Paula totuuden jäljillä

Ei Paula täysin väärässä ole, vaikka käykin ylikierroksilla ja häiriköi ketjuissa.

Ranskalainen tutkimus: pitkälle prosessoitu valmisruoka lisää ylipainoa, verenpainetta ja syöpäriskiä.
https://www.is.fi/terveys/art-2000006005278.html

Tuon artikkelin jutut nyt oli tiedossa ilman paulan autistisia horinoitakin...

Tai siis tällä palstalla ois kiva jos ois joku oikea, järkevä luomu- ja terveysruokaasiantuntija, ei mikään "söin hampparin ja tuli migreeni = kaikille tulee hampparista migreeni".

Ihmiset kuitenkin elävät nykyään vanhemmiksi kuin koskaan, ja se terveen vanhuuden määrä lisääntyy aina vaan - vaikka ne ovat viimeiset 40 vuotta ahtaneet lisäaineita. Mut senhän paula usein unohtaa.
 
vierailija
Tuon artikkelin jutut nyt oli tiedossa ilman paulan autistisia horinoitakin...

Tai siis tällä palstalla ois kiva jos ois joku oikea, järkevä luomu- ja terveysruokaasiantuntija, ei mikään "söin hampparin ja tuli migreeni = kaikille tulee hampparista migreeni".

Ihmiset kuitenkin elävät nykyään vanhemmiksi kuin koskaan, ja se terveen vanhuuden määrä lisääntyy aina vaan - vaikka ne ovat viimeiset 40 vuotta ahtaneet lisäaineita. Mut senhän paula usein unohtaa.
Sinä olet puolestasi todistanut, kuinka muut - kuka vaan - saa tehdä diagnooseja terveistäkin ihmisistä!
https://kaksplus.fi/keskustelu/mitaes-nyt-aihe-vapaa.2/page-11

Tuoltakin voi etsiä vanhoja kirjoituksia, joihin voi vastata.
 
vierailija
Kiitos Paula! Sulta olen saanu hyviä vinkkejä allergiaani koskien. Ei sun jutut ole tuulesta temmattuja! Ravinto tosiaan on se, mihin ihmisten tulisi kiinnittää huomiota koska jokainen voi vaikuttaa helposti, mitä kaupasta ostaa ja suuhunsa tunkee; esim. vrt. tuulivoiman alas-ajo - siitä, ja sen haitoista ei noin vain päästäkään, vaikka tuulivoimalan tiedetään vaikuttavan voimalaa lähellä asuviin ihmisiin erittäin negatiivisesti. Koska poliittinen päätös ja Pekkarisen Cayman saarien pahanpäivän piilot.

Nykyään mietin mitä suuhuni laitan. Voin paremmin ja elämäni on muutenkin laadukkaampaa.
 
r0s
Siis Paulahan on hirmu useassa asiassa oikeassa mutta faktat vaan hukkuvat informaatiotulvaan.

Maissi aiheuttaa useille allergiaoireita, kurkuma poistaa tulehdusta ja Roundup on vaarallista. Näitä ei ainakaan voi kiistää.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Siis Paulahan on hirmu useassa asiassa oikeassa mutta faktat vaan hukkuvat informaatiotulvaan.

Maissi aiheuttaa useille allergiaoireita, kurkuma poistaa tulehdusta ja Roundup on vaarallista. Näitä ei ainakaan voi kiistää.
Paitsi että maissi aiheuttaa samalla tavalla allergiaoireita kuin mikä tahansa, kurkuma poistaa samalla tavalla tulehdusta kuin mikä tahansa (esim. valkosipuli, hunaja, ratamonlehti) ja roundup on vaaraton kasvimyrkky.
 
r0s
Paitsi että maissi aiheuttaa samalla tavalla allergiaoireita kuin mikä tahansa, kurkuma poistaa samalla tavalla tulehdusta kuin mikä tahansa (esim. valkosipuli, hunaja, ratamonlehti) ja roundup on vaaraton kasvimyrkky.
Juu. Perunakin on allergiaa aiheuttava ja kanelikin poistaa tulehdusta mutta ei se noita paulan väitteitä kumoa.

Ja Roundupia saa nyt ihan alehinnalla useasta kaupasta. Käytä toki. Mä jätän väliin.
 
Koittakaa erotella, onko joku ruoka-aine/torjuntamyrkky
a) kaikille haitallinen
b) vain osalle haitallinen.

Mä en saa oireita maissista tai lisäaineista.
Mulla on nikkeliallergia, mut en mä paulamaisesti oleta että jokainen maailman ihminen saa nikkelistä oireita.

Sen sijaan, Round up on todennäköisesti kaikille ihmisille pitkässä juoksussa haitallinen, vaikka kaikki ei saisi oireita.
 
Mä en voi syödä maissia kypsentämättä. Enkä perunaakaan.
Niin...mutta suurin osa ihmisistä ei saa noista oireita.

Tietty pitäähän arvioida pitkäaikainen, epäsuora vaikutus: jos joku ei saa maissista välittömiä oireita, niin onko maissi paljon käytettynä vaikka astmaa (kunhan heitin tuon) aiheuttava?
Tekeekö höttöhiilarit pitkässä juoksussa iho-ongelmia?

Tai, aiheuttaako joku ruoka-aine paljon käytettynä syöpää? Tosin se pätee tosi moneen ruokaan suurina määrinä syötynä - eli monipuolisuus kunniaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sitäpaitsi, nykyään puhutaan paljon siedättämisestä.
En tarkoita että rounduppia pitäisi sietää, mutta lähinnä allergisoivia ruoka-aineita, jos ne ei oo tyyliin hengitystä lamaavia (pähkinä) tai jotain keliakiaa aiheuttavia.
 
r0s
Niin...mutta suurin osa ihmisistä ei saa noista oireita.

Tietty pitäähän arvioida pitkäaikainen, välillinen vaikutus: jos joku ei saa maissista välittömiä oireita, niin onko maissi paljon käytettynä vaikka astmaa (kunhan heitin tuon) aiheuttava?
Tekeekö höttöhiilarit pitkässä juoksussa iho-ongelmia?

Tai, aiheuttaako joku ruoka-aine paljon käytettynä syöpää? Tosin se pätee tosi moneen ruokaan suurina määrinä syötynä - eli monipuolisuus kunniaan.
Kaikki on mahdollista. Ja on hyvä, että paulakin herättää aiheesta keskustelua. -Vielä kun oppisi säännöstelemään tietotulvaa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Kiitos Paula! Sulta olen saanu hyviä gigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigugigu mpaa.
 
r0s
Sitäpaitsi, nykyään puhutaan paljon siedättämisestä.
En tarkoita että rounduppia pitäisi sietää, mutta lähinnä allergisoivia ruoka-aineita, jos ne ei oo tyyliin hengitystä lamaavia (pähkinä) tai jotain keliakiaa aiheuttavia.

Totta. Mäkin nautin näin talviaikaan pieniä määriä omenaa ja päärynää. Että on hyvää!

Mutta paulahan usein hyökkääkin tavallisiin ruokiin kätkettyjä allergiaa aiheuttavia tai muutoin haitallisia aineita vastaan. Ja on siinäkin oikeassa. Vai miksi hitossa kermassa (sellaisenaan valmis tuote) on karrageenia? Tai lihapullissa perunakuitua. Tai suklaassa palmuöljyä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Kaikki on mahdollista. Ja on hyvä, että paulakin herättää aiheesta keskustelua. -Vielä kun oppisi säännöstelemään tietotulvaa.
Mun mielestä paula ei ole tuonut keskusteluun hirveästi mitään uutta - tai sen puheissa hämärtyy onko joku aine oikeasti vaarallinen vai vain vähän vaarallinen.

Luomukerma/taviskerma ja sen yhteys karrageeniin ja syöpään voi olla ihan oikea tulos, mut ei sekään ole kuulemma selkeä.

Ja jos paula saa migreenin joka toisesta ruuasta, niin ei kaikki silti saa.

-Onko migreenipotilailla kokeiltu täysluomuruokavaliota ja onko se poistanut migreenin tai vähintään vähentänyt oireita tuntuvasti? Se todentaisi paulan väitteet.

Iso tekijä minkä paula vielä unohtaa on vyötärölihavuus ja liikunta:jos hän itse on langanlaiha (en tiedä hänen jenkkakahvoistaan), niin voiko silti joku vyötärölihava täysluomuilija saada syövän, koska vetää luomuhunajalla kuorrutettua luomupossuruokaa kaksin käsin?
 
Viimeksi muokattu:
  • Vau!
Reactions: Lispetti
r0s
Mun mielestä paula ei ole tuonut keskusteluun hirveästi mitään uutta - tai sen puheissa hämärtyy onko joku aine oikeasti vaarallinen vai vain vähän vaarallinen.

Luomukerma/taviskerma ja sen yhteys karrageeniin ja syöpään voi olla ihan oikea tulos, mut ei sekään ole kuulemma selkeä.

Ja jos paula saa migreenin joka toisesta ruuasta, niin ei kaikki silti saa.

-Onko migreenipotilailla kokeiltu täysluomuruokavaliota ja onko se poistanut migreenin tai vähintään vähentänyt oireita tuntuvasti? Se todentaisi paulan väitteet.

Iso tekijä minkä paula vielä unohtaa on vyötärölihavuus ja liikunta:jos hän itse on langanlaiha (en tiedä hänen jenkkakahvoistaan), niin voiko silti joku vyötärölihava täysluomuilija saada syövän, koska vetää luomuhunajalla kuorrutettua luomupossuruokaa kaksin käsin?
Kai syitä syöpiin on miljoonia. Ja joka kolmashan meistä sen itselleen nappaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Echolla on järkeviä pointteja. Jokainen ihminen on yksilö ja kaikki eivät reagoi samalla tavalla. Eräs mikä Paulassa on todella ärsyttävää ja vaarallistakin, on hänen hyökkäämisensä lääkkeitä vastaan. Osa näistä lääkkeistä saattaa olla elintärkeitä niitä ottaville. Ihminen ikävä kyllä voi olla niin tyhmä, että saattaa uskoa sitä mitä keskustelupalstalla kirjoitetaan ja lakata ottamasta lääkkeitään sen vuoksi.

Ihan sivumennen sanoen, mä olen kokeillut vaikeaan migreeniini myös ruokavalion vaikutuksen huonolla menestyksellä. Ei vaikuttanut palaneen puupennin vertaa, vaikka olin maidottomalla ja luontaisesti gluteenittomalla luomuruoalla useamman kuukauden. Vasta estolääkitys pelasti elämäniloni ja vähensi migreenipäivät siedettävään määrään. Mutta en hihhuloi tästä pitkin nettiä, se mikä toimii minulla, ei välttämättä toimi jollakin toisella.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä