PCO ja uusi vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on?

Vieras
Onko täällä ketään pcos-hormonihäiriöistä naista, jolla on ainakin kaksi lasta? Miten raskaudet saivat alkunsa, hoidoilla vaiko ihan ""luomuna"", ja kuinka kauan yritystä kesti ennen kuin tärppäsi? Mulla on pcos, mutta tuosta huolimatta nyt kolmikuinen vauvani sai alkunsa tosi helposti, jos ei sitten 3 kilon painonpudotuksella ollut vaikutusta asiaan. Täysimetän vauvaani, mutta haaveilen samalla jo uudesta vauvasta, emmekä käytä ehkäisyä. Tuntuu että olisi liian hyvää ollakseen totta jos tulisin uudelleenkin helpolla raskaaksi. Raskauden aikana painoa tuli lisää 19 kiloa, joista on enää pari kiloa jäljellä, imetys on vienyt kilot. Menkat ei tosin vielä ole alkaneet. Mitä ajan takaa on se, että ""korjaako"" raskaus pco:ta, jonka jälkeen uusi raskaus voi alkaa helpommin kuin ensimmäinen (joka on saatu vaikkapa hoidoilla aikaiseksi)?

itselläni myös PCO todettu muutama vuosi sitten, jonka vuoksi myös otin clomifen kuurin ja tulin raskaaksi. Tyttö nyt reilun vuoden vanha. Ja kuinka ollakkaan tulin uudelleen raskaaksi viime keväänä, ihan yllättäen luomusti. Valitettavasti vaan sain keskenmenon aika alussa...

Mutta lääkärin puheista päätellen tilanne tuolla munasarjoissa voi muuttua synnytyksen myötäkin, ja rakkulaisuus vähentyä eli toisin sanoen voi tulla helpomminkin raskaaksi.

Kiva kuulla. Olen itse miettinyt samoja juttuja, ensimmäinen lapsi sai alkunsa clomikuurilla ja toinen lapsi voisi kohta olla toivelistalla. Olen miettinyt, että menenkö suoraan lääkärille hakemaan lääkkeet vai yritetäänkö ensin ilman. No, lääkärillä käyn varmaan joka tapauksessa ihan rutiinitsekkauksessa.