Pärjääkö 1-vuotias yhdellä välikausihaalarilla? Vai pitäisikö olla varaulkoiluvaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hhh"

Vieras
lähinnä mietin tätä siksi että talveksi ostettiin varahaalari jota ei sitten ole tarvinnut käyttää kertaakaan. Että meneekö hukkaan? Meillä on siis vk-haalari ja käytettynä saatu kuravaatteet, pärjäiskö niillä?

Pärjää, tosin vk-haalari kuraantuu herkemmin kuin talvihaalari. Ite oon hommannut aina haalarit ja sitten takki+housut systeemin. Joskus on kiva pitää pelkkää takkia ja kosteina lämpöisinä aamuina pelkkiä housuja.

Mä oon pärjännyt aina yksillä. Kosteilla keleillä kurahousut päälle, niin pysyy puku kuivana. Minusta 1-vuotiaalla olis hankalakin käyttää takki-housu-yhdistelmää.

Minusta 1-vee likaa vaatteitaan kaikista eniten. Talvella vaatteet likaantuvat vähiten, ainakin tämmöisinä lumitalvina, mutta kevät ja kuravelli...

Mutta mä en pidä puolikuraisia vaatteita lapsella, en halua että muut vaatteet niistä likaantuvat säilytyksessä niistä enkä halua että minä likaannun, kun kannan lasta tai auto likaantuu. ja lika lähtee parhaiten tuoreena. Eli suosiolla ostan varapuvut ja kuravaatteet lapselle. 1-veellä meni 2-osaisiet ihan samalla tavalla kuin haalari - monikäyttöisempänä niitä pidin. Kosteussuojattomat olivat kuravaatteiden kanssa tylsiä, koska esim takin hihat olivat heti märät ja en sadetakkia ostanut.

no se vähän riippuu lapsesta ja siitä että miten paljon ulkoilette ja menette muuten. Meillä on kyllä riittänyt yksi vk-haalari 1vuotiaalle ja 2vuotiaalle.. kurahousua sit pienemmälle rönttäkelille.

Yhteistyössä