• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Kaksplus-toimitus

PCO:laiset, suositelkaa lääkäriä!

Ja toki muutkin!

Olen päättänyt, 9kk metuja tuloksetta syötyäni, pyytää itseleni clomit. Tilasin jo ajan Tarja O:lle Mehiläiseen, mutta menee huuhtikuun puoliväliin se..
Siis voitteko kertoa jonkun (ehkä pco:sta hyvin tietävän) ystävällisen, pk-seudulla olevan, gynen?
Kiirus on, ikä painaa, turhauttaa tää odotus ja yritys..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 11:41 mm-72 kirjoitti:
Ja toki muutkin!

Olen päättänyt, 9kk metuja tuloksetta syötyäni, pyytää itseleni clomit. Tilasin jo ajan Tarja O:lle Mehiläiseen, mutta menee huuhtikuun puoliväliin se..
Siis voitteko kertoa jonkun (ehkä pco:sta hyvin tietävän) ystävällisen, pk-seudulla olevan, gynen?
Kiirus on, ikä painaa, turhauttaa tää odotus ja yritys..

Pkseudun lääkäreihin en osaa vastata.
Mutta vastaan tuohon metut jne.
Metuja syön minäkin mutta eivät ne ole lapsettomuuden hoitoon,vaan apuna painonpudotukseen.Ja painonpudotus on apu raskautumiseen.
Itsellä takana puolisen vuotta ja kiloja poissa 10 noin.
Clomeja söin aikoinani terojen kera ja niistä ei apua ollut.
Eikö sieltä mehiläisestä aikaisemmin saanut aikaan gynelle?

kiitos Micosa!

Olisi sieltä kai ajan saanut jollekkin muulle gynelle, mutta halusin hänelle kun on tosi mukava ja asiansa osaava...Ja sellaista samanlaista etsin

Niin, minulla nuo metut on tuoneet 3kg lisää painoa(eihän se toki lääkkeestä johdu) :/ Laihtumisessa ei siis ole auttaneet..

Mutta ovat ne auttaaneet munasarjoissa siten, että lokakuussa oli toinen munasarja "normaali" eli rakkuloita ei ollut niin paljoa kuin pco:laisella yleensä.
En nyt ihan muista tarkkaan tuon metformiinin vaikutustapaa.. Menniköhän näin, että tasaamalla insuliinia ei testosteroniakaan erity niin paljon eikä testosteroni kasvata niitä rakkuloita siellä munasarjoissa. Korjatkoon joku jos olen väärässä!

Minun ongelma taitaa olla se, että muniksia kasvattavaa hormonia ei erity niin paljon, että munins kasvaisi isoksi ja irtoaisi.
Näin olen itsekseni päätellyt :\|

Fertinovassa on Niklas Simberg todella mukava ja erittäin asiantunteva lääkäri.
Voin lämpimästi suositella. Ja kun aikaa varatessa mainitset yritysajan ja iän sekä PCO:n niin voi päästä nopeastikin.

Äidiksi toiselle
Hei Viivi ja ap!

Ihme juttu, olin just laittamassa samanlaisen viestin. Meilläkin on lääkärinä Niklas ja voin suositella. Täältä muuten taisin saadakin vinkin... Meillä meni noin 2 kk, että päästiin eka käynnille Fertinovaan.

:hug: Ap:lle!

P.s. Ja kuten "nimimerkistäni" voi päätellä, meillä on jo yksi söpöliini (4 v). Toista KOVASTI toivotaan :heart:

KIITOKSET!

Pari kuukautta on niiin pitkä aika..Mietin jo, että varaan ajan ensi viikolla ihan kenelle lekurille vaan.Minä kun tiedän jo mitä olen menossa hakemaan B)

Minkä hintainen oli käynti(jos ultrataankin) Fertinovassa?

Niin ja pikkukakkosta meilläkin tahkotaan ;)

Felicitas
Suosittelen Felicitaksessa Tiina Hakala-Ala-Pietilää. Hän on muistaakseni väitellytkin PCO:sta. Itselläni tosin ei ole PCO, vaikka ovulaatiohäiriöitä onkin. Ekalla kerralla ultraus + keskustelu maksoi muistaakseni n 80 e, sitten verikokeet (LH ja FSH) jossa siis selvisi että mulla ei pco (pco:ssa LH on koholla, mulla ei ollut)
Felicitakseen käsittääkseni pääsee parin viikon sisällä, kannattaa kysyä!

Yhteistyössä