PAS elokuussa

En ole aiemmin kirjoittanut tällä foorumilla, mutta nyt ajattelin, josko täältä löytyis piinailuseuraa. Tällaista ketjua en ainakaan vielä täältä löytänyt. Elikkäs meillä ICSI:n tuoresiirrosta syntynyt poika 10/06 ja nyt pikkusisarrusta yrittämässä. Talvella yksi pas tehty, mutta siitä nega. Nyt olisi ensi viikolla aika ultraan ja jos hyvin käy siitä seuraavalla viikolla siirto. Luonnolliseen kiertoon tarkoitus tehdä tämä pas. Mutta tosiaan olisi kiva jos joku olisi samassa tilanteessa..
 
Kurja kun et oo saanu piinailuseuraa. Meillä ilmeisesti PAS tulossa vasta syyslokakuussa, joten ei löydy mustakaan seuraa :( Meillä takana PAS huhtikuussa, joka toi neg. tuloksen. Sen jälkeen oli myös yllätysluomuraskaus, joka päätyi keskenmenoon heinäkuun lopussa. Meillä ennestään kaks poikaa, joiden jälkeen 4 peräkkäistä km:a. Clomeja, IVF ja PAS. Miten sitä vielä voisi sen vauvan saada?!

Tsemppiä ja voimia teille siirtoon!
 
Tässä olis yksi josta ainakin hetkeksi saisit piinailukaverin.
Taustaa: 1. IVF:stä syntynyt tyttö 10/05, sen jälkeen 3 IVF.ää tehty, kaikista nega. PAS:iin ei ikinä vielä olla päästy, sillä alkiot ei oo selvinneet sulatuksesta....
Nyt olis siis taas PAS suunnitteilla, oviksen bongaamisen aloitan 17. päivä, ja siirto sit siis luultavasti viikolla 34 tai 35. Odotukset ei tosin oo kovin korkeella, koska epäilen selviääkö nääkään huurunenät tuosta sulatuksesta... Mutta sehän nähdään silloin. Toivon kuitenkin että tällä kertaa olisi parempi onni matkassa!
 
Kiitos tsempeistä Tuomenmarja! Kurjaa nuo keskenmenot :'( Mutta toivotaan, että teilläkin vielä onnistuis!
Pumpuli: Kivaa saada piinailuseuraa! Paljonko teillä on alkioita pakkasessa? Meillä on kaksi, ja sitä tosiaan itsekin jännään, että selviävätkö sulatuksesta. Jos eivät niin lapsiluku on sitten tässä. Miehellä kun ei enään luultavasti ole siittiöitä ICSIäkään varten ja toisaalta en itsekään enään jaksa. Mutta jos hyvin käy ja alkiot selviävät niin siirto huomenna.
 
Meilläkin vaan kaks, eikä vissiin ihan huippulaatua, joten pelko rinnassa on, etteivät taaskaan selviä.
Meilläkin tulevaisuus epävarma, tämä luultavasti nyt viimeinen yritys julkisella puolella, eikä kyllä ihan heti varaa yksityiselle siirtyä... Mutta kovasti kaveria tytölle toivoisimme!
Pidän teille peukkuja huomiseen siirtoon - uskotaan siihen että huurunenänne ovat sitkeitä ja innoissaan siirtyvät sinne kohdun lämpöön kasvamaan!!!
Tuuhan sit heti kertomaan kuulumisia.
 
Täältä löytyis yks. Taustaa sen verran että luovutetuilla munasoluilla ollaan liikenteessä. Tuoresiirto oli toukukuussa ja plussa tuli mutta kesken meni. Nyt ollaan lähdössä yrittämään pakastetuilla alkioilla. Viime viikolla aloitin lääkityksen.. ensi viikon ma:na ultra ja jos kaikki hyvin niin loppuviikosta siirretään jo alkio (mikäli selviää sulatuksesta).
Eli periaatteessa samassa tilanteessa ollaan, mutta mä olen vaan lääkkellisessä hoidossa..
 
Pahoittelut Tuomenmarja ja Aliisa08 keskenmenoista! Niitä ei toivoisi kenellekään-on elämä niin vaikeaa välillä... :hug:
Kiva kuitenkin että saatiin lisää piinailukavereita tähän pinoon! Toivotaan siis plussatuulia meille kaikille!
 
Tervetuloa kira!
Teillä onkin Aliisan kanssa sit aika sama aikataulu. Toi sun hyperis kuulostaa inhottavalta! Sinullekin onnea siirtoon, varmasti huurunenät selviävät-teillähän on kiva saalis vielä pakkasessa!
Mukavaa että väkijoukko senkun kasvaa.
Vielä jännitän puuterin uutisia...
 
Tervetuloa Aliisa ja kira! Mukavaa, että joukkomme kasvaa.
Pumpuli olikin jo kuulumisia kaivannut. Tässäpä niitä. Eli huurunenä, joka jo eilen sulatettiin oli selvinnyt hyvin ja tänään jakaantunut hienoksi 7-soluiseksi. Siirtokin sujui hyvin, viimeksi ei meinannut millään mennä, mutta nyt ei ollut mitään ongelmia. Yksi alkio jäi vielä pakkaseen, mutta se jo kahteen kertaan pakastettu eli kyllä tässä siirrossa toiveet on..
 
Onneksi olkoon Puuteri hyvin onnistuneen siirron johdosta!!! Upeeta että noin hyvin oli jakaantunut!
Nyt ei muuta kun pidetään peukkuja että pienokainen tarraa kiinni ja pysyy matkassa loppuun saakka.
Nyt jännätään... :hug:
 
Voi ei kira.. :eek:
Yritä nyt ihmeessä saada joku kiinni sieltä klinikalta ja äkkiä!
On se nyt kumma jos sen takia joudutte taas kuukauden odottamaan.
Mulla uä vasta kp 13, koska kp 11 on sunnuntai, ja maanantaille ei ollut aikoja... Joten ehkä sullakaan ei vielä ihan kauheeta hätää oo. Toivotaan että saat jonkun kiinni. Palaile kertomaan kun tiedät.
 
Hei kaikki kanssasisaret! Täällä kanssa pas elokuussa. Itse asiassa jo ens viikolla- en oo huomannu tällasta ketjua lainkaan, joten ei ole aiemmin tullu kirjoiteltua tänne...Perjantaina selviää mille päivälle pas ajoittuu- jos siis alkiot/alkio selviää sulatuksesta. Meillä 2 alkiota pakkasessa vaan ja kyseessä 2. ivf:n 1. ja viimeinen pas. Ekasta ivf:stä ei saatu mitään pakkaseen ja tokasta vaan ne kaksi huurunenää...
Toivo on jo menetetty aikoja sitten... aika pessimistinä siis passiin...
 
Puuteri Ihana kuulla, et PAS onnistui! Mitä tarkoitit sillä, että viimeksi oli vaikeuksia siirrossa? Hyviä hermoja sulle piinailuun!

Mulle tehdään sit lääkkeellinen PAS, kunhan siihen asti päästään. Nyt ei oo aavistustakaan, koska täti saattais kyläillä, koska km ilmeisesti sotki kuviot. Aiemmin km on lyhentäny kiertoa, mut nyt tuntuu, että pidentäny. Jos kaikki ok, pääsisin aloittamaan zumenonit vielä elokuussa. Mikä teillä ollu zumenoneissa annos? Mulla 3x1 /pv. Sit siirto olis syyskuun alkupuolella. No, odotellaan. Mulle ei oo edes laadittu minkäänlaista ohjelmaa klinikalta. Toiv on auki sinä päivänä, ku täti saapuu...

Kira Tuskallinen tilanne teillä. Onko siellä joku vastaanottovirkailija, jolle voisit sanoa asiasta? Mä taisin viimeks PAS:in yhteydessä olla ultrassa kp 10, mut jouduin menemään vielä uudelleen kp 13, koska kp 10 kohdussa oli vielä nestettä menkkojen jäljiltä.

Mun gyne sanoo, että zumeja voi syödä jopa 5vk. Onko jollain kokemusta siitä? Milloin sit ultrataan? Ja voidaanko siirto tehdä sit "koska vaan"? Tätä asiaa en tajua. Muuten sanottu, et siirto olis kp 19-21. Miten sit yhtäkkiä voiskin olla myöh? Riippuuko siitä, koska lug-lääkitys aloitetaan? Sori tyhmyys tässä...
 
Tuomenmarja siirretään se mitä on siirrettävää. siis kaksi jos selviävät sulatuksesta, yksi jos vain toinen selviää tai sitten ei siirretä mitään...miten ihmeessä porukka täällä uskoo ja luottaa näihin hoitoihin, oma usko on kyllä niin koetuksella ollut...
 
Moi Merikeiju, ja tervetuloa!
Mä ymmärrän tuntemuksesi paremmin kun hyvin... Mullakin usko ollu koetuksella jo pari vuotta, kun mikään ei tunnu tuottavan tulosta. Toki meillä on tuo ihanaakin ihanampi tyttö tuolla kotona, joka siis 1. IVF:n tulos. (ennen sitä mulle tehtiin yli kymmenen inssiä, niistä ei yhden yhtä plussaa....ja vuosia siihen hommaan kului kolme...)
Nyt siis 4. IVF:n PAS tulossa, mutta kuten kerroin, niin ikinä ei siirtoon asti oo huurunenät selvinneet. Joten usko vähän heikko tällä hetkellä, mutta toivoani en menetä... ainakaan vielä...
Toivon siis sydämeni pohjasta myös sinulle Merikeiju onnea tähän yritykseen!!!!
:hug:
 
Hei!
pumpuli: Kiitos peukuista, niitä tarvitaan. :)

kira: No on kyllä tylsää jos tuollaisen syyn takia joudutte siirtämään passia. Mutta luulisi, että ei haittaa jos ultra vähän myöhemmin jos teet ovistestejä sitä ennen. Niin tietää, että ovis ei mene ohi. Itsellä on lyhyt kierto, joten ovistestit näyttää plussaa jo kp 13 tai 14.

Tuomenmarja: Niin sitä tarkoitin, että lääkäri ei meinannut millään saada alkiota kohtuun. Yritti vaikka kuinka kauan ja kertoi ikäänkuin olevan seinän edessä? Nyt tällä kertaa taas, kertoi olevan suora reitti ja alkio menikin heti paikalleen. Itsellä ei ole kokemusta noista zumenoneista, mutta toivottavasti joku osaa vastata.

Merikeiju: Tervetuloa ja toivotaan, että siirtoon pääsette! Ja kyllä täälläkin usko hoitoihin on välillä koetuksella, päivittäin vaihtuu ajatukset toivosta epätoivoon. Tietysti se luo toivoa, että ensimmäinen ICSI onnistui, mutta sitten taas ekasta passista tuli nega.

puuteri pp2
 
Olen jäänyt yhden jos toisen ihmisen elämään koukkuun tällä palstalla :D ja nyt on pakko alkaa jo itsekin kirjoittaa...

Mulla on 1. PAS nyt elokuussa, kp 12 menossa. Eilen oli ultra, limakalvo 7,5 mm. Siirto on ma (kp 17), mikäli kaveri kestää sulatuksen. Vähän mietityttää kestääkö: alkio on 3-soluinen, II-luokkaa. Tämä on lääkkeellinen PAS eli Zumet käytössä, 2 x 1 tabletti/pvä.

Taustaa: meillä on 05 syntynyt luomupoika. Kakkosen yritystä on ollut huhtikuusta 07 eli jo 17 kiertoa. Joulukuussa mentiin hoitoihin. Tänä keväänä on tehty 2 x inseminaatio ja kerran IVF, jonka tuloksena ainoastaan 2 munasolua (mulla oli huono vaste hormoneille). Molemmat solut kuitenkin hedelmöityivät. Tuoresiirrosta (4-soluinen, II-luokkaa) ei tulosta tullut. Nyt siis käytössä viimeinen alkio. Jos tämä ei onnistu, niin sitten ihmetellään taas mitä tehdään.
Tsemppiä ja jaksamista kaikille!
 
Tervetuloa myös Päikki!
Mäkin oon taustaillut jo vuoden alusta, varsinkin tuolla pömppisten sivuilla, ja jännittänyt kanssasisarten elämänmenoa. Nyt vasta päätin itsekin kirjoitella:parempi myöhään, kun ei koskaan...
Myös sinulle pidän peukkuja että siirtoon pääsette ja pikkuinen tarraa kunnolla kiinni! Kiva kun väkijoukkomme kasvaa!
Miten kira, ootko jo saanut ketään klinikalta kiinni??!!
 
Joo, vaikka yritinkin tsempata, niin totuushan se on, että onhan tässä omakin usko koetuksella näiden hoitojen kanssa. Ei vaan haluais luovuttaa. Se pelottaa, että joskus sekin päätös on tehtävä. Pakkasessa neljä alkiota. Jos/kun ne loppuvat, on pysähtymisen aika, viimeistään. Yritystä ja toiveita takana reilu kolme vuotta, kiertoja en oo edes laskenut. Neljä peräkkäistä km:a laittanut kyllä miettimään, että eihän tätä voi loputtomiin jatkaa.

Mistä te saatte rahat näihin hoitoihin ja lääkkeisiin? Meillä ainakin mennään jo miinuksen puolella...
 
Tuomenmarja: Oot kyllä uskomattoman upeasti jaksanut eteenpäin keskenmenoistasi huolimatta! En voi kun ihailla. Itsekään en haluaisi luovuttaa, mutta totuushan on se, että jos ei nyt onnistu, niin siirto yksityiselle puolelle ois edessä. Mies jo haluaisi hoidot lopettaa, kun rahaa ei todellakaan ole yhtään ylimääräistä... Eli jos kuitenkin siihen päädytään, niin lainaahan se on varmaan pakko sitten ottaa. En tiedä... Kovasti kuitenkin kaipaan tytölle kaveria ja itselleni taas tuota ihanaa vauvantuoksuista arkea. On tää niin vaikeeks meille kaikille tehty!
Jaksuja ja halit teille kaikille! :hug:
 
Tuomenmarja: Mietit sitä, kun gyne oli sanonut, että zumeja voi syödä jopa 5 vk. Oliskohan hän tarkoittanut sitä, että Zumenonin syöntiä jatketaan vielä sen jälkeen, kun on plussannut? Zumeja voi itse asiassa joutua syömään vielä pidempäänkin, rv 9-10 asti. Samoin lugeja voi joutua käyttämään pitkään, esim. rv 12 saakka. Riippuu siis pitkälti siitä, miten oma keho raskauden ottaa ts. pystyykö tuottamaan tarpeellisen määrän hormoneita raskauden ylläpitämiseen.
 
Päikki Ymmärsin, et gyne puhui, et zumeja voi jatkaa jopa sen 5vk ennen ku mitään siirtoa tehdään ja PASin jälkeen olis joka tapauksessa jatkunu sekä zumit että luget rv 10-12 asti. En vaan tajua, mitä limakalvolle tapahtuu, jos siirtoa odotellaan viikkotolkulla vai onko se sit niin, et sit ku siirrosta päätetään, niin pari päivää ennen sitä alotetaan luget ja sen myötä limakalvo/kohtu valmistautuu ottamaan alkion vastaan?! Niinhän se selitti, et siks lääkitystä jatketaan vielä niin pitkään, ku elimistön oma toiminta on ensin ajettu alas, niin pitää sit lääkkeellisesti ylläpitää raskautta, kunnes istukka alkaa toimia. Tuoresiirrossa ei ollu tällasta. Tuntuu vaan niin epätodelliselta: Miten mikään PAS voi edes onnistua ilman mitään omaa toimintaa?! Täällä jollekin tehdään PAS omaan kiertoon?! Mikähän hormonivaje mulla on, ku siitä vaihtoehdosta ei edes keskusteltu, vaan suoraan zumit...

Kira Hienoa, että asia edistyä Onnea matkaan!!!

 

Yhteistyössä