Parhaimmat siivousniksinne ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kikatus

Aktiivinen jäsen
22.04.2011
3 057
0
36
Siivoilen tässä viikonloppua ajatellen, kun huomenna ei ehdi, ja tuli mieleen vessaa hinkatessa onko teillä jotain siivousniksejä joita olette jostain lukeneet ja hyväksi todenneet, tai itse kehitelleet?

Itse oon tosi kova siivoamaan, vähän naurettavuuksiin menee välillä kun lasten nukkuessa usein alan jotain puunaamaan joten kiva ois lukea :P

Itse tykkään hangata ja kiillottaa sitruunan avulla, eli kastan sitruunaa suolassa ja hankaan esim vessan kaakelit ja sitten huuhtelu.

Taikasieni on kans mun uusin rakkaus, harmittaa vaan kun harvoin on missään sellasta likaa et pitäs sillä alkaa hankaamaan :,D

Ainut mitä en tykkää tehdä on uunin siivous. Tuntuu ettei semmosilla uunipuhdistajilla saa tarpeeksi puhtaaksi.

Taikasieni. :heart:

H20-mopilla putsaantuu uunin lasi ainakin, aivan mahtava kapistus.

Ruokasoodalla putsaan lusikoita ja muuta pinttynyttä.

Imuriin heitän pussin vaihtaessani kanelia/vaniljaa/kardemummaa, tulee hyvä tuoksu. :D

Vauvan pyllypyyhkeillä saa melkein mitä vaan siivottua mm. kynän lälket seinästä ja melkein myös epätasaisesta katosta.

Tämä ei nyt liity ihan jokapäiväiseen tai viikkoiseen siivoamiseen, mutta helpottaa yhtä inhottavinta siivottavaa: oksennuksen saa kätevästi siivottua lattialta ikkunalastalla rikkalapioon.

Mä imuroin kerran lattialle kaatuneet pyykinpesuaineet ja sen jälkeen imuri tuoksui kauan hyvälle. Joo, joo... varmasti hirvesti myrkkyjä oli sen jälkeen ilmassa.

Pistäkääpäs nikkarit vähän vinkkiä millä saan wc-ja suihkutilan lattia- ja seinäkaakelien saumat puhtaaksi. On tällä hetkellä semmoista punertavaa likaa niissä. Ja on sitä kyllä kaakeleillakin sitä samaisen oloista likaa mutta se lähtee kevyesti pyyhkimällä. Saumat saa puhtaaksi hinkkaamalla pesusienellä mutta se vie todella paljon aikaa ja kerta viikkoon pitäisi ainakin tehdä :/

Mulla on imevä höyrypuhdistin ja se on mun niksini ihan kaikkeen :) On oikeasti maailman paras keksintö...ja kuten joku jo mainitsi siitä H2O-mopista, niin sama juttu tuon kohdalla...ei atrtte kun uunin luukkua raottaa ja se on jo melkein sillä siisti :D :D

[QUOTE="Anne";24240822]Pistäkääpäs nikkarit vähän vinkkiä millä saan wc-ja suihkutilan lattia- ja seinäkaakelien saumat puhtaaksi. On tällä hetkellä semmoista punertavaa likaa niissä. Ja on sitä kyllä kaakeleillakin sitä samaisen oloista likaa mutta se lähtee kevyesti pyyhkimällä. Saumat saa puhtaaksi hinkkaamalla pesusienellä mutta se vie todella paljon aikaa ja kerta viikkoon pitäisi ainakin tehdä :/[/QUOTE]

ennalta ehkäisy parasta. kuivaa lattia ja seinät suihkun jälkeen lastalla ja huolehti että pesuhuone tuulettuu ja kuivuu nopeasti. jos ilmanvaihto on huono niin aukaise ikkuna tai jätä ainakin ovi auki.

Pyykinpesuaineella, siis perinteisellä jauheella, saa kaikkein kiiltävämmät altaat. Toimii niin kylpyammeeseen kuin vessanpönttöönkin.

Etenkin valkaiseva pyykinpesuaine keittiön teräksisessä pesualtaassa toimii. Lähtee kaikki liat, etenkin jos antaa vaikuttaa hetken.

EDIT: Kannattaa kokeilla myös noihin kaakelinsaumoihin!

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24240875]ennalta ehkäisy parasta. kuivaa lattia ja seinät suihkun jälkeen lastalla ja huolehti että pesuhuone tuulettuu ja kuivuu nopeasti. jos ilmanvaihto on huono niin aukaise ikkuna tai jätä ainakin ovi auki.[/QUOTE]

Ikkunaa ei ole ja ovea pidetään aina rakosillaan. En ole kuivannut lastalla mutta tätä punertaa mitälietä on myös seinissä?

[QUOTE="Anne";24240927]Ikkunaa ei ole ja ovea pidetään aina rakosillaan. En ole kuivannut lastalla mutta tätä punertaa mitälietä on myös seinissä?[/QUOTE]

se on kosteassa viihtyvää ja kasvavaa sientä eli hiivakasvustoa. likaa ja kosteutta se rakastaa!

Meilläkin haittana nuo tummuneet kaakelisaumat, olen hinkannut ties millä ja mikään ei auta.
Itse kiillotan vessan hanan hammastahnalla ja peilit pesen AINA sanomalehdellä, tulee julmetun kirkkaiksi. :)

[QUOTE="vieras";24240916]kuumaa vettä+ valk. pesuaine termariin ja puhdasta tulee.[/QUOTE]

Oikeesti, valkopyykinpesuaine tiskin yhteydessä... ootteko ikinä ajatelleet mitä kemikaaleja pitää sisällään? Ei turhaan mainita, ettei syötäväksi... Armoa elimistöllenne! Mutta joskus näköjään puhtaus menee terveyden edelle...

Meinaatko, että niitä ei huuhdella siinä välissä? Palaneen kattilanpohjan voi puhdistaa noin ja laittaa sitten ihan vaikka astianpesukoneeseen. Termaria en putsaisi noin, koska se on hankala huuhdella muutenkin.

[QUOTE="vieras";24240959]se on kosteassa viihtyvää ja kasvavaa sientä eli hiivakasvustoa. likaa ja kosteutta se rakastaa![/QUOTE]

Vois nyt jonkun kikka vitosen tähänkin keksiä. 2x viikossa pesen vessan suihkuttamalla pesuaineet, annan vaikuttaa ja suihkutan pois. Kaakelisaumat likaantuu alle viikossa jos jaksan ne joskus hinkuttaa sudilla pois mutta se on tosi työlästä. Saumasuojasta olen kuullut, ehkä olisi ollut avuksi. Saatan kokeilla piimää vielä, luin juuri netistä siitäkin.

Jos kattilan pohjaan on palanut jotain kiinni niin ei hätää! Sirottele kattilanpohjalle konetiskiainetta ja laita hiemen vettä. Anna vaikuttaa yön yli ja aamulla huomaat kuinka palanut kattila on kuin uusi pesun jälkeen.

Yhteistyössä