parvorokko ja raskaus,kellään tietoa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkiki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kkiki

Vieras
Olen rv 21 nyt. Meillä oli kylässä 25.12 poika jolla nyt parvorokko,ollut näpyt pari pvä.
alkoi huolestuttaa että olenkohan voinut saada tartunnan!? Soitan huomenna neuvolaan kyllä. Äitini mukaan en ole sairastanut tuota tautia.

Jos tauti tulee,onko siihen mitään hoitokeinoa?! On ilmeisesti vaaraksi vauvalle? Jos äiti saa tartunnan tarttuuko automaattisesti vauvaan?

Tarttuu se vauvan kyllä ja on vaarallinen.
Pyydä neuvolasta lähete verikokeeseen joka näyttää parvorokon vasta-aineet. Siitä tietää oletko sen sairastanut.
Minulla oli sama huoli vauvaa odottaessa mutta sain lähetteen verikokeeseen ja koholla oli mun lukema eli olin sen sairastanut.

Eli itsellä oli aikalailla samanmoinen juttu, ja tosiaan otettiin nuo vasta-aine verikokeet ja olin myöskin sen sairastanut..Monihan on sen sairastanut tietämättään kun sen oireet on niin "vähäiset" ja jokseenkin huomaamattomat. Viikothan sulla on nyt parvon kannalta hieman "huonot" isommilla viikoilla (en muista millä) olisi vauva "turvassa" parvolta. Googletapa. Mut tosiaan jos käy ilmi ettet ole sitä sairastanut ja sen saat niin silloinhan teitä ( siis vauvaa ) seurataan todella tarkasti.

Nyt on pakko oikaista.. eli tarkistin ja enpäs muistanutkaan, että enpäs ollutkaan sitä parvoa sairastanut. Näin sitä unohtaa tuommoisetkin asiat jotka olleet ajankohtaisia itselle 2009 vuonna : D

Olin esikoisen raskauden aikaan päiväkodissa töissä ja silloin ryhmään tuli hoitoon lapsi, jolla oli parvorokko päällä. Rv 13 muistaakseni. Soitin äitipolille, jonka kautta otettiin vasta-aineet, joissa todettiin minun sairastaneen sen joskus tietämättäni. Taudin oireet eivät juuri tavallisesta flunssasta eroa. Toisaalta tiedän erään, joka sairastui parvorokkoon raskaana ja vauva rv16 kuoli kohtuun. Ole siis yhteydessä äitipolille - neuvovat siellä eteenpäin.

Uusimmat

Yhteistyössä