PCO+kilpirauhasen vajaatoiminta

Eli muutama vuosi sitten todettu kilpirauhasen vajaatoiminta sekä pco. Kilppari lääkitys kohillaan ollut jo pitkään. Ongelmana on kuukautisten sekä ovulaation puutos. Kuukautiset ollut viimeksi viime heinäkuussa, eli tulee 1-2 kertaa vuodessa. Teroluttia syönyt moneen otteeseen, mutta kuukautiset ovat niin voimakkaat ja kivuliaat etten niitä haluaisi syödä. Terolutin lopetettua loppuu myös kuukautiset.
Ylipainoa on jonkun verran, enkä saa sitä pudotettua vaikka mitä kokeilen. Muutama kilo tippuu ekana kuukautena ja siihen se jää junnaamaan.
Olen kerran syönyt vähän aikaa metforminia pco:hon sekä siksi että verensokeri oli hieman korkealla. Meillä oli silloisen lääkärin kanssa kielimuuri ongelma joten lopetin lääkkeet kun en varmaksi tiennyt miksi niitä syön. Seuraava lääkäri kertoi syyn ja sanoi ettei ole pakko jatkaa.
Nyt olen alkanut miettimään josko hakeutuisin jälleen kerran lääkäriin ja ehdottaisin itse kyseisen lääkkeen aloittamista??
Ikää 24 joten perheen perustaminen olisi haaveissa mutta tällä hetkellä hyvin epätodennäköistä.

Olisi mukava kuulla muilta kohtalo tovereilta kertomuksia, kokemuksia ja onnistumisia :)
 

Yhteistyössä