Pärjäänkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiin vai töihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiin vai töihin

Vieras
Elikkä joulukuussa tulee 9kk täyteen. Mitä sen jälkeen maksetaan jos jään kotia hoitaan tyttöä? Me ollaan eroamassa ukon kanssa (avoliitto) ja meillä yhteinen talolaina jonka minä meinasin ottaa omiin nimiin kun kerran jään tähän taloon asumaan. Mitä tukia? Onko muita jotka kotona ja lyhentää lainaa. Pystynkö olemaan kotona vai pitääkö mun laittaa tyttö hoitoon ja mennä töihin? Meillä myös 6v poika.

Eikö sit tule ainakin kotihoidontuki (mitäs se nyt on... 250??) ja varmaankin hoitolisä. Asumistukeakin teillä on mahdollista saada. Eiköhän se voitko jäädä kotiin riipu ihan velan määrästä ja muista menoista.

Oisko netissä joku sivu missä vois laskee voinko jäädä kotiin? Mut en tiiä paljonko mie saan kotihoidontukea, voinkohan sen käydä kelassa kysymässä näin ennakkoon ?

En ole onneksi joutunut perehtymään tukiin, mutta eiköhän ne tuet jokseenkin noi kakkosen luettelemat ole + lapsilisät + elarit. Ehkä toimeentulotukeakin saattaa saada, jos noi jää kovin pieneksi.

Mutta melkein uskallan taata, ettet talolainaa pysty millään tuilla maksamaan, paitsi jos tulet saamaan jättisuuret elarit puolisoltasi. Ja olethan varmistanut, että pankki suostuu antamaan koko lainan nimiisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla vakituinen työ. Mut kyse onkin et pystynkö jäämään kotihoidontuella kotiin?

tuskin pystyt. ja olisihan se väärin veronmaksajiakin kohtaan, jos sinä voisit kartuttaa omaisuuttasi eli maksaa talolainaa ja korkoja tuosta vaan tukia hakemalla.
minäkin haluaisin tehdä niin, jos se on noin helppoa!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla vakituinen työ. Mut kyse onkin et pystynkö jäämään kotihoidontuella kotiin?

tuskin pystyt. ja olisihan se väärin veronmaksajiakin kohtaan, jos sinä voisit kartuttaa omaisuuttasi eli maksaa talolainaa ja korkoja tuosta vaan tukia hakemalla.
minäkin haluaisin tehdä niin, jos se on noin helppoa!

Elikkä töihin lähtö :( Ei raaski pikkusta viedä.

Yhteistyössä