parveke tupakoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja savuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

savuton

Vieras
Meidän alapuolella asuva rouva on ketjupolttaja, käy tupakalla vartin välein. Kun me pidetään parvekkeen ovea auki, savu tulee väistämättä meille ja haju on kamala. Parin kuukauden kuluttua meille tulee vauva ja enta sitten kun haluan nukuttaa lasta parvekkeella? Sinne tupakan savuunko vauvan kärrään? Kun tuosta siitepölyajasta päästiin, ois niin ihanaa tuulettaa raikasta ilmaa sisää, mut.. !!!! Sit meillä on perheessä astmaatikkoja. Me kärsitään tästä oikeesti!

Mitä mä teen. Se alakertalainen on niin raivostuttava ihminen, et en uskalla mennä sanomaan suoraan. pitäsikö mun soittaa isännöitsijälle? Mitä te tekisitte??

Auttakaa mua :)

vaikea tilanne kun parveketupakointi kaiketi kuiten sallittua taloyhtiössänne? ymmärrän harmin kun se ei ole teille vain haitta vaan oikeasti terveyteen liittyvä asia. Ei taida olla muuta keinoa kuin kysyä neuvoa isännöitsijältä...

Me ratkaistiin lopulta asia muuttamalla. Ei jäänyt vaihtoehtoja... savu tuli meille seinien rakosista jne. eli meillä ei auttanut, vaikka laittoi ikkunat kiinni: savu tuli sisään joka tapauksessa.

En tiedä tän uuden tupakkalain myötä kuin toimii käytännössä, mutta periaatteessa jos ilmoitat asian isännöitsijälle, taloyhtiö hommaa paikalle terveystarkastajan, joka toteaa, että se on haitallista teidän terveydelle, taloyhtiö voi kieltää siltä alakerran asukkaalta tupakoinnin parvekkeellaan.

...paljon siitä on hyötyä käytännössä ja miten sen kiellon noudattamista seurataan... jaa-a.

Kyllähän niitä tupakoitsijoita edelleen valitettavasti paapotaan. Se on kun ihmisen oikeus pilata toisenkin terveys on suurempi kuin toisen oikeus koittaa pitää itsestään huolta. :(

Mä oisin NIIN ilonen, jos meidänkin naapuri kävis parvekkeella polttamassa. Vaan ei. Tupruttelee ketjussa sisällä, joten haju tulee meille tuuletushormin kautta.

Tätä olen mäkin miettiny, et parempi se kai et parvekkeella käy et jos hormistoja pitkin tuprahtais sisälle savut. Meidän taloyhtiöön kuuluu kaks taloa ja tämä alakerran rouva on ainoa laatuaan joka polttaa parvekkeella. Muut käy ulkona siis ihan tuossa pihalla tupakalla. Muutenkin on ihmeen vähän tupakoitsijoita. Taidan soittaa isännöitsijälle, jospa he keksisivät jonku ratkaisun tähän pulmaani.

Kiitos teille kun vastasitte!

Hauskuutta lisää se, että jos YLÄKERRAN parvekkeella tupakoidaan ja heitetään tupit alas, niin niitä saa sitten alakertalaiset kerätä parvekkeiltaan... Ajatelkaa, jos kytevä tuppi lentää matolle tai vauvan vaunuun... :(

Noi tupakoijat on aika idiootteja. Ne vetoo siihen, että niillä on oikeus elää niinkuin ne haluaa. Meilläkin on omistusasunto, eikä siis sisällä polttamista voi kieltää. Koska sillä on oikeus asua siinä käryssänsä.

Mitähän jos mä alkaisin syödä pelkkää hernekeittoa ja kaalia ja paistaa aina mätiä silakoita? Varmaan tulis naapureilta valituksia hajusta.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Noi tupakoijat on aika idiootteja. Ne vetoo siihen, että niillä on oikeus elää niinkuin ne haluaa. Meilläkin on omistusasunto, eikä siis sisällä polttamista voi kieltää. Koska sillä on oikeus asua siinä käryssänsä.

Mitähän jos mä alkaisin syödä pelkkää hernekeittoa ja kaalia ja paistaa aina mätiä silakoita? Varmaan tulis naapureilta valituksia hajusta.

Ja sitten kun olet syönyt ne kaalit ja hernarit, niin menepä parvekkeelle piereskelemään oikein antaumuksella... :D

Mä ainakin aion polttaa parvekkeellani just niin paljon kuin haluan ja jatkan polttamista vielä sittenkin jos se kielletään. Tai sit polttelen eteisessä ja puhaltelen savut postiluukusta rappukäytävään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ainakin aion polttaa parvekkeellani just niin paljon kuin haluan ja jatkan polttamista vielä sittenkin jos se kielletään. Tai sit polttelen eteisessä ja puhaltelen savut postiluukusta rappukäytävään.

Sä saatkin keuhkosyövän ja kuolet. Ja sit sun naapurit on tosi iloisia.

Alkuperäinen kirjoittaja kaktus:

Ja sitten kun olet syönyt ne kaalit ja hernarit, niin menepä parvekkeelle piereskelemään oikein antaumuksella... :D

Ehei, mä menen ilmastointikanavan alle. Niinkuin se mun polttava naapurikin tekee. Meillä tulee sitä hajua roskiskaapistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sä saatkin keuhkosyövän ja kuolet. Ja sit sun naapurit on tosi iloisia.

Ja sä kuolet siihen kun nipottaessasi unohdat hengittää ;)

Yhteistyössä