäny, vai onko sekin joku ikään kuuluva juttu. Alitajuntaanhan se jossainmäärin kuulukin kyllä..

Nukkumaankan ei suostu, ellei ole pikkulamppu päällä.

Me selä'tettiin pimeäpelko sillä, että lähdettiin seikkailuretkelle taskulamppujen kera. Mentiin metsään missä siis oikeesti on pimeää ja käveltiin tuttuja polkuja taskareitten valossa. Lapsista oli siis tosi kivaa, ja tahtoivat uudelleenkin ja siinä sivussa se pelkokin katos.

Meillä kyllä tytöt pelkää. :/ Ekaluokkalainen ja varsinki tuo meidän 4v...on kyllä niin arka pimeän suhteen että aivan mahoton.
Ei ne kato mitään pelottavia lastenohjelmia, eikä me tietääkseni puhuta täällä kotona mitään mistä ne tuon kammon on saaneet.
Ite oon pienenä (ja nyt vähän isompanaki :ashamed: )pelänny pimeää, mut tytöille oon yrittäny opettaa että ei tartte pelätä ku ei oo mitään syytä.
Mitenhän niitä sais rohkastua? Kokemuksia minäki kaipaan! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Meimi:
Me selä'tettiin pimeäpelko sillä, että lähdettiin seikkailuretkelle taskulamppujen kera. Mentiin metsään missä siis oikeesti on pimeää ja käveltiin tuttuja polkuja taskareitten valossa. Lapsista oli siis tosi kivaa, ja tahtoivat uudelleenkin ja siinä sivussa se pelkokin katos.

Uuh.. Mä en menisi pimeään metsään vaikka maksettas! :ashamed:
Mut joku tämmönen voisi olla ihan tehokas, mullekkin..

Neljävuotias ei halua olla pimeässä sisälläkään, yölläkin on oltava valoa jostain näkyvissä edes pikkuisen. Ulkona uskaltaa kävellä aikuisen kanssa taskulampun valossa kylätiellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Poika nukkuu pimeässä oikein hyvin, mutta toki hereillä ollessaan napsuttelee kaikki valot vaan päälle. Ikää on 2.5v

Meilläkin on aikasemmin nukkunu. Mut ihan yhtäkkiä alkoi se, et ne valot on päällä oltava. Kesällähän se sen huone ei edes menny pimeäksi.

Tuo vois olla hyvä tuo ulkona kävely taskulampun kans.

Meillä nyt alko tosissaan tuo "äitin viereen nukkumaan"-pomppiminen ku illat alko pimetä. Tulee kyllä niin totally pimeää huoneeseen illalla että varmaan sitä säikkyvät valosan kesän jälkeen...

Meillä kohta 3v pelkää pimeää. Sieltä tulee kuulemma mönkkö=mörkö. Vaikka kuinka selittää, ettei mörköjä ole, mut ei auta. Nukkuukin sellanen yövalo päällä, ei mikään pieni vaan pitää olla aika valaistu huone. On pelännyt jo pidemmän aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lapinnoita:
Tuo vois olla hyvä tuo ulkona kävely taskulampun kans.

Meillä nyt alko tosissaan tuo "äitin viereen nukkumaan"-pomppiminen ku illat alko pimetä. Tulee kyllä niin totally pimeää huoneeseen illalla että varmaan sitä säikkyvät valosan kesän jälkeen...

Mä luulen ihan samaa. Tottuneet siihen, et on vaan hämärää. Meil ei tuu viereen vaan alottaa niin sydäntä riipivän itkun ja jatkaa sitä siihen asti, et ne valot sitten on.

Aamusella kyllä tessuttaa viereen kölliin :heart:

Yhteistyössä