Pärjääkö kissanpentu yön yli ilman ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuollainen 12 viikkoinen pentu.Päivä aikaan olen pitänyt koko ajan sekä raksuja että liharuokaa saatavilla ja on syönyt kun on tahtonut.Mites yö pärjääkö yön ilman ruokaa vai pitäisikö yöksi jättää raksuja?Märkäruoka taitaa mennä huonoksikin yön aikana

Kissan loppuelämää ajatellen älä pidä ruokaa tarjolla jatkuvasti.
Varsinkin leikatut kissat lihoo jo pelkästä ruuan ajattelemisestakin, saati siitä että saavat mässyttää alvariinsa.

Eivät toki kaikki, mutta ruoka-ajat on hyvä pitää niin lemmikeillä kuin omistajillaankin!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22349257:
Kissan loppuelämää ajatellen älä pidä ruokaa tarjolla jatkuvasti.
Varsinkin leikatut kissat lihoo jo pelkästä ruuan ajattelemisestakin, saati siitä että saavat mässyttää alvariinsa.

Eivät toki kaikki, mutta ruoka-ajat on hyvä pitää niin lemmikeillä kuin omistajillaankin!

kissat on yleensä nirsoja, eivätkä niin vain liho.
Meillä on ollut kaiken kaikkiaan 4kissaa jotka on aina saaneet syödä kuivaruokaa milloin haluavat, eivätkä ole lihoneet. Kaikki ovat olleet sisäkissoja, narttuja, kaikki leikattuja ja eläneet kaikki vähintään 13vuotiaiksi ja vanhimmat parikymmpisiksi.
Ruokakaupan märkäruokaa ei kannata syöttää, se tuhoaa maksan ja munuaiset ajanmyötä ja kissan elinikä on sitten puolta lyhyempi. Voit kysyä asian vaikka eläilääkäriltäsi. Se sisältää ns halvempia raaka-aineita jotka ei kissalle sovi pidemmän päälle jatkuvasa käytössä. Osta ennemmin laadukasta kissan ruokaa eläinkaupasta, esim Royal Canin. Se kun on ns. täyttä lihaa, niin kissa syö sitä määrällisesti vähemmän, kakkaa vähemmän, ei liho, voi hyvin ja pysyy terveenä ja turkki kiiltävänä.

Kissat ovat sen verran vaistojensa varassa eläviä että osaavat säädellä syömisensä määrän, ja siksi niillä voi olla kokoajan kuivaruokaa ja vettä tarjolla. Märkäruoka on turhaa, sillä siinä ostat vain pussitettua vettä ruuan kera. Helpompi on antaa kuivaruokaa ja vesikippo viereen. Näin ei ruokaa mene pilalle jos kissa ei heti syökkään kaikkea.

Hassua, mä olen törmännyt pariinkin kattiin jotka söisivät kaiken mitä vaan eteen kannetaan. :D
Mun siskolla on yks semmonen, joka syö sen nirsommankin safkat omiensa päälle ellei ole tarkkana. Siinä huushollissa on oltava tarkat ruoka-ajat, muuten jää toinen morna kokonaan ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22349425:
Hassua, mä olen törmännyt pariinkin kattiin jotka söisivät kaiken mitä vaan eteen kannetaan. :D
Mun siskolla on yks semmonen, joka syö sen nirsommankin safkat omiensa päälle ellei ole tarkkana. Siinä huushollissa on oltava tarkat ruoka-ajat, muuten jää toinen morna kokonaan ilman.

Hassuja kissoja. No toisaalta kissatkin on varmasti yksilöitä niinkuin ihmisetkin. Osa ihmisistäkin on anorektikkoja. Tai hoikkia vaikka söisivät kuin hevoset, kun heillä on nopea aineenvaihdunta tai liikkuvat paljon. Osa taas lihoo pelkästä ruuan näkemisestä :D

No jotain raksujahan ny voi olla koko ajan kupissa,mut märkäruokaa en siihen koko ajan lisää lappais.
Mielestäni siitä menee jotenki hohto jos kupit on aian täynnä.
Kyllä ne kissatkin osaa pyytää ruokaa jos niillä nälkä on.

Meillä on tiistaina 12vko täyttävä kissanpentu ja ei se yöllä kyllä mitään syö (vaikka raksuja onkin kupissa koko ajan), viime yönkin nukkui melkein kokonaan mun kainalossa :heart:

Yhteistyössä