Patti (alaripsien alla-sIsällä-) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Mikä ihme patti tämä on?? :O

Alaripisien alla on herneen kokonen pahkura..eli siellä alla se oN!

Näkyy vaan päällepäin pattina! :(

tämä silmä vetistääkin nykyään paljon!
Kuukauden nyt ollut ja nyt jo rupeaa vaivaamaan tämä!!

On ollut näärännäppy, josta on tullut luomirakkula. Joskus voi vaatia leikkauksellista poistoa (ei iso toimenpide sekään).

Näärännäpyn tullessa sitä pitäisi hautoa kuumalla ja puristella sen jälkeen vähän, että liuennut tali pääsisi pois. Nytkin voi vielä kokeilla.

http://fi.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4%C3%A4r%C3%A4nn%C3%A4ppy
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00311

[QUOTE="harmaana";26500228]Olen niitäkin nähnyt, mutta muilla ne on olleet pinnallisia, eikä tälleen "piilossa"!

Siksi tätä epäilen, ettei näärännäppy olisi....[/QUOTE]
Luomirakkulahan se.

[QUOTE="vieras";26500242]On kyllä niin iso, että ei kannata koskea ja mennä lääkärile tyhjennyttämään, ettei tulehdus leviä.[/QUOTE]

Välillä tämä on tosi arka ja miten tätä edes "puhkoisit" itse koska alaluomen , kun kääntää niin ei näy, mutta sisällä se on, kun näkyy selvästi alaripsien alla patti ja painaessa muljuu ja on kova !

Haittaa jo näköäkin välillä ja silmä vaan vuotaa ja on kipeäkin!

Tämä on kokoajan ollut tämänkokoinen...

[QUOTE="harmaana";26500273]Välillä tämä on tosi arka ja miten tätä edes "puhkoisit" itse koska alaluomen , kun kääntää niin ei näy, mutta sisällä se on, kun näkyy selvästi alaripsien alla patti ja painaessa muljuu ja on kova !

Haittaa jo näköäkin välillä ja silmä vaan vuotaa ja on kipeäkin!

Tämä on kokoajan ollut tämänkokoinen...[/QUOTE]
No mene ihmeessä lääkärille. Ainoastaan silloin itsestään paranemista voi odottaa, jos patista ei ole käytännön haittaa. Tuossa on jo silmätulehduksen vaarakin, kun silmä ei sulkeudu kunnolla.

En ole käynyt, koska olen seurannut tilannetta ja ajatellut, "että tämä kyllä lähtee pois", mutta
ei ole lähtenyt ! :(

Pitäisiköhän ensiksi varata sairaanhoitajalle aika ja se katsoisi tämän?
Lääkärille aika tämän takia tuntuu jotenkin "turhalta"? olen niin huono menemään lääkäriin! :(

[QUOTE="harmaana";26500322]En ole käynyt, koska olen seurannut tilannetta ja ajatellut, "että tämä kyllä lähtee pois", mutta
ei ole lähtenyt ! :(

Pitäisiköhän ensiksi varata sairaanhoitajalle aika ja se katsoisi tämän?
Lääkärille aika tämän takia tuntuu jotenkin "turhalta"? olen niin huono menemään lääkäriin! :([/QUOTE]
Hei oikeasti!! Älä viitsi olla lapsellinen. Täältä jo diagnoosinkin sait, niin pitäisi tajuta, ettei sairaanhoitaja sille mitään tee. Ja ei kai sairaanhoitajienkaan aika sellaista ole, että sitä turhaan kuuluu hukata, jos tietää jo valmiiksi, että lääkäriä tarvitaan. Kannattaa parantaa asennnetta mitä vanhemmaksi tulee. Voit tulla joskus todella pahasti sairaaksi ja sitten voikin olla hengestä kyse, jos lääkäriin menoa viivyttelee. Tällä "turhalla" käynnillä voit sitä harjoitella.

[QUOTE="vieras";26500348]Hei oikeasti!! Älä viitsi olla lapsellinen. Täältä jo diagnoosinkin sait, niin pitäisi tajuta, ettei sairaanhoitaja sille mitään tee. Ja ei kai sairaanhoitajienkaan aika sellaista ole, että sitä turhaan kuuluu hukata, jos tietää jo valmiiksi, että lääkäriä tarvitaan. Kannattaa parantaa asennnetta mitä vanhemmaksi tulee. Voit tulla joskus todella pahasti sairaaksi ja sitten voikin olla hengestä kyse, jos lääkäriin menoa viivyttelee. Tällä "turhalla" käynnillä voit sitä harjoitella.[/QUOTE]

No tottahan sinä puhut!

Täytyy ottaa yhteyttä oman alueen lääkäriin ja ootella sitä aikaa kolmisen viikkoa sitten, koska tämä ei päivustysasia taida olla..

On kai tämä jo hoidettava, kun näköä jo haittaa ja näkökenttä sumenee!

Kiitos sinulle ja muille! =)

Yhteistyössä