Patti kaulallaMikäköhän tuo vois olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
Eka luulin että on tosi turvonneet nuo...onko ne nyt jotku rauhaset vai imusolmukkeet,jotka saattaa turvota flunssan aikana? Oikealta puolelta vaan. Oli kurkkukipua ja nuhaa ja semmosta. On vieläki vähän. Mutta mua on alkanu hirvittään,että onko se jotain vakavaa,kun toisella puolella vaan on ja on ollu jo jonku viikon. Pienen luumun kokoinen,no ei ihan.

Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Eka luulin että on tosi turvonneet nuo...onko ne nyt jotku rauhaset vai imusolmukkeet,jotka saattaa turvota flunssan aikana? Oikealta puolelta vaan. Oli kurkkukipua ja nuhaa ja semmosta. On vieläki vähän. Mutta mua on alkanu hirvittään,että onko se jotain vakavaa,kun toisella puolella vaan on ja on ollu jo jonku viikon. Pienen luumun kokoinen,no ei ihan.

Imusolmuke varmaan. Paina sormella, jos liikkuu, niin ei tod. näk. vakavaa. Seuraile viikon, jos ei oo menny ohi, käy lääkärillä näytillä.

Minä kävin joskus lääkärillä turvonnutta imusolmuketta näyttämässä. Oli siis turvonneena tosi pitkään, kuukausia. Ultrattiin + otettiin ohutneulanäyte. Ei mitään hälyttävää. Lääkäri totesi, että jokin virusinfektio on sen saanut turpoamaan. Ohjeina oli: "älä painele ja tunnustele sitä ja siten ärsytä sitä - ja anna asian olla". Jos sinulla on vasta ollut flunssaa, johtuu turvotus todennäköisesti vielä siitä. Itselläni turpoaa aina toinen puoli kaulasta, kun on jokin pöpö iskemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja marinkainen78:
Minä kävin joskus lääkärillä turvonnutta imusolmuketta näyttämässä. Oli siis turvonneena tosi pitkään, kuukausia. Ultrattiin + otettiin ohutneulanäyte. Ei mitään hälyttävää. Lääkäri totesi, että jokin virusinfektio on sen saanut turpoamaan. Ohjeina oli: "älä painele ja tunnustele sitä ja siten ärsytä sitä - ja anna asian olla". Jos sinulla on vasta ollut flunssaa, johtuu turvotus todennäköisesti vielä siitä. Itselläni turpoaa aina toinen puoli kaulasta, kun on jokin pöpö iskemässä.

Kuinka suuri se patti oli sulla?

Lateraalisen kaulakystan oletetaan syntyvän
kiduskaariaiheiden vain osittain sulkeutuneista
fistelijäänteistä. Kaulakysta-aiheet voivat »uinua»
useita vuosiakin, kunnes ne aktivoituvat jonkin
ärsykkeen (tulehdus, vamma) seurauksena ja aiheuttavat
kyhmyn kaulaan. Kaulalle
avautuvat fistelit sen sijaan ovat jo
syntyessä olemassa.
Sekä lateraalisten kystien että fisteleiden hoito on
kirurginen. Fistulografiaa tarvitaan vain harvoin
ja silloinkin lähinnä ensimmäisen kiduskaaren
fisteleiden leikkaushoitoa suunniteltaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Minua ei vielä ole leikattu, patti tyhjennettiin viimeksi ohutneulalla, mutta kun (jos) seuraavaksi aktivoitu, on tarkoitus leikata.

Miehellä taidettiin tyhjentää se 2 kertaa,sitten ärtyi ja kasvoi niin isoksi että haittasi jo pään liikuttamista.

minulla on 2 pattia kaulassa muljahtelee,kävin lääkärissä totesi pusutautia mut ei voi olla kun eile mitää siihen liittyviä oireita.kurkku on kyllä ollu tosi kauan kipee mut mitään ei ole löydetty.patit ollu kuukauden

Yhteistyössä