pelkääkö kenenkään muun lapsi lunta?! (tyttö 1 v 8kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö 77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö 77

Vieras
Meidän tyttö ei suostu kävelemään ulkona, pelkää lunta! Todella rasittavaa ja kummalista. On kyllä muutenkin aika arka uusien juttujen kanssa mutta lapsethan pitäis olla innoissaan lumesta! Että se siitä ilosta kun eteläänkin saatiin lunta...

Uutuudenjännitystä varmaankin. Jotenkin vaan olen huomannut itsestäni oudon käytöksen, kun lapsi takertuu tuollaisissa tilanteissa, että itseäni alkaa ärsyttämään suunnattomasti... Toiset lapset pinkoo innoissaan lumessa mutta meidän tyttö vaan huutaa "äiti sylkkyyn...". No kai se siitä! Kai se siedätyshoito on paras keino tuossa asiassakin!

Meidän 1v. 1 kk seisoo vaan paikallaan tai istuu eikä liikuta ees käsiä. Pikkasen rasittavaa ollu ulkoilu nyt parina päivänä. Syliin haluaa vaan. Ei edes yritä maistaa lunta tms. Taitaa siis pelätä sitä. Pitäsköhän sitä tuoda sisälle et sais tutustua..

Meidän puolitoistavuotias ei varsin pelkää lunta, mutta inhoaa sitä. Ulkoilut on mielenkiintoisia. Minä yritän innostaa lasta, joka on *ittuuntunut kuin orava, jolla on käpy jäässä. Minä ulkoilisin ihan mielelläni lapsen kanssa enemmänkin, mutta raasu saattaa juosta piiloon, kun kaivan ulkovaatteet esiin :)

Yhteistyössä