Pärjäisinköhän paremmin yksin,lapsia kaksi+ kolmas tulossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi ahdistus

Vieras
Tilanne siis se että pahoja riitoja usein. Mies kyllä jonkun verran on lasten kans,siivoilee ym.. Mut sit tekee tälläsiä temppuja et tekee riidan mistä vaan ja katoaa johonkin (juomaan) saa nähdä koska palaa. Lisäksi minua arvostelee,haukkuu ym,vaikka omasta mielestään ei ikinä tee mitään väärin. Mulla kaks lasta ja kolmas tulossa.. Mietityttää vaan et pärjäisinkö/ jaksaisinko yksin. Vaik ei tämäkään hyvä ole,lapset joutuu kokoajan näkemään riitoja ja itse henkisesti ihan rikki.
En kaipaa mitään perinteisiä "millasten miesten kans te lapsia teette" vastauksia,kun sitä samaa joka päivä ihmettelen itsekin.. Kommentteja kenelläkään?

Jos mies ei tälläkään hetkellä paljon auta niin todennäköisesti pärjäät lasten kanssa omassa taloudessa yksin ihan yhtä hyvin, ellet jopa paremmin kun ei tarvitse ajatella kuin lapsia ja itseään. Tsempit!

Mun äiti kasvatti 3 lasta yksin, isä kuoli kun olin pieni ja olen kuopus. Mun sisko kasvattaa kolmea lasta yksin, mies jätti kyllä uskon että selviit. Kuitenkin tilanne helpottuu vuosi vuodelta kun lapset kasvaa ja tulee tietty rutiini arkeen. Vielä jos joskun osa niistä menee mummille hoitoon, niin saat vähän omaa aikaa. Ja siis joskus, ei kuitenkaan joka vkloppu.

Mun äiti autteli siskoa, auttaa vieläkin, mut vuosi vuodelta sisko tarvii vähemmän apua kun kaksi koulussa, ja nuorin eskarissa. Ja sisko opiskelee myös itse. Kyllä sä pärjäät, ei lasten tarvis nähdä riitoja.

onko kaikki lapset teidän yhteisiä? Itsellä vähän vastaava tilanne, paitsi meillä uusioperhe (minun lapsi+1 yhteinen) ja mies tolkuttoman mustasukkainen, koirastakin piti luopua kun mies ei päästänyt minua kaksin koiran kanssa mihinkään eikä suostunut itsekään sitä ulkoiluttamaan.
Muuten mies kyllä kohtelee molempia lapsia kuin omiaan ja eroamisesta ei suostu edes puhumaan.

On lasten kanssa kun minulla menoja,hoitaa iltatouhut ja laittaa nukkumaan vajaa puolet illoista. Nyt kun minä ollut raskauden takia väsynyt niin siivouskin jäänyt hänelle pääasiassa.. Mutta siitä olen kyllä saanut kuullakin tässä. Eli osallistuu kyllä ihan ok. Alkaa vaan tuntua et hyviä päiviä on meil ihan tosi vähän

Mistä riitanne yleensä johtuvat? Jos alkoholista, niin ehdota miehellesi antabus lääkettä ja a-klinikalla käyntiä. Voithan sanoa että se on ainoa keino pelastaa suhteenne, ja miehen on sitten kanssa otettava ne lääkkeet joka päivä! Parisuhdeterapia on myös hyvä vaihtoehto! Jos riitelette kaikesta turhanpäiväisestä joka päivä ja riitanne ovat kovin agressiivisia tai väkivaltaa on yhtään, suosittelisin eroa. Ihminen jaksaa kummasti, jos on pakko. Mutta kokeilkaa ensin tehdä suhteellenne jotain, liian usein nykyisin vain lyödään hanskat tiskiin yrittämättä edes.

Totta tuo että varmasti yleisesti kodin ilmapiiri kiristää. Riidat alkaa millon mistäkin,ja johtavat siihen et mies syyllistää ja haukkuu ja ottaa kaikki vanhat asiat esiin. Ja tänään siis lähti eikä ole kuulunut.itellä tosi paha olla. Väkivaltaa ei ole ollut ja tosiaan mies juo liikaa,mutta ei tietysti omasta mielestään.

Totta tuo että varmasti yleisesti kodin ilmapiiri kiristää. Riidat alkaa millon mistäkin,ja johtavat siihen et mies syyllistää ja haukkuu ja ottaa kaikki vanhat asiat esiin. Ja tänään siis lähti eikä ole kuulunut.itellä tosi paha olla. Väkivaltaa ei ole ollut ja tosiaan mies juo liikaa,mutta ei tietysti omasta mielestään.

Jos on ongelma alkoholin kanssa, saa siihen juomiseen hyvin helposti 'oikeuden' tekemällä riidan ja tikusta asiaa. Vieläpä niin, että se toinen osapuoli alkaa uskomaan syyn riitaan olleen täysin hänen ja jopa miehen juomaan lähteminen on sinun syytäsi.