pedofiilin uhrit..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hellsinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hellsinki

Vieras
Kuinka moni on ottanut yhteyttä pääkaupunkiseudun puh luettelossa olevaan pedofiilien uhrien auttavaan puhelimeen?? (tai mikä se ny virallisesti olikaan?)
Itse otin yhteyttä vuonna 2001 ja aika karmaisevaa "apua" sain. Siellä oli vanhempi rouva joka kyseli mitä oli tapahtunut ja pyysi soittamaan uudestaan seuraavana pvänä. Kehoitti ottamaan yhteyttä poliisiin,lääkäriin.
Mikä oli ihan ok tietoa, MUTTA seuraavana pvänä alkoi kertomaan mitä kaikkea muuta on tapahtunut muille!!??? Siis haloo onko aiheellista alkaa kertomaan shokissa olevalle ihmisella lisää kauhutarinoita???
Eikö nämä ole ihan luottamuksellista tietoa mitä heille kerrotaan???

Eipä jäänyt hyvää kokemusta "auttajasta" ja apu jäi noihin kahteen puheluun...

Tapahtui kunnallisessa päiväkodissa,lapsi oli n.2vuotias ja tekijä NAINEN,sanokaamme häntä vaikka Katjaksi.

Katja oli alkanut käyttämään pihalta sisälle pissalle,leikkimään leikkejä.Onneksi ei Katja ehtinyt viedä pidemmälle"leikkejään". Lapsi oli fiksu ja ymmärsi ettei kaikki ole ihan ok. Kertoi kotona heidän leikeistään. Onneksi tämä Katja oli erityisavustaja vammaiselle lapselle (siis ei hyvä tälle hoidettavalle lapselle) ja ei pystynyt olemaan muiden lasten seurassa niin paljon kuin ehkä olisi tahtonut. Ja olisihan se aiheuttanut ihmetytstä muissa työntekijöissä.
Tapauksen tultua ilmi kerroin epäillykset päiväkodin johatajalle.Hän loukkaantui? Myöhemmin puhelin keskustelussa hän sanoi: "MÄ itse en ymmärrä että meillä olisi tällainen työyhteisössä mahdollista."
"Koita seurata asioita."
Kertoi kysyneensä hklökunnalta,kukaan ei sanonut tehneensä moista.
Hei haloo kuka saatanan pedofiili tunnustaa tehneensä yhtään mitään,helevetti.
Toivoisin että vanhemmat laitetaan automaattisesti sairaslomalle asian käsittelyn ajaksi. Itse olin niin shokissa etten varmaan kyennyt käsittämään koko asiaa. Ja kaiken huipuksi poliisit suorittivat "kuulustelut" puhelimitse???
Tekijä on varmaan vapaalla jalalla tänä päivänäkin..
Aikaa jo kulunut ja nyt pikkuhiljaa alkaa pääsemään elämän syrjästä kiinni..Mutta jälkensä on jättänyt tuo episodi.

Toivotan voimia kaikille jotka saman ovat joutuneet kokemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Hellsinki:
Kuinka moni on ottanut yhteyttä pääkaupunkiseudun puh luettelossa olevaan pedofiilien uhrien auttavaan puhelimeen?? (tai mikä se ny virallisesti olikaan?)
Itse otin yhteyttä vuonna 2001 ja aika karmaisevaa "apua" sain. Siellä oli vanhempi rouva joka kyseli mitä oli tapahtunut ja pyysi soittamaan uudestaan seuraavana pvänä. Kehoitti ottamaan yhteyttä poliisiin,lääkäriin.
Mikä oli ihan ok tietoa, MUTTA seuraavana pvänä alkoi kertomaan mitä kaikkea muuta on tapahtunut muille!!???
Siis haloo onko aiheellista alkaa kertomaan shokissa olevalle ihmisella lisää kauhutarinoita???
Eikö nämä ole ihan luottamuksellista tietoa mitä heille kerrotaan???

Eipä jäänyt hyvää kokemusta "auttajasta" ja apu jäi noihin kahteen puheluun...

Tuossa nyt kysymykseni uudestaan. Loppu oli meidän tarinaa ja väsyneenä kirjoitettu.SORI eihän se ny teitä kiinnosta.
Mutta onko muita jotka kyseiseen auttavaan puhelimeen ovat soittaneet,kiinnostaa onko samanlaista "palvelua" saaneet??

On luottamuksellista tietoa!
Ihan hyvä jos muistaisit sen työntekijän nimen jonka kanssa juttelit ja ilmoittaisit johonkin hänestä.

Minulle on osunut tuollainen terapeutti joka alkoi kertoilemaan mitä kaikkea hänen muille potilailleen oli tapahtunut.. ei tuntunut kivalta ja harmittaa etten silloin tehnyt ilmoitusta mihinkään.

Oletko saanut itsellesi ja lapsellesi apua mistään?
Lapsen olisi hyvä päästä asiantuntevalle terapeutille.
Myös sinun itsesi pitäisi päästä johonkin purkamaan tuota asiaa, että jaksaisit olla tukena lapsellesi.
Muistathan vakuuttaa lapselle että mikään tapahtunut ei ole hänen syytään.

Kuten sekavasta ekasta viestistä jostain voi lukea että ohi on,poliisit,terapeutit ja muut asianomaiset on käyty läpi. Vasta viime vuonna sain asian itselleni lopullisesti selvitettyä.
Lapsi ok jo unohtanut kaiken kokemansa,ja heti silloin kerroin että mikään tapahtunut ei ole hänen syytänsä.

Yhteistyössä