Pärjääkö pelkillä matkarattailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nonnala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nonnala

Vieras
Meillä on tällä hetkellä kuomut, jossa isot pyörät ja kulkevat hyvin talvellakin loskalla, mutta nyt meillä on hankinnassa kevyemmät matkarattaat, koska kuomut ei mene kovin pieneen tilaan ja niitä on aika hankala kuljettaa mukana...

Meinasin sitten myydä nuo kuomut eteenpäin, koska meillä ole kauheasti säilytystilaa, mihin rattaat saisi.

Mutta pärjääköhän noilla pelkillä matkiksilla miten, ensi talvena 'vauva' on jo 1,5vuotias ja varmaan käveleekin jo jonkun verran... että kulkeeko niillä ollenkaan lumessa?

Meidän matkat on talvella lähimpään puistoon tms. ei siis pitkiä lenkkejä.

SInuna ostaisin sit esim brio ponit tai racet. Molemmat menevät pineneen tilaan ja ovat kevyet. Näillä pärjää ainakintalvella. Pelkät matkikset ovat hankalat lumessa ja loskassa.

Pärjää varmaan. Jos on paljon lunta, voi mennä pulkalla. Meillä lapsi ei tuonikäisenä enää juurikaan rattaissa viihtynyt, vaan piti itse päästä kävelemään.

Jos matka puistoon on tosi lyhyt niin ehkä pinnasi kestää työntää epätoivoisesti matkarattaita lumessa tms. Minulla kun meinaa mennä hermot jo mukulakivelläkin..
Itse en pärjäisi pelkillä matkarattailla, kävellään aika paljon lasten kanssa ja lenkit menevät lumessa, loskassa,asvaltilla, soralla, hiekalla ja jopa pururadalla.

Kyllä niitä on isopyöräisiäkin matkarattaita.
Meidän kolmosella ei ollu kun matkarattaat -yhdistelmät oli varavaunuina mammalla- ja kun toinen syntyi, käytössä oli pelkät peräkkäin istuttavat kaksosten matkarattaat-

Me ollaan pärjätty. Inhoan vaunuja&rattaita, haluan pitää ne pienessä tilassa ja niin vähässä käytössä kuin mahdollista. Mielummin kantoliina, pulkka, pyörä kesällä, tai ihan kävellen.. Nuorin nyt 1v ja varmaan pian hankkiudutaan eroon matkarattaistakin. :)

Yhteistyössä