parvorokko ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dietorelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dietorelle

Aktiivinen jäsen
16.12.2005
8 938
1
36
mun tuttu on raskaana .päiväkodissa töissä ja siellä on parvorokko.
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=526/sprog=4/grp=2/menu=1/

pitäiskö teen mielestä hakea sairaslomaa?
heillä takana yksi keskenmeno. olisi kamalaa jos tulisi uusi.
ei ole vielä käynyt verikokeessa. tänään kuuli että tälläinen tauti on heillä liikkeellä. ja ei ehtinyt enään työpäivän jälkeen verikokeeseen

ja töissä paikassa, jossa lapsella epäilys parvorokosta. Välittömästi jouduin testeihin, kuin myös lapsi, jolla tätä epäiltiin. -Minä olin jo sen sairastanut ja ko. lapsella ei ollutkaan parvoa. Mutta lääkäri sanoi, että mikäli en olisi ollut jo sairastanut sitä ja lapsella olisikin ollut parvo, niin sairaslomasta ei olisi ollut mitään hyötyä. -Tauti nimittäin tarttuu ennen kuin merkit näkyvätkään.

Mä sain välittömästi siirron toiseen päiväkotiin siksi ajaksi kunnes verikokeen tulokset olivat tulleet ja selvinnyt olinko sairastanut, kun mulla oli samanlainen tilanne.

ok. kun neuvolasta oli tilannetta vaan luettu jostain paperista. ei oltu oikein mitään sanottu kun hän oli soittanut.

pitäiskö hänen soittaa etei tule aamulla ja mennä suoraan verikokeeseen ja mennä töihin vasta kun tulos tullut

No pomolle soittaa ja neuvotella, että mitäs tehdään, hommaako pomo vaihdon johonkin toiseen päiväkotiin vai antaako olla sairaslomalla sen aikaa kun selviää.Näin minä toimisin.

Mä olen vähän aikaa sitten ollut noissa parvorokko labroissa, kun oli pieni epäilys että lähipiirissä olisi parvorokkoa. Negat oli onneksi testit. Se hankaluus niiden verikokeiden kanssa on, että ekoja tuloksia (missä tarkistetaan onko sairastunut aiemmin vai ei) saa odotella. Meillä päin ainakin sellaset 1,5 viikkoa. Riippuu vähän paikastakin kuinka nopeasti ne tulokset saa. Pitkä aika voi tulla olla turhaan saikulla, jos onkin sitten sairastanut aiemmin. Mutta on se riski työskennellä paikassa missä parvorokkoa on. Vahinko on tietenkin voinut jo tapahtua, sillä rokko tarttuu parhaiten viikkoa ennen ihottumaa.

Yhteistyössä