Parisuhdeongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja essi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

essi

Vieras
Voisitteko antaa neuvoja miten pääsee eroon siitä katkeruudesta ja surusta kun mies ei osallistu kodin yhteisiin askareisiin. Minusta tuntuu että kun olen lasten kanssa aina keskenään, niin en osaa nauttia enää, suren vaan sitä että minulla pitäisi olla perhe, ja nyt vain yksinhuoltajan arkea.
Erota en halua, eikä meidän suhteessa sinäänsä vikaa ole, mies ei vain ole sen tyylinen että jaksaisi yhdessä touhuta. Haluaisin oppia olemaan onnellinen ilman miestä. Osaisko kukaan neuvoa tai kärsiikö samasta ongelmasta?

Nyt lopetat heti tuon ahdistuksessa pyörimisen. Se ei ainakaan asiassa auta: mies ei osallistu yhtään sen enempää ja itselläsi vaan on paha olla. Yritä vaan itse hoitaa arkijutut mahdollisimman helposti etkä nipota turhista siivouksista ym. niin että jää aikaa hauskuudellekin. Ja järjestä itse oma elämäsi mahdollisimman kivaksi: keksit harrastuksia, teet lasten kanssa jotain mukavaa ym. Sitten jaksat paremmin sitä miestäkin. Näin minua neuvoi yksi 4 lapsen äiti, jonka mies oli yrittäjä ja aina töissä. Kun ei minun miehenikään mihinkään kotijuttuihin osallistunut. Eikä osallistu paljon vieläkään, lapset ovat nyt kyllä jo isoja. Mies on "aina" töissä tai matkoilla tai urheilemassa tai nukkuu :D

Olethan puhunu miehelles, et tunnet noin. Siis tiukasti mut asiallisesti. Mä ottasin vakavan keskustelun, ja sanoisin et homma ei toimi. Sit jos se ei vieläkään toimi, ni miettisin et haluunko tällästä elämää, ja jos haluisin ni yrittäsin vaan päästä katkeruudesta ihan kun toi vieras kirjoitti tossa edellä.

Yhteistyössä