Patti kielen alla?!?!?

MiiskuMuikkunen

Aktiivinen jäsen
19.11.2007
2 826
0
36
Turku
Huomasin pari kuukautta sitten kielen alla vasemmalla puolella tossa jänteessä pienen patin, halkaisija joku 0,5cm. Sen jälkeen olen ravannut kaulassa olevan kaulakystan takia lääkäreissä. Ja ovat kyllä tutkineet suutani moneen otteeseen. En kuitenkaan ole asiasta erikseen sanonut, kuin kerran jolloin lääkäri katsoi vain pikaisesti, ja sanoi ettei siellä mitään ole. Nyt torstaina on taas kontrolli tämän kaulakystan takia. Täytyy vaatia, että katsovat oikein tarkkaan sitä pattia. Mikä ihme tuo voi olla??

Onko sinulla siis varmasti kaulakysta, ettei se ole tulehtunut sylkirauhanen (joka sieltä kielen alta myös tukossa)? Onko se patti kaulalla/suussa kipeä? Sattuuko nielaistessa? Oletko kokeillut varovasti puristaa sitä kielen alla olevaa nystyä?

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Tulehtunut sylkirauhanen?

Ennen kuin sain kaulakystasta varmuutta, epäiltiin minulla sylkirauhasen tulehdusta, mutta jonka kuitenkin totesivat siis kaulalla olleen patin kaulakystaksi, joten tuskin on...

Ahaa. Sinuna kuitenkin mainitsisin tuosta kielen alla olevasta patista myös lääkärissä, kun tuntuu että ne ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa.

Onko sinulla siis varmasti kaulakysta, ettei se ole tulehtunut sylkirauhanen (joka sieltä kielen alta myös tukossa)? Onko se patti kaulalla/suussa kipeä? Sattuuko nielaistessa? Oletko kokeillut varovasti puristaa sitä kielen alla olevaa nystyä?

Se kaulalla ollut patti ( puolikkaan golf pallon kokoinen) tyhjennettiin neulalla imien, ennen tyhjennystä oli todella kipeä, syöminen sattu, päätä ei oikein voinut kääntää. Nyt ei ole ennää, siis sitä pattia. Muuta kui kielen alla se pieni.. En ole koittanut puristaa...

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:

Se kaulalla ollut patti ( puolikkaan golf pallon kokoinen) tyhjennettiin neulalla imien, ennen tyhjennystä oli todella kipeä, syöminen sattu, päätä ei oikein voinut kääntää. Nyt ei ole ennää, siis sitä pattia. Muuta kui kielen alla se pieni.. En ole koittanut puristaa...

Niin juu... Kun mietin sitä, että jos olisi kyse sylkirauhasen tulehduksesta... Ja se kielen alla oleva rauhanen tukossa... Olisi se voinut aueta hiukan puristamalla ja kaulassa oleva patti tyhjentyä sitä kautta.

Mulla on nyt jo ollut liki 5 kuukautta semmonen kuulemma " sylkirauhasen tukos ", kunnes sit menin turun hammasklinikalle poistattamaan sen, se poistettiin eikä ollut mitää kasvainta tms.
No, samana päivänä kotona sitten pyörryin, ja mun piti pystyä puhumaan & syömään jo seuraavana päivänä, mutta menikin pari päivää, viikko, kunnes mentiin uudelleen ja sanottii et kyl se siitä et jatkakaa vaan odottamist. NO, me odotettii pari päivää ja pystyin syömään ja puhumaan.
KUNNES, samaan paikkaan kielen alle, tuli samanlainen patti ja viereen rakkuloita. Mentiin sitä taas Turkuun näyttämään, ja sanottiin että se leikataaan, jos haluan mutta kieltäydyin ja joka tapauksessa mun poskesta otettiin näyte ja nyt on tulokset vielä tulematta. Epäillään siis rakkulatautia.
Ja tänään, äsken noin viisi minuuttia sitten katsoin taas sinne, niin siellä oli TAAS yksi jäätävän kokoinen patti.
Nyt pelottaa, et on oikeesti joku kasvain tai jotain..