parisuhdeväkivalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
useimmiten henkinen, muutaman kerran fyysinen. mies ei osaa keskustella, kun koitan puhua parisuhteesta yms. hermostuu koska ei ole niin avoin puhumaan, ei halua keskustella, ei ehkä osaa keskustella, hermostuu, asia muuttuu riidaksi, alkaa loukkaamaan, on toooooodella ilkeä.... saattaa lähteä pois yms, tulla takaisin, pyydellä anteeksi rumia sanojaan ja loukkauksiaan...

mutta, itse asiaan ei palata. ei enää keskustella asiasta, mikä johti lopulta riitaan ja loukkaamiseen. loukkaaminen on ihan kamalaa, uhkauksia, solvaamista, ilkeilyä, väheksymistä yms. joskus on lyönyt, käteen...

suhteessa ei ole tasa-arvoa, eli jos minä haluan puhua, ja hän ei, silloin ei sitten puhuta. hän on saanut minut pelkäämään itseään, eli jos sitten asia muuttaa hänen vuokseen riidaksi, en uskalla ehkä niin avautua kuin ennen. rupea itekemään.

kysymykseni onkin, auttaako tuollaiseen ihmiseen terapia. saadaanko tasa-arvo suhteeseen? hän tiedostaa itse ongelman, sanoo, että kun hihat palaa, ei yhtään ajattele mitä suustaan päästää :(

on hakenut apua, ensi viikolla on ensimmäinen tapaaminen, en tosin tiedä onko kyseessä terapeutti, vaiko vain perheväkivaltaan erikoistunut henkilö...

onko kellään samanlaisia kokemuksia? auttaako terapia?

mies on ainakin sitä mieltä, että ulkopuoliselle puhuminen auttaisi, tavallaan kaikkeen. eli noihin loukkaamisiin yms... että osaisi suhtautua tilanteisiin hieman eri tavalla...

huoh, on tää vaan niin raskasta, mutta en halua kaikkea menettää....

Yhteistyössä