Parisuhde on vaikea laji

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sad"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sad"

Vieras
Olenko turhasta loukkaantunut, kun miesystävä on monia kertoja kuin ohimennen kysellyt, että mennäänkö naimisiin, kihloihin jne. Monta monta kertaa. Sitten näytti minulle kuvia sormuksesta, että haluaisinko sellaisen. Juteltiinkin jossain vaiheessa, että mennään vaan kihloihin. Jotenkin silti asia oli ihan epäselvä, kysyin että onko tuo kaikki vain pelleilyä vai mennäänkö ostamaan sormukset? Sanoi, että ei ole rahaa, eikä oikea hetki nyt sille.. Että tulevaisuudessa kyllä.

Sitten on kaikenlaisia pikkujuttuja, jotka mua vaivaa älyttömästi ja saa itsetunnon laskemaan. Mies ärsyyntyy kun puhun niistä.. Hänen mielestään on ok, että hän käy noin joka toinen vkl baarissa ilman minua ja sitten vielä kehtaa mulle sanoa kuinka pitää naisia siellä hätistellä.. Minusta tuo on liikaa, kun muutenkaan en tykkää että pitää niin usein käydä. Hän sitten ajattelee, että minä ajattelen että hän ei saisi IKINÄ käydä missään ilman huonoa omaa tuntoa. Hohhoijaa. Hän on mustasukkainen ja minäkin olen, ehkä vain kiusaa tahallaan?

Ollaan seurusteltu noin puoli vuotta, "aikuisia" ja lapsellisia ollaan molemmat. Nyt tuntuu, että tapellaan vaan kokoajan :( Rakastan sitä ja se mua kuitenkin.

"aikuisia" nimenomaan... ei puolenvuoden seurustelun jälkeen tarvitsekaan mennä kihloihin. eikä tarvitse olla valmis. jos miehesi vain kiusaa sinua ja ryyppää niin sanoisin että voit paremmin omillasi.
rakkaus ei riitä parisuhteessa. hauskanpitoon se riittää, mutta rakkaus ei voi olla se AINOA asia mikä teitä yhdistää/tiivistää. pitää olla edes sama arvomaailma mitä teillä ei kirjoituksesi perusteella ole. (en siis tarkoita että pitää osata lopettaa toistensa lauseet ja olla muutenkin ihan samanlaisia, kyllästyttäväähän sekin olisi pitemmän päälle.)

jos ette osaa puhua vaan sun pitää kitistä palstalla, sanoisin yhä pontevammin että älä vaan helvetissä nai sitä miestä. nainen ei tarvitse miestä ollakseen kokonainen. (tai toisinpäin.)

terv. aviossa vastakohtansa kanssa

Mitään kihloja saati avioliittoa ei kannata harkita ennenkuin on varma. Mä olen ollut ukon kanssa nyt 13v yhdessä. Joskus alkuun halusin naimisiin. Mies ei. Nyt olen ihan tyytyväinen ettei alttarille asteltu. Haluan eroon lopulta tuosta miehestä ja helposti käy kun ei olla naimisissa. Pointti kuitenkin se että puoli vuotta on äärettömän lyhyt aika.

No tuohan on aika monen miehen ongelma tuo sitoutumisen pelko(myös täällä oli..) ja siis joo, on niitä jotka kosii pyytämättä ja yllättäen, mutta ei kaikki vaan oo. Se ei välttämättä johdu susta.

Olitte aikuisia tai ette, niin puoli vuotta on vähän aikaa, todella vähän. Anna miehelle tilaa miettiä asiaa lisää, samalla kuitenkin sen pitäis ottaa sun mielipiteet ja tunteet huomioon tossa baariasiassa. Oisko vaikeaa vielä odotella rauhassa ja tutustua? Mutta jos nyt tuntuu jo kamalan pahalta niin sitten kannattaa kuunnella itseään. Ei kaikki vaan toimi vaikka miten rakastais.

Me kyllä osataan puhua, ollaan puhuttu enemmän ku entisessä 8v suhteessani yhteensä. Ollaan käyty läpi kaikki arvot ja haaveet elämältä, ne on ihan samanlaisia. Mies haaveilee yhteen muutosta ja kärsii kun pitää olla joitain päiviä erossa. Että en usko sitoutumiskammon olevan kyseessä. Hän sanoo, että ei ikinä ole ennen minun tulemista elämäänsä halunnut tai edes ajatellut naimisiinmenoa kenenkään kanssa. Ei mulla todellakaan mikään kiire ole kihloihin, ihmettelen vain tuota mennään ei mennä hommaa. Sitten kysyin siitä mitä se on, minä muka painostan. Sanoin jo, että se on ihan ok että ollaan näin kuin nyt, halusin vain tietää. Enemmän häntä ahdistaa se, että mua ärsyttää kun hän käy baarissa. Minusta ne vain on sellaisia paikkoja, mistä ei tule muuta kuin ongelmia. Hänestä ne on ystävien tapaamispaikkoja. Ehkä ainoa näkemysero siis tässä asiassa, iso asia kuitenkin :/

"Hänen mielestään on ok, että hän käy noin joka toinen vkl baarissa ilman minua ja sitten vielä kehtaa mulle sanoa kuinka pitää naisia siellä hätistellä.."

Pomppasi tämä teksti aika pahasti silmään. Mun mielestä siinä on jotain mätää jos pitää todistella olevansa viehättävä toisen sukupuolen silmissä omalle kumppanilleen. Se on joko todella narsistista tai sitten hän on hyvin epävarma ihminen.. Kyllä mulla soisi hälytyskellot tässä vaiheessa.

Ehdottaisin että odottelette. Niinkuin joku sanoikin, puoli vuotta on lyhyt aika, eikä kihloihin kannata rynniä. Ei se parisuhteen laatu aina selviä puhumalla, kyllä se oikeasti pitää ELÄÄ sitä arkea ja juhlaa toisen kanssa usempi vuosi jotta voi oikeasti puhua sitoutumisesta.

"Hänen mielestään on ok, että hän käy noin joka toinen vkl baarissa ilman minua ja sitten vielä kehtaa mulle sanoa kuinka pitää naisia siellä hätistellä.."

Pomppasi tämä teksti aika pahasti silmään. Mun mielestä siinä on jotain mätää jos pitää todistella olevansa viehättävä toisen sukupuolen silmissä omalle kumppanilleen. Se on joko todella narsistista tai sitten hän on hyvin epävarma ihminen.. Kyllä mulla soisi hälytyskellot tässä vaiheessa.

Ehdottaisin että odottelette. Niinkuin joku sanoikin, puoli vuotta on lyhyt aika, eikä kihloihin kannata rynniä. Ei se parisuhteen laatu aina selviä puhumalla, kyllä se oikeasti pitää ELÄÄ sitä arkea ja juhlaa toisen kanssa usempi vuosi jotta voi oikeasti puhua sitoutumisesta.

No joo, pomppasi mullakin raivokohtaukseen asti, kun menin baari-illan jälkeisenä aamuna hänen luokseen ja melkein ensimmäisenä sanoi että naiset yritti iskeä jne. Lähdin ovat paukkuen pois. Oon kyllä antanut siitä kuulla, että taitaapi vähän itsetuntoa hivellä tuo ja varmaan todistelee mullekkin tuolla että on hän ihana mies kun muillekkin kelpaisi! Hän on epävarma, huono itsetunto erinäisistä syistä. Kyllä hän sanoo, että ikinä ei voisi pettää eikä ole pettänyt ketään muutakaan, vain häntä on petetty ja jätetty toisten miesten vuoksi. Siitä kai tämä epävarmuus ja todistelu johtunee...

Yhteistyössä