Passi vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanzilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sanzilla

Jäsen
28.08.2011
35
0
6
Hei apua!

Ollaan lähdössä keväällä ulkomaille reissuun vauvan kanssa. Luulin, että lapsen saa jomman kumman vanhemman passiin, mutta lapsella pitääkin nykyään olla oma???!!!??? onhan tää juttu voinu silti olla voimassa jo kauankin, mutta eipä oo ollu tiedossa ku ei oo semmosta tietoo tarvinnu :D

Mutta miten sen vauvan passikuvan mukamas saa onnistumaan? meidän neiti 3kk osaa varman poseerata just niin ku tarttee :D ja onko sen pikkuisen passin hakemisen kanssa jotain muita koukeroita??

kertokaas kokemuksianne!

Meillä hankittiin passi tosi pienelle.
Kuvassa pidin lasta sylissä (kun ei tosiaankaan olisi itse osannut istua), mutta silleen sivuttain, jotta minua ei näkynyt kuvassa.
Lapsen kuvan kanssa eivät ole ihan yhtä tarkkoja siitä, että on täysin suoraan edestä jne.

Me jouduttiin ottaan passikuva kotona, oli niin pieni ettei jaksanut itse kannatella päätään ja oma käsi ei saa kuvassa näkyä taustalla :D Kokeiltiin siis eka liikkeessä.

Me otettiin kamala sarja kuvia aurinkohuoneessa, valoa tuli joka suunnasta ja myös valaisimet oli päällä. Vauva makasi valkean lakanan päällä, iskä otti kuvia ja mä pyörin taustalla houkuttelemassa katsetta oikeaan suuntaan. Kyllä sieltä lopulta löytyi pari kuvaa joissa ei ollut turhia varjoja, lapsi perusilmeellä, suorassa jne.
Sitten vain meilattiin nuo parhaat kuvat tuonne liikkeeseen, he tekivät kuvat ja haettiin ne passihakemuksen liitteeksi. Koko setti vietiin poliisilaitokselle missä virkailija kurkkas kuvaa ja tuumasi että pitäisi kyllä kelvata.

Sisko haki just 3kk vauvalleen passikuvat. Ihan hyvin saivat kuulemma kuvan otettua: sisko piti paidan alta vauvaa hetken pystyssä ja kuvaaja oli nopea.

Kannattaa kuitenkin varmistaa etukäteen kuvauspaikasta, että ottavat myös vauvoista passikuvia - joka paikassa ei kuulemma oteta.

Mieheni otti itse passikuvan vauvastamme ja teetti ne Ifolorilla vai mikä se nyt onkaan nimeltään. Vauva makasi lakanan päällä ja koetettiin saada kuva niin että vauva katsoo suoraan kameraan ja ei tule mitään (kovin suurta) varjoa. Mieheni kyllä mittasi kaikki niin että kuva täytti passikuvalle annetut kriteerit.

Uusimmat

Yhteistyössä