pelaaminen 4v kanssa ja häviö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miuku"

Vieras
tyhmä kysymys, mutta jos pelaatte lapsen kanssa jotain peliä, niin pelaatteko joskus niin että annatte lapsen voittaa vai pelaatteko molemmat, siis sinä ja lapsi, samoilla säännöillä ja ettet itse lapsen huomaamatta aiheuta häiviötäsi?

Itse kun pelailen tuon ikäisten lasten kanssa, niin en pelaa ns. ihan täysillä. Vähän pelistä riippuen. Ei ole mun mielestä hyvä antaa koko ajan voittaa, mutta ei sekään oo kovin kiva jos lapsi häviää koko ajan täysin ylivoimaiselle vastustajalle.

joo siis lapsen isä on pelannut niin että antaa lapsen voittaa. mä olen kanssa sitä mieltä, että tottakai lapsen pitää oppia hävimäänkin. toki ei aikuisen tarvitse "täysillä" pelata, koska silloin monesti lapsi häviäisi aikas usein (toki riippuu pelistä).

kuinka hyvin tein lapset sietävät häviötä? Ikään kuuluuvaa on vissiin omien sääntöjen keksiminen, niin että itse voittais?

[QUOTE="vieras";26115410]Samoilla säännöillä pelataan. Mutta pidän huolen, etten pelaa niin täysillä, ettei lapsi koskaan voittaisi.[/QUOTE]

Luuletko muka, että voitat lapsen aina??

Noille omille säännöille pistän aina kyllä stopin ja muillekin huijausyrityksille. Samoilla säännöillä siis pelataan ja ton ikäsen kanssa on kivoja semmoset pelit jotka on puhtaasti tuurista kiinni. Silloin häviöt ja voitot menee suunnilleen 50/50.

pelaan niin, että lapsi voittaa ekat kaksi peliä ja häviää kolmannen. Sitten se saa raivarin, mutta leppyy kun selitän, että hän voitti kaksi ja minä vain yhden. Sitten pelataan neljäs. Jos lapsi on väsynyt, hän voittaa, jos taas katson, että jaksan toisen raivarin, niin minä voitan ja selitän 2-2 tasapelistä.

Uno on hyvä peli, kun pelataan "turnausta" niin lapsikin näkee, että vaikka välillä häviää, niin voi silti voitttaa koko pelin (esim. kenellä ekana 200 pistettä).

Meillä kans pelataan tuon nelivuotiaan kans enemmän niitä tuuripelejä. Siinä tulee sopivasti sitä voittoa ja tappiota, ja molemmat saa pelata "täysillä". Esim. Afrikan tähdestä ja Kimblestä tykätään molemmat. Ja Juniori Alias on ahkerassa käytössä, kun siinäkin on jonkun verran tuurista kiinni, mimmosia kortteja sattuu tulemaan.

Muuten, OT, tietääkö kukaan, saako Juniori Aliakseen lisäkortteja jostain? Ollaan pelattu pakat läpi moneen kertaan ja aletaan osata ulkoa kaikki kortit, eikä peli ole enää ihan niin hauska...

Vuoroin vieraissa. Eli useimmiten voitan mutta välillä häviän, jotta oppii molemmille tunteille.

Vaan entäs kun se pikkuinen 4-vuotias ipana voittaa minut oikeasti shakissa? Mites sitten suu pannaan?

Itse kun pelailen tuon ikäisten lasten kanssa, niin en pelaa ns. ihan täysillä. Vähän pelistä riippuen. Ei ole mun mielestä hyvä antaa koko ajan voittaa, mutta ei sekään oo kovin kiva jos lapsi häviää koko ajan täysin ylivoimaiselle vastustajalle.

Samoilla linjoilla olen.

Joskus olen voittanut, joskus antanut lapsen voittaa. Se on aika selvää, että esim. ilmakiekossa hakkaan vielä 8-vuotiaankin 10-0 niin halutessani (mä oon siinä ihan pro :D ). Mutta en halua, koska ei todellakaan ole lapselle kivaa, jos täysin ylivoimainen vastus voittaa hänet joka kerta. En kuitenkaan anna lasten nähdä sitä, etten pelaakaan täysillä.

Hyviä häviäjiä nuo on olleet pienestä saakka :)

Säännöt on pääasiassa samat, mutta esim. mölkyssä ja tikanheitossa 8 v ja 6 v muksuilla on oma viiva josta he viskovat. Oli toki myös pienempänä, 4 v iässä.

Yhteistyössä