Pärjääkö tokaluokkalainen yksin iltapäivisin klo 16.30-17 saakka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ei tahdo enää mennä ip-kerhoon :( Kun siellä on niin kova häly ja kuulemma lapsellista tekemistä (askartelu, yhteisleikit ja vapaa leikki jne). Tahtoisi mieluummin olla itsekseen kotona koulun jälkeen.

Tulee vaan aika pitkät iltapäivät sitten. Pääsee kahtena päivänä klo 12, kahtena klo 13 ja yhtenä klo 14. Koulumatkan kävelyyn menee puolisen tuntia.

Antaisitko viettää iltapäivät itsekseen vai pistäisitkö vastentahtoisen lapsen ip:hen, kun siihen kuitenkin on vielä mahdollisuus? Onko joku teistä antanut?

Lapsi ei ole ennen ollut pitkiä aikoja kotona, joten ei ehkä kuitenkaan käsitä miten suuresta muutoksesta olisi kyse...

En pakkottanut ilttikseen. Ja hyvin on tähän asti pärjäillyt. Pääsee kotiin 3x12 kerrat 13 ja kerra 14, ja matkaan menee samoin kuin teillä keskimäärin 30 min. Joskus soittelee mulle, että on tylsää oikeestaan kuitenkin aika harvoin.

Mulla on nyt kolmosella mutta vastenmielinen iltsu lopetettiin jo ekaluokan keväällä. Naapurustossa on muutama saman ikäinen jotka tulevat myös kotiin ja säännöt on kaikille selvät eli koulusta kotiin, läksy, välipala ja sitten saa lähteä kavereille / leikkimään tai joku tulee meille. Hyvin on mennyt.
Mutta paljon riippuu lapsestakin, mä tekisin niin että kokeilisin eli vaikka alkuun 2pv/vko kotiin ja muina päivinä iltsuun marraskuun ajan jos menee hyvin niin sitten lopettaisin

meillä tyttö ei kans halunnu mennä viime vuonna iltikseen... annoin olla itekseen kotona koulun jälkeen (2-3tuntia), välillä meni jollekin kaverille tai tuli poikkeemaan mun luona töissä niin ei tullut aina aika niin pitkäksi itsekseen... puhelimella sai soitettua jos oli jotain... hyvin meni =) toki oli jo aiemmin opetellut oleen yksin kotona kauppareissujen yms ajan...

Pärjää ehkä mutta en jättäisi, lapsilla on erilaisia pelkoja jotka voi muuttua uhkaaviksi kun hän on yksin. Ja sen ikäinen voi keksiä vaikka itse laittaa ruokaa. Meillä tokaluokkalainen ja en jätä vielä ollenkaan yksin. Meidän vanhempainillassa teroitettiin sitä että alle 12 vuotiasta ei saisi jättää yksin!

Yhteistyössä