A
auttakaa
Vieras
Olen pian 2 tuntia tuijottanut tuota raskaustestiä. Kääntänyt ja vääntänyt. Katsonut kirkkaassa valossa, katsonut varjoissa. Repinyt puikon auki ja tuulettanut sitä tikkua että se kuivuisi. Olen sitä testiä tuijottanut ja tuijottanut niin kauan että kuvittelen siihen jo viivan. Sillon harvoin kun järjenääni pääse läpi, ymmärrän ja tiedän että siinä ei ole mitään viivaa ja vaikka olisikin tässä vaiheessa se ei enää tarkoita mitään. Mä TIEDÄN että siinä EI OLE viivaa mutta silti tuijotan ja kääntelen testiä niin kauan kunnes saan itseni vakuuttuneeksi että ehkä siinä kuitenkin jotain näkyy. Ei ole edes mitään todellista mahdollisuutta olla raskaana, ehkäisy on ollut käytössä ja ainoa lapsemme on saanut alkunsa hoitojen avulla. Mutta silti mä vaan kuvittelen siihen sen viivan. En halua uskoa, että mun kroppa on vaan taas lakannut toimimasta, että hetken olin normaali, terve nainen ja nyt olen taas oma maho itseni. En halua uskoa, että se on se syy miksi kuukautiset ei taaskaan tule. Joten mä tuijotan ja tuijotan tota kusista tikkua ja vakuutan itselleni että näen siinä jotain. Mä en osaa lopettaa.