Pari kysymystä vauvan soseista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen tehnyt tuoreista soseita. Ja pakastanut alkuun ikean silikoniseen jääpalamuottiin. Kun sosepalat on jäätyneet niin sitten olen ne pakastusrasiaan laittanut ja saanut muotin vapaaksi jotta voin taas tehtailla soseita.

Olen tehnyt bataattia, porkkanaa, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, parsakaalia..noita nyt alkuun ainakii. Maissi on hankala tehdä ite ku ne kuoret pitäis saada pois. Eli osta maissi purkissa. :)

Mä taas oon käyttänyt just noita pakasteita. Siis parsakaalia, kukkakaalia ja maissia. Mutta mä en kyllä sitten valmistuksen jälkeen enää pakasta niitä, vaan teen aina satsin, josta vauva syö pari päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mä olen tehnyt tuoreista soseita. Ja pakastanut alkuun ikean silikoniseen jääpalamuottiin. Kun sosepalat on jäätyneet niin sitten olen ne pakastusrasiaan laittanut ja saanut muotin vapaaksi jotta voin taas tehtailla soseita.

Olen tehnyt bataattia, porkkanaa, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, parsakaalia..noita nyt alkuun ainakii. Maissi on hankala tehdä ite ku ne kuoret pitäis saada pois. Eli osta maissi purkissa. :)

Jep. Tuon maissijutun huomasin just tänään.... :/
Ukko tuolta huutelee et mun olis pitänyt paseerata ne.
Vauva 7kk. Mutta eikö kohta voi tarjota ei-niin-soseutettua ruokaakin?
Eli menis maissinkuorijämätkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä taas oon käyttänyt just noita pakasteita. Siis parsakaalia, kukkakaalia ja maissia. Mutta mä en kyllä sitten valmistuksen jälkeen enää pakasta niitä, vaan teen aina satsin, josta vauva syö pari päivää.

Heh, mun pakastepussi oli 1kg eli menis enemmän kuin pari päivää, ellei ottais siitä tosi pientä satsia. Mut ei kyllä maistunut mun suuhuni kovin hyvältä...jotenkin vetiseltä...tai sit vaan keitin liian kauan. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Heh, mun pakastepussi oli 1kg eli menis enemmän kuin pari päivää, ellei ottais siitä tosi pientä satsia. Mut ei kyllä maistunut mun suuhuni kovin hyvältä...jotenkin vetiseltä...tai sit vaan keitin liian kauan. :/

Niin siis mä pidän tietty pakastimessa niitä pusseja ja otan aina vähän kerrallaan :D.

Mutta nyt kyllä aloin epäröimään että teenkö sitten jotain väärin, kun kaikki muut keittää tuoreista :| . Se on vaan ollut niin helppoa ja vaivatonta näin ja vauva on syönyt tyytyväisenä.

Juu pienemmälle ihan tuota purkkimaissia meinasinkii. Kyllä 8kk:n ikäinen jo voi syödä isompia kökköjä sisältävää ruokaa, jos huolii. Meillä muksu söi 8kk:n ikäisenä sormiruokana just keitettyjä herneitä ja maissia.

Noin isolle mä olen tehnyt ihan valmiita soseita pakkaseen. Tavallaan keittoa: kala, liha tai kanakeittoa, josta nesteet pois sit soseeksi ja niitä purkittanut sit pakkaseen. Helppoa kuin mikä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Tein kyllä pakastetuistakin mut tollain kuin Turkilmaskin :D

HUH helpotusta **pyyhkii hikeä otsaltaan**

Mä jo hetkeksi pelästyin että olenko nyt vähintään myrkyttänyt lapseni tai tehnyt jotain perustavanlaatuista väärin.

Mä kun olin jossain vaiheessa ihan tosissani jo katsomassa säilykehedelmiä ja tekemässä niistä soseita. Ja siis siksi etten tullut ajatelleeksi että tuoreitakin voi käyttää (joo, oli vähän aivot narikassa). Sitten luin jostain että säilykkeitä ei saa käyttää ja pelästyin melkoisesti.

Yhteistyössä