Pari sektiota takana, kolmas synnytys..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmonen haaveissa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmonen haaveissa..

Vieras
Eli siis ilmeiseti kahden sektion jälkeen kolmaskin on automaattisesti sektio, eikö?! Entäs kun luin jostain, että 5-6 vuotta edellisestä synnytyksestä lasketaan ensisynnyttäjäksi jälleen..ei varmaan sama päde sektiossa? Mulla edellisistä sektioista jo aikaa, toisesta 8v ja toisesta 6v.
Miten olette toipuneet kolmannesta sektiosta verrattuna aiempin?

Kokemuksia!! Kiitos! =)

Mulle tehty kaksi sektiota. Eka kiireellinen kaksosten perätilan takia ja toinen hätä pitkittyneen synnytyksen ja sydfänäänienlaskun takia. Sanottiin että kolmas synnytys tulee olemaan( jos tulee) suunniteltu sektio mutta jos synnytys lähtee käyntiin ja etenee hyvin (pienillä viikoilla 35-38) niin ei heti leikata vaan katotaan tilanne sitten...

Mulle sanottiin, että kolmas on ehdottomasti sektio (hätä ja kiireinen taustalla).

Tää on käytäntö. Silti minäkin tunnen erään joka vinkui itselleen alatiesynnytyksen kahden sektion jälkeen. Minusta tuo on erittäin vastuutonta, hänenkin tapauksessaan kyse oli vain siitä, että tunsi itsensä jotenkin epäonnistuneeksi ja alatiesynnytys muodosti varsinaiseksi pakkomielteeksi kolmannen raskauden aikana.

Kohtu voi revetä vanhojen arpien takia ja vaikka sektiossa on riskinsä, on ne todellakin myös alatiesynnytyksessä, varsinkin tällaisessa tilanteessa.

Yhteistyössä