Parikymppisestä yksinhuoltajasta tulee väkisinkin mieleen, että lapsi on vahinkolaukaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei voi mitään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei voi mitään

Vieras
Ja varsinkin jos äiti ei ole mikään silmiä hivelevä ilmestys. Eihän se niin aina mene, mutta väistämättä tuo vaihtoehto tulee mieleen.

Niin ja siis ihan ketään kyttäämättä (olkaa rauhassa vaan), tarkoitin esim jos törmää vanhoihin tuttuihin ja selviää yllä mainittu elämäntilanne tms...

Niin mitä sitten? Ketä oikiasti jaksaa kiinnostaa tuollaaset asiat? En mä ainakaan ihmisistä mieti, että onko tämän lapsi tarkoituksella tehty vai vahinko.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Niin mitä sitten? Ketä oikiasti jaksaa kiinnostaa tuollaaset asiat? En mä ainakaan ihmisistä mieti, että onko tämän lapsi tarkoituksella tehty vai vahinko.

Hyvä sulle, jos pää pysyy aina tyhjänä ajatuksista... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hyvä sulle, jos pää pysyy aina tyhjänä ajatuksista... ;)

Niin tuotahan se sitten tarkoittaakin. :laugh: :laugh: :headwall: Mua mietyttää ap sun kaltaiset ihmiset jotka viittivät miettiä toisten tekemisiä noin tarkkaan. Kun mua ei oikiasti kiinnosta onko joku lapsi vahinko vai ei. Pääasia on se, että sitä lasta hoidetaan asiallisesti ja häntä rakastetaan.

Mutta enhän mä mitään ajattele. Daa. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi mitään:
Ja varsinkin jos äiti ei ole mikään silmiä hivelevä ilmestys. Eihän se niin aina mene, mutta väistämättä tuo vaihtoehto tulee mieleen.

Niin ja siis ihan ketään kyttäämättä (olkaa rauhassa vaan), tarkoitin esim jos törmää vanhoihin tuttuihin ja selviää yllä mainittu elämäntilanne tms...

Ettei vain omalla kohdallasi olisi näin?voi hyvänen aika itselläni varsin suunniteltu lapsi..mutta ystävälläni ensimmäinen vahinko ja toinenkin jouluna syntyvä vahinko.Niin että ilolla uudenkin tulokkaan vastaan ottaa :)

Miten ihan oikeesti jaksat tollasella päätä vaivata?-onko omaelämä NIIN yksitoikkoista ja tylsää?Tai sitten ne jalat keikkuu puolimetriä irti maasta.Sääli :(

eikä ees välttämättä vahinko vaan tekemällä tehty ku miesystävää kuiteskaa saa ni et jos ees lapsen sais

Alkuperäinen kirjoittaja zz:

eikä ees välttämättä vahinko vaan tekemällä tehty ku miesystävää kuiteskaa saa ni et jos ees lapsen sais

Niin voihan se noinkin olla. :whistle:

Ma oon parikymppinen yh mut ma oon varmaan niin silmia hiveleva ilmestys, etta uskot jos sanon lapsen olleen tarkotuksellisesti tehty :laugh: Seuraavatkin tulee olee tarkotuksellisesti tehtyja, aattelin tehda lisaa lapsia vaikkei puolisoa olis :o =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Nykyäänhän jo 15-vuotiaatkin tekee ihan tarkotuksella vauvója.
Detaljina mainittakoon. Iästä ei siis voi enää sanoa mikä on vahinko ja mikä ei.

Niin ja yli nelikymppisetkin... Sillon kun isoaitini sai viimeisensa (vahinkolaps) 45-vuotiaana, han sai paljon osanottoja, etta nyt tulee olemaan vaikeata kun ika painaa jo jne, mutta nykyaan lahinna onnitellaan! =)

Olikos se muute viime vuonna ku rinki 15-16 vuotiaita hankkiutu kaikki raskaaks ihan tekemalla? Etta niilla oli joku veto tms..

Alkuperäinen kirjoittaja Auliina:
eli päälle nelikymppisillä naisilla on ennemmin vahinkolapsia.Sitä ajattelee jo silloin,ettei enää raskaaksi tulisi.Mene ja tiedä.

Vanhemmilla se vahinko ei myoskaan valttamatta ole samanlainen "katastrofi" ku joillakin nuoremmilla, joten siita ei tehda yhta suurta numeroa vaikka sielta joku ehkaisyn lapi tuliskin. Vanhemmilla vahingot ovat ikaankui hyvaksyttavampia, joten aborttiin je ei lahdeta yhta helposti ku nuorempi.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Auliina:
eli päälle nelikymppisillä naisilla on ennemmin vahinkolapsia.Sitä ajattelee jo silloin,ettei enää raskaaksi tulisi.Mene ja tiedä.

Vanhemmilla se vahinko ei myoskaan valttamatta ole samanlainen "katastrofi" ku joillakin nuoremmilla, joten siita ei tehda yhta suurta numeroa vaikka sielta joku ehkaisyn lapi tuliskin. Vanhemmilla vahingot ovat ikaankui hyvaksyttavampia, joten aborttiin je ei lahdeta yhta helposti ku nuorempi.

näimpä juuri,mut toi ap puhuikin nuorista synnyttäneistä.No täytyy sanoa,että varmasti kunnollisen miehen puuttuessa itsekin olisin valmis yhdenillan jutusta paksuksi pamahtamaan.

Mä olen jo lähes kolmekymppinen ja harvinaisen silmiä hivelevä tapaus :D
Mun lapseni oli silti täysi vahinko... Tosin lähes 10.n vuoden suhteessa.
Nyt olen yh.

sehän menee silleen vissiin että ollaan yhdessä vähän aikaa..tullaan raskaaksi,mies häipyy tai ei halua lasta tai muuten vaan erotaan ja nainen jää yksin lapsen kanssa.
tunnen monia tuollaisia pareja.. :(

surullista.

olisi ensin yhdessä jonkun aikaa ja sitten miettisi lapsia,koska lapsi muuttaa suhdetta kuitenkin.

Sun pointtis oli?

Alkuperäinen kirjoittaja jups:
ja miehet sysää kaikki lapsen hoidot naiselle ja nainen hermostuu ja pinna palaa..sitten riidellään ja erotaan ..huh,tuttu tarina.

niin ja sitten sun kaltaiset hienot ihmiset maksaa verorahoista näiden säälittävien yh-äitien toimeen tulon! Järkyttäväää!!!! JA KAIKKI NUORET YH-ÄIDIT ON JUST SUN KUVAILEMIA LUUSEREITA ;)

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
sehän menee silleen vissiin että ollaan yhdessä vähän aikaa..tullaan raskaaksi,mies häipyy tai ei halua lasta tai muuten vaan erotaan ja nainen jää yksin lapsen kanssa.
tunnen monia tuollaisia pareja.. :(

surullista.

olisi ensin yhdessä jonkun aikaa ja sitten miettisi lapsia,koska lapsi muuttaa suhdetta kuitenkin.

Ihanaa kun palstalla ollaan aina niin karvat pystyssä... Näin minäkin ajattelin.

Pointtia minulla ei varsinaisesti edes ollut.

Tuli vaan tämä asia mieleen, kun ihan sattumalta tapasin y-a aikasen kaverini; lykki rattaitta rööki suussa. Juteltiin niitä näitä ja tulin kysyneeksi vieläkö hän on saman 'pojan' kanssa. No ei ole, vaan yh... Hän nyt siis on jo yli parikymppinen, mutta tulin vaan pohtineeksi.

Ehkä minulla sitten on tylsä elämä, kun mietin muitakin joskus kun itseäni...

Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:

Sun pointtis oli?

ap:n pointti = ah miten hienoa tuntea ylemmyyttä tällai.

Mä kans mietin? Mitä sitten jos onkin vahinko? Meidänkin esikoinen on puolivahinko, ja silti meille aivan maailman rakkain. Ja meidän perhe on ihan tervehenkinen ja toimiva. :)

Ja mitähän väliä sillä on onko lapsi ollut vahinko vai ei? Meidän kuopus on silkka vahinko, mutta silti rakastan häntä vähintään yhtä paljon kuin suunniteltua esikoista, ja yhtään ei kaduta että hänet saimme!!

Näin juuri. Eipä jaksa kiinnostaa niin paljoa, että tollasta pohtisin.

Yhteistyössä