patjat ja tyynyt hankinnassa,mutta minkälaiset?

Joo ikänä en oo ostanut patjoja enkä petivaatteita kun aina nukkunut joidenkin vanhoilla ja nyt sitten olisi sen asian hankinta edessä.Mutta;
Minkälaiset?
Mitä maksaa?
Mistä?

Kun hinta saisi olla jotain halvan ja kalliin välimaastoa ei ny kuitenkaan järkyttävästi niihin halua laittaa.

Just no mä jätän sen normikokoisen kiutenkin meidän pään alle ku meillä niihin noi lakanat.Isompuun ei ole lakanoita ja niitä en ole ajatellut kuitenkaan hankkia kun niitä on kaappi väärällään niin ja Ikea ei ole meidän lähellä sinne matkaa hieman kuitenkin jos lähtee.
Kiitos suosituksesta kuitenkin.
Muita mielipiteitä?

Greippi
Hemtexistä ostin jokin aika sitten uudet peitot. Ovat aivan mahtavat muuten, mutta kankaasta lähtee jotain kummaa nöyhtää pussilakanoiden sisään. Hintaa taisi olla noin 50 euroa per peitto.

Olitko siis vailla vain tyynyjä ja patjoja? Vai peittoja myös?
Sijauspatjaa, runkopatjaa, mitä?

No siis ku en tiedä näistä mitään.Mutta patjat peitot ja tyynyt on hankinnassa.Joo kuteen aa sanoit mene liikkeeseen juu mutta kun ne siellä voi neuvoa sen toivossa että saa kalliin myytyä mutta ei se kuitenkaan välttis hyvä ole.Tai sitten joku on jollekin tietylle merkille vain.Siksi mä kyselen ihmisten mielipiteitä.Ihan sama ku menen kauppaan ja pyydän kerro siitä ja siitä kun kokematon menee autokauppaan eikä tiedä autoista mitään.Hyvin huijattavissa.

Niin no sen mä tiedän etten halua patjoja joissa jouset.Sellaiset on nyt ja ne on *****
Vanhoja ei kenenkään pois tartte viedä ne jää vieras/vara patjoiksi.Ja tuskin ne meidän suunnalla sellaista tekeekää matka meinaan sen verran pitkä että ei enää samaa hintaan mee.

Greippi
Onko teillä lähellä esim. Kodin Anttilaa tai Jyskiä? Sieltä saa ihan hyviä tuotteita suht edullisesti ja on hyviä tarjouksia. Ihmisten tarpeet kun on niin erilaisia eli yksi tykkään kovasta, toinen untuvasta ja kolmas jostain muusta, että mitään yleispäteviä neuvoja on vaikea antaa. Mutta esim. patjoissa laatu maksaa ja kun ne ostetaan pitkäksi aikaa, niin se investointi kannattaa tehdä.

Menet makaamaan kauppoihin erilaisille patjoille ja huomaat tykkäätkö pehmeästä vai kovasta. Sijauspatja vaikuttaa kanssa ja sitten vaan kokeilemaan eri kombinaatioita.

Kyllä jousitettu pitää olla aikuiselle, eikä mitään littanaa vaahtomuovia. Tai sitten futon. Mikä ongelma jousissa on?

Hintahaarukkahan on järkyttävän iso satasesta tuhansiin...

Tyynyn valintaan riippuu nukkumistyyli (littana, paksu). Minä ostan mieluiten suomalaisia eli esim Finlaysonia. Tosin nyt on Joutsenen untuvatyynyt ja täkit.

niin mä vain pelkään patjojen puolesta että tulee lapsilla niihin vahinkoa yms.Koska kuitenkin sinne kömpivät aina välillä.
No meillä on ihan sama mihin mennään matkaa se 40km kaupunkiin jossa on useampia ´liike kai ehkä...pitänee googlettaa sitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
niin mä vain pelkään patjojen puolesta että tulee lapsilla niihin vahinkoa yms.Koska kuitenkin sinne kömpivät aina välillä.
No meillä on ihan sama mihin mennään matkaa se 40km kaupunkiin jossa on useampia ´liike kai ehkä...pitänee googlettaa sitäkin.
Sijauspatja pestään, jos vahinkoja tulee.

Meil on Tempurin petari ja tyynyt mut ei ole halvimmasta päästä... petari n.1700e, miehen tyyny 100e ja mun tyyny 130e. Ostettaessa kirpas ja pahasti mut ei ole kyllä ostosta tarvinnut katua. Aiemmin oli molemmilla selkä koko ajan kipee ja hartiat jumissa mut nyt on ton uuden petarin ja tyynyjen myötä helpottanu. Itse en myöskään enää mistään hinnasta huolis jousitettua peruspatjaa kun ne jouset tuppaa aina löystymään eikä oikeen ainakaan meillä toimi kun ollaan miehen kans niin erikokosia tai sit pitäs olla kummallekin oma patja et ois mitotettu erikokoisille.

Mä lähden kauppaan minulla 1v3kk ikäinen ja 4,5vuotias mukana luulen että ei siinä ehdi makoilla kaupassa patjalla.
Eräässä paikassa oltiin kylässä ja siellä oli ihanat patjat ei jousia ja ah kun kaksi selkäkipuista oli aamulla kunnossa.
Jaa mä en kyllä nukkumistyylistäni tiedä kuin että pyörin unissani paljon.
Ja täkit ei saa olla sellaisia että päällikangas kahisee jolloisiin olen törmännyt marketeissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Sijauspatja pestään, jos vahinkoja tulee.
Ei kahden hengen sijari mahdu koneeseen joten hankalaksi se pesu kyllä menee.
Päällinen tietty mahtuu mutta ei se sisältö ja sinne se lasten vahingot imeytyy kuitenkin.

Patjan päälle on myös aikuiseille myynnissä semmosia suoja"lakanoita" mikä me ostettiin kun ei tot meiän patjaa pysty pesemään eikä viittis heti ostaa uutta. Me ostettiin patjan kanssa samaa sarjaa eikä hiosta mut hintaakin oli pelkällä suojalla 100e. Kodin ykkösessäkin oli ja makso alle 20e (tosin ton näin vast sit kun oli omaamme jo ostettu), tiedä sit et onko samaa materiaalia kun en lasten muovitetut et hiostaako kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:
Patjan päälle on myös aikuiseille myynnissä semmosia suoja"lakanoita" mikä me ostettiin kun ei tot meiän patjaa pysty pesemään eikä viittis heti ostaa uutta. Me ostettiin patjan kanssa samaa sarjaa eikä hiosta mut hintaakin oli pelkällä suojalla 100e. Kodin ykkösessäkin oli ja makso alle 20e (tosin ton näin vast sit kun oli omaamme jo ostettu), tiedä sit et onko samaa materiaalia kun en lasten muovitetut et hiostaako kovasti.
aijaa...mielenkiintoista...

Yhteistyössä