PCO ja keskenmeno

Onko täällä muita keskenmenon kokeneita PCO-diagnoosin saaneita. Mulla takana 2 keskenmenoa ja olen jostain muistaakseni lukenut/kuullut että PCO voi altistaa keskenmenoille. Pitääkö paikkansa ja onko olemassa hoitoa, joka estisi keskenmenot?? Nyt käytössä Clomit+Terot kiertojen tasaamiseksi ja ovulaatiota avittamaan.
 
Pahoitteluni keskenmenoistasi :hug: Olet kanssa joutunut kokemaan kovia.

Saitko diagnoosin ennen km vai sen jälkeen?

Itselläni kanssa pco, 3 km takana. Sain keväällä 06 tietää että miulla pco, sain terot kiertojen tasaamiseksi (silloin heitteli jotain 30-50 välillä). Sanotaan että jos kierto pitkä, ei ovulaatiota luultavimmin tapahdu ollenkaan. Miulla kierrot teroilla lyheni aluksi, mutta ovista en edelleekään bongannut. Sitten sain clomit 11/06 avuksi ja 12/06 oli kemiallinen raskaus eli eka km. 02/07 plussasin uudelleen clomien avustuksella (annos 2tabl./pvä), mutta teroja en käyttänyt. Olen kuullut paljon siitä miten terot voivat jopa estää ovulaation jos aloitat ne ennen ovista. Eli jos käytät niin yritä varmistua että olet varmasti ovuloinut ennen sitä. Raskaus päättyi vuotoon rv 7. 05/07 minulla todettiin kohdun ulkoinen raskaus, edelleen clomi-avusteinen. Oikea tuuba poistettiin. Nyt mennään edelleen clomeilla, mutta sain lugesteronin avuksi ja näillä eväillä mennään.
Joku gyne mulle kertoi että pco voi altistaa keskenmenoille mutta on harvinaista!!! Mitään estolääkettä/hoitoa ei ole, täytyy vain kestään. Joten tsemppiä!! :hug: Kirjotellaan...
 

Yhteistyössä