pco ja keskenmenot ja vähän muutakin

millaisia kokemuksia / tietoa teillä on...? Luin äsken et pco -potilailla keskenmenon riski on 45-50 % kun normaalisti se on 10-15%. Siis voiko tämä tosiaan pitää paikkansa...? alanko kauhistumaan vai annanko olla...?

Syötyäni clomeja 1 / pv tässä kierrossa ultrassa näkyi tosiaan noin 25 kpl samankokoisia 8mm rakkuloita / puoli... lääkäri sanoi et jokin voi kyl alkaa kasvaa viivästyneenä mut että se epätodennäköistä. Onko kellään ollu vastaavaa? Nyt olen syöny teroluteja 2 / pv 4 pv, vielä on 3 pv jäljellä. Seur kierrosta clomeja 2 / pv ja ultraan taas kp 11-12.

Alkoi just ahdistaa tämä koko touhu... vaan eipä tässä muu auta kuin vaan jatkaa. ONNEKSI kaik päivät ei ole näin keljuja!!!

persikkaposki

moikka.
kuulin itsekkin tuosta keksenmenoriskistä josta tehty joku tutkimus että riski olisi suurempi.
mulla itellä pco ja kymmen vuotta sitten ivf hoidoilla saatu kaksoset.
nyt olen raskaana ihan luomusti eikä kukaan oikein osaa selittää miten mahollista,kun lekurit sanoivat jo vuosia sitten ettei lasta tule ilman hoitoja.eikä myöskään lekurit ole nyt sanoneet mitään tuosta keskenmenoriskistä vaikka tietävät että mulla pco.
siis nokka pystyyn ja voimia taistoon lapsettomuutta vastaan.äläkä murehdi turhia.palkinto odottaa sinuakin ihan varmaan jossain vaiheessa.elämä voi yllättää!
:hug:

Yhteistyössä