Parveketupakointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karussa

Aktiivinen jäsen
24.11.2006
5 318
1
36
Meillä kiellettiin parvetupakointi yli vuosi sitten, ilmoitustaululle tuli lappu jossa luki että taloyhtiön kokouksessa se on päätetty kieltää.

Me ei olla välitetty tästä kiellosta, koska mä kuulin että lehdessä oli ollut juttua kuinka joku jupakka tästä oli edennyt korkeimpaan oikeuteen ja siellä oli päätetty ettei ainakaan siinä tapauksessa sitä voitu kieltää.

Meille ei siis ole kertaakaan valitettu, mutta tänään oli ilmestenyt uusi lappu jossa isolla lukee että "Tupakointi parvekkeilla ja talon läheisyydessä ehdottomasti kielletty.
Hallitus"

Onko kellään tietoa voidaanko sitä noin vain oikeesti kieltää, voidaanko me saada vaikka häätö tästä vuokrakämpästä jos tupakoinnista alkaa joku ihan urakalla valittaa? :xmas:

Joka tapauksessa ovat varmaan ihan vittuillessaan tuon kiellon keksineet koska kukaan ei ole valittanut että savua leijailis heidän parvekkeelleen/huoneistoonsa... Taitavat muutenkin vaan haluta alle 60v. asukkaat talosta pois. :headwall:

Tähänkin taloon voisi tulla. Mua ällöttää kun naapurit polttaa ja se tulee ikkunasta sisään :x Se haju on jotain ihan kauheaa. Mutta onneksi toi vieressä oleva kahvitehdas välillä peittää naapurien löyhkät.

mä kans vihaan sitä lemua joka tulee ikkunasta sisään, kesällä saadaan tukahtua kuumuuteen, ku partsin ovea ei voi hajun takia pitää auki |O Mun mielestä on vaan hyvä jos se voitaisiin kieltää kaikissa taloyhtiöissä.

Tuo on hirveän vaikea asia. Entisenä (ja nykyisenä kännitupakoitsijana) tupakoitsijana ymmärrän molempia. Minuakin nykyään ällöttäisi ja inhottaisi ja suorastaan raivostuisin, jos kotiini tulisi tupakan hajua, mutta toisaalta kotona on voitava olla vapaus myös tupakointiin. Eihän esim vanhuksia voi vaatia tupakalle 10 metrin päähän ulko-ovelta. Vai voiko?

Kuulin, että terveysviranomainen voi tarvittaessa kieltää tietyllä parvekkeella tupakoinnin, jos siitä koituu muille asukkaille haittaa. Siis tietyllä parvekkeella? Kuulostaa hassulta.

Itse kysyin yläkerran naapurilta, kulkeeko tupakansavu parvekkeeltamme hänen asuntoonsa. Sanoi, ettei häntä ole häirinnyt :) Onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja isukki:
Ennemmin 10 naapuria tupakalla parvekkella kuin yksi sisällä. Leviää nimittäin tämän talon hormeissa hajut kuin olisi vieressä tupakalla.

Niinhän sitä luulis. Haistan nimittäin tupakoitsijanakin miten rappukäytävään leijuu röökin haju naapurin mummon kämpästä. :x

Yhteistyössä