PAS onnistumisia???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 17:09 patjarikko harmaana kirjoitti:
Joo eka PAS meilläkin lähestyy. Menkat loppu just ja seuraavaan kiertoon olisi tarkoitus tehdä PAS. Mietityttää vaan noiden alkioiden määrä, kun niitä on samassa kolme ja sitten ei olekaan yhtään jäljellä..Mitä te muut meinaatte tehdä syksyn PAS:sissa?
Kiitos ja onnittelut kaikille PAS.seissa plussaneille! Toivottavasti meidän perhe pääsee joukon jatkoksi syksyllä!

Tsempataan toisiamme ja jaeskellaan kokemuksia matkan varrella :hug:

( toivottavasti saadaan laittaa kukkia iso kasa tänne)
Meillä alkioita on kaksi kertaa kaksi eli kahdessa oljessa kummassakin kaksi. Mutta meillä vain yhden siirtoa yritetään, eli jos molemmat alkiot sulatuksesta ylipäänsä selviäisivät, niin toinen sitten valitettavasti menisi hukkaan.

mulle kesäkuussa siirrettiin kaksi alkiota! Meillä oli viisi alkiota pakkasessa jotka kolmessa oljessa! Lääkäri kysyi multa itseltäni et montako siirretään ja sanoin että sulatetaan yksi kahden alkion olki ja jos molemmat selvii sulatuksesta niin sirretään molemmat! Ja niin kävi et molemmat selvis ja siirrettiin. Olen nyt raskaana mutta en vielä tiedä onko molemmat kiinnittynyt, se selviää ensi viikon ultrassa! =)

Vielä: Kysyin kyllä lääkärin mielipidettä siitä että montako olisi hyvä siirtää, niin suositteli yhtä koska aiemmin oli onnistunut niin hyvin. silti valitsin kaksi, eikä lääkäri siihen mitään sanonut kun että sun on päätös!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2006 klo 13:48 helmi78 kirjoitti:
hei vaniljatäti!
tuota olen itsekseni ihmetellyt että millä perusteella alkioita siirretään siis milloin laitetaan yksi ja milloin kaksi?
Väestöliitossa suositellaan vahvasti yhtä alkiota. Meillä tähän mennessä alkionsiirrot ovat onnistuneet varsin hyvin, joten kahden alkion siirrossa olisi mahdollisuus kaksosista. Varsinkin kun meillä kaksi lasta on jo olemassa ja minulla on jo ikääkin melkein neljäkymppiä, niin oma ratkaisuni on, että yritetään vain yhdellä alkiolla tässä vaiheessa. Meillä esikoinen syntyi ekan IVF:n tuoresiirrolla (oli muuten ainoa alkio, joka ko. IVF:stä saatiin, mutta se alkio oli selvästi selviytyjä). Toinen lapsi ei saanut alkuansa tuoresiirrosta, vaan ekasta PASsista. Mutta tosiaankin tämä on jokaisen oma ratkaisu, lääkäri suositteli meille näin ja itsekin olen samaa mieltä.

Tätä päivää on odoteltu hartaasti, tänään alkoivat menkat ja sain varata ultraan lääkärinajan, se on 7.8.!! Tikuttelemaan kannattaisi kuulemma alkaa jo 6.8.

Tulinpas vielä kommentoimaan :whistle: =)

Meillä kävi kerran alkionsulatuksessa niin, että kolmesta, jotka olivat siis samassa oljessa, kaikki kolme selvisivät hyvin sulatuksen. Kaksi siirrettiin kohtuun ja se yksi pantiin takaisin pakkaseen eli siis pakastettiin toiseen kertaan. Itse olin aivan ihmeissäni moisesta, sanoinkin lääkärille että eihän pakaste-elintarvikkeitakaan saa uudelleen jäädyttää sulatuksen jälkeen :eek: lääkäri totes tähän nauraen, että Helsingissä (väestöliitossa siis) on tehty jo paljon näin ja kokeillaan nyt täälläkin (Oulussa siis).

Siellä se yksinäinen toiseen kertaan pakastettu alkio on vieläkin jäässä kolmen samassa oljessa olevan "sisaruksen" vieressä. Ja tarina ei kerro, miten sille olisi käynyt uudelleen sulatuksessa, koska meidän lapsiluku on nyt täynnä =)

Joo me tiedetään et päätöksen voi/ halutaankin tehdä itse..mekin päädyttiin lääkäreiden suosituksen perusteella yhden alkion siirtämiseen...
Hulipumppeli (taijotain) meille sanottiin et jos kaikki alkiot selviää sulatuksesta, ne joita ei siirretä, voidaan tosiaan pakastaa niinkuin teillä tehtiinkin. Jotain taisi lääkäri sanoa, et katsovat jatkaako alkiot/alkio jakautumista, ja jos joo, niin olisi uudelleen pakastamisen kestävää laatua! vahvat alkiot teillä siis!!

Oliko se nyt niin että teidän kaksoset on juuri syntyneet? Mikäli joo, niin Mahtavat Onnittelut teille suurperheellisille!!!

Täytyy nyt puntaroida tuota alkioiden määrää...En oikein tiedä kumpi pelottaa, se että saisimme kaksoset, vai se ettei saataisi mitään , tai sitten että lapsilukumme jäisi kahteen...Hitsi kun ei oikein voi jättää näitä päätöksiä korkeimman käteen... :\| :\| :

Kipinä
Pas-ultra 1.8., ja jännittää toooooosi paljon. Jotenkin on paljon parempi mieli kuin viime kierrossa, kroppa alkaa vihdoin kai toipua vapun tienoon ivf-hoidosta. Aika kauan menin siitä selvitessä. Kun itsellä on hyvä olla, alkaa toivoakin tulla. Toisaalta pelkään toivomista, koska korkealta putoaminen on aina tuskallisempaa kuin matalalta...
Viime kierrossa en ovuloinut, eli se jäi siihen. Nyt peukut pystyssä, että päästäisiin pidemmälle. Meille on tehty yksi tuoresiirto, ja ekaa passia odotetaan. Jännä tämä ihmisen mieli. Välillä täytyy itselle muistuttaa, että raskaaksi tuleminen ei ole todellakaan varmaa. Huomaan jo silmieni hakeutuvan lukemaan lehdistä kaikkia odotus-juttuja. Kuukausi sitten olin ihan maassa ja varma, että lapsiluku jää tähän yhteen.
Heitteleekö muilla mielialat häränpyllyä? Mies ja tuo 6v joutuvat aika koville. Mutta tällaisten jännitysten kanssa eläminen on kovaa! :eek:
Meillä on hoitopaikkana Oulun väestöliitto, kuten Hulihumppanpulillakin. Lääkäri sanoi viime käynnillämme, että hän ei saa sanoa 100% varmuudella meille tulevan vielä lapsia, mutta 95% hän sen sanoo. No, varmaa tapausta meistä on sanottu koko ajan, mutta yli viisi vuotta silti on kärsitty. Kummallista. :/

vai että uudelleen pakastetaan.sehän on tosi hieni homma jos toimii,kun tosiaan nuo alkiot ovat todella arvokkaita.ja enkä rahassa tarkoita.no täytyypä kysäistä lääkäriltä kun sinne menee.käydään hoidoissa jyväskylässä julkisella.
täällä sitä aina viisastuu...

Patjarikko :wave: Juu, meidän kaksosvauvat näkivät päivänvalon 20.6 raskausviikolla 36+6 =) Ja tyttö ja poika olivat, ihan niin kuin ultrassa oli katsottukin :heart: :heart: Kiitos onnitteluista !

Ja mielettömästi onnea matkaan sinulle siirtoon.. ja teille kaikille muillekin. Tiedän että se tie äidiksi voi olla kivikkoinen ja pitkä, mutta muistakaa, että nyt, jos koskaan teillä on siihen parhaat mahdollisuudet :hug:

peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 09:03 Vaniljatäti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2006 klo 21:17 peuhu kirjoitti:
Vaniljatäti huom! Mulla kans aika PAS ultraan7.8 , eilen alko menkat. Minne menet? mä menen helsingin väestöliittoon?
Sama paikka, sama aika!!! Klo 11!
Mulla Vivecalle klo 14.45

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 14:35 peuhu kirjoitti:
\
\
Vaniljatäti huom! Mulla kans aika PAS ultraan7.8 , eilen alko menkat. Minne menet? mä menen helsingin väestöliittoon?
Sama lääkäri! Ei sentään ihan tavata vastaanotolla, kun mulla väähn aikaisemmin. Alatko milloin tikuttelemaan? Mulle sanottiin, että sunnuntaina kannattaisi jo aloittaa. Voi vitsi kun odotan maanantaita... Ääk, olen niin malttamaton, tätä on odotettu niin kauan. Voi kun tässä kuussa päästäisiin jo yrittämään siirtoa.

peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 14:40 Vaniljatäti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 14:35 peuhu kirjoitti:
\
\
Sama lääkäri! Ei sentään ihan tavata vastaanotolla, kun mulla väähn aikaisemmin. Alatko milloin tikuttelemaan? Mulle sanottiin, että sunnuntaina kannattaisi jo aloittaa. Voi vitsi kun odotan maanantaita... Ääk, olen niin malttamaton, tätä on odotettu niin kauan. Voi kun tässä kuussa päästäisiin jo yrittämään siirtoa.

Moi vaan!

Mä en muistanut kysyä siitä tikuttamisesta mutta ajattelin aloittaa lauantaina. Mulla on oikeesti Sirpa lääkärinä mut kun se tulee töihin vasta 8. päivä niin käyn poikkeuksellisesti Vivecalla. Eihän sitä tiedä vaikka meillä ois siirto samana päivänä, pidetään toisemme ajan tasalla =)

Moi vaan!

Mä en muistanut kysyä siitä tikuttamisesta mutta ajattelin aloittaa lauantaina. Mulla on oikeesti Sirpa lääkärinä mut kun se tulee töihin vasta 8. päivä niin käyn poikkeuksellisesti Vivecalla. Eihän sitä tiedä vaikka meillä ois siirto samana päivänä, pidetään toisemme ajan tasalla =)
[/quote]

Niinpä. Nyt alkaa kauhea "kuume" kyllä nousemaan... Nyt en ala, jos tulee taas joku este tälle kuukaudelle... Viimeksi toukokuussa olisi mennyt siirto sunnuntaille, joten se peruuntui.

Kipinä
Kävin tänään pas-ultrassa, enkä nyt oikein tiedä mitä ajattelisi. Olin ajatellut, että nyt kuullaan että joko päästään tai ei päästä siirtoon. No, minulla on nyt, kp11, kasvamassa yksi munarakkula reilu 10mm. Lääkäri oli hyvin mietteliäs, ja sanoi, ettei se mahdotonta ole, että siirtoon päästäisiin. Tämä pitäisi nyt olla minulle pitkä kierto, 31-32 vrk. Lauantaina aloitan oviksen tikuttelun. Voi-voi.
Tuntuu, että mahdollisuudet menivät. Puhuttiin jo seuraavasta, että sitten lähdetään lääkkeelliseen kiertoon, että päästäisiin siirtoon saakka. :( Ei tämä liian helppoa ole.

Tsemppiä nyt Kipinä!!!Älä luovuta vaikka eihän tää herkkua ole, kuten sanoitkin. Mulla siirtyi kevään PAS kun ultrassa näkyi polyyppi ja kävin hysteroscopiassa ( kuukauden odottelun jälkeen) ja kas kummaa....Ei siellä enää mitään polyyppia ollutkaan. sit jouduttiin odottamaan vielä kesäsulut ja nyt sit seuraavia menkkoja odottelen, et päästäis myös PAS ultraan...Välillä kyllä teki mieli lyödä lappu luukulle, mut sit vain ajattelin että kaikella on tarkoituksensa ja että pakko malttaa ja pitää pää kasassa tai koko homma leviää..Koita jaksaa, toivottavasti pääsette pian tositoimiin :hug: :) (nyt jos pääsette ja tärppää, niin kevätvauva tulee ja jos kesällä onkin kauheen kuuma niin kova homma pitää vaavi viileänä =) )

Kipinä älä menetä toivoasi, vaikka osaan kyllä kuvitella fiilikset. Vielä jotenkin näitten kesätaukojen jälkeen olisi ihanaa päästä pian jo edes yrittämään. Ehkä se siitä hyvinkin kasvaa, onhan sulla aika pitkä kiertokin. Sanoiko se lääkäri, minkä kokoista munarakkulaa hän olisi sitten odottanut? Pistä lääkäri vaan kovaan tenttiin aina ja heti kun heittää tuollaisia epämääräisiä.... Muuten niitä jää miettimään ihan turhaan pitkäksi aikaa. Siitä ne lääkärit palkkansa saa! Voihan olla, että se on vaan höpötellyt jotain ajankulukseen, ehkä ne lääkäritkään ei aina niin ajattele, miten tarkkaan potilas kuuntelee jokaisen pienen sanavalinnan, ilmeen ja äänensävyn ja vetää niistä johtopäätöksiä.

Kipinä
Kiitos rohkaisuista! :heart:
Tänä aamuna tosiaan sain hailakan viivan ovistikkuun, laitoin siitä jo tuohon toiseen PAS-ketjuun. Onnea teille molemmille ultrakäynnille! :flower:
Pitäisikö perustaa oma pino, joka olisi selkeämmin tämän kuun passaajille? Nyt on semmoiset perhoset vatsanpohjassa, että! Vaikka viiva oli kyllä vaaleampi kuin kontrolli, mutta illalla testaan uudelleen. Perjantain omasta merkistä saakka olemme myös yrittäneet luomusti. ;)

Yhteistyössä