Peikko tyttö kiltiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuori tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nuori tyttö

Vieras
Mulla on 1,6 vuotiainen tyttö ja hän on aika villi melkein kun pojat, onko se normalia. Aina kun me mennän ulos syömään tai kylään niin silloin kaikki alkaa. Tyttöni alkaa huutamaan, juokse ihan villinä joka paikaan. Mua hävettä mennä kavereitten luona käymään koska mitähän ihmiset ajatelee kun mulla on pikkuinen peikko tyttö joka ei olenkaan kuntele äitiä. Ei siinä kakki sit se vielä yrittä omii kaikkien leikkikalut ja rikko muiten tavarita. onko teillekin villi peikkoja. Tarvitsisin vähän apua. Hän on mun ensimäinen lapsi ja haluaisin lisää mutta mun mies pelkää hanki lisää, koska meidän tyttö imee kaikki meidän voimat. Onko joku joka on jo ammatilainen joka voisi autta mua. HELP ME PLEASE!!!!!!!!! \|O :ashamed:

Oletko koittanut kertoa lapselle etukäteen mitä tapahtuu ja miten pitää käyttäytyä? Vaikuttaa vähän siltä, että tilanne on lapselle vieras, eikä hän tiedä miten pitäisi käyttäytyä ja purkaa mahdollista jännitystään ja epätietoisuuttaan huutamalla ja riehumalla. Tietenkin lapsi on vielä aika pieni, mutta ymmärtää varmaan puhetta jo aika hyvin ja jos käytät hänelle tuttuja sanoja kuten "kiltti" ja "nätisti" joita tulee varmaan käytettyä muulloinkin, niin lapsi ymmärtää miten pitää olla.

Lapsen kanssa kannattaa kyllä käydä kylässä ja ravintolassa syömässä, jos van mahdollista, koska eihän lapsi opi käyttäytymään näissä paikoissa jos ei saa harjoitella. Lapselta ei kuitenkaan voi vielä pitään aikaa vaatia samanlaista käytöstä kuin aikuisilta, että istuisi paikoillaan pitkän aikaa, vaan on hyvä valita sellainen ravintola, jossa on leikkipaikka lapselle ja pöytä läheltä leikkipaikkaa, niin voitte itse syödä samalla kun lapsi leikkii.

Tsemppiä ja jaksamista peikkotytön kesyttämiseen, kyllä tyttökin voi ja saakin olla villi. :)

Syliä ja huomiota kaipaa tuon ikäinen. Ota huomioon että hän on vauva, sanoo nämä taapero jtuskat mitä tahansa. Siis ei pieni aikuinen. Ymmärryskyky ja muisti vielä hyvin rajallinen. Säilytä oamt hermosi ja tarpeenvaatiessa kuskaa rauhallisesti ulos paikoista joissa mellastaa. Mutta ennekaikkea muista että hän on piei, ja sitäkin vain hyvin pienen hetken =)

Yhteistyössä