Parhaat turvotuksenpoistajat raskausaikana,ei kestä tätä painonnousua,ahdistaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Tiedän,että syön jopa liian vähän ja silti paino nousee turvotuksen takia hurjaa vauhtia.Nyt rv 24 ja painoa + 6,5kg.Viikossa tullut kilo.
Oma keho ahdistaa suunnattomasti ja aamuisen vaakakäynnin vuoksi koko päivä pilalla.
Olen miettinyt usein,jos söisin normaalisti,paino olisi varmaan noussut tuplat tuosta.
En herkuttele,syö suolaa tai muuta,silti paino nousee enkä voi asialle yhtikäs mitään.
Lähtöpaino normaalin alarajalla (BMI 21).
Nyt parhaat vinkit tähän,kiitos!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rt ujoilee:
Juo paljon vettä, ja ainakin ananas poistaa nestettä. Kävely saa nesteet liikkeelle ja avittaa turvotuksen häviämisessä. Synnytys usein myös helpottaa.. ;)

Niin ja jos se yhtään lohduttaa, niin mulle oli tullut rv19 mennessä 10kg lisää painoa viime raskaudessa..

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut:
kun on kaksi pientä lasta,liikuntaa tulee mitä heidän kanssaan ulkoillaan.Eikö vihreä tee ole kielletty raskausikana?

no olen mä ainakin juonut. Miks se olis kiellettyä? Noh. Kukaan ei ole kertonut mulle....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minusta kaikki syyt olla harrastamatta liikuntaa ovat tekosyitä. ellet ole yh?
Ellei sitten yöt ole sopivaa aikaa harrastaa vaikkapa lenkkeilyä.En ole yh.

millaiset työajat miehelläsi sitten on?

liikunnattomuus on siis oma valitasi. aina löytyy aikaa, sehän on vain järjestelykysymys. jos tuntia ei päivässä saa järkättyä, niin voi sitten katsoa peiliin. sori, mutta tätä mieltä minä olen.

liikunnattomuus on siis oma valitasi. aina löytyy aikaa, sehän on vain järjestelykysymys. jos tuntia ei päivässä saa järkättyä, niin voi sitten katsoa peiliin. sori, mutta tätä mieltä minä olen.

On tietysti sellainen mahdollisuus, että mies ei viitsi olla lasten kanssa. Ainakin mä jouduin aikanani taistelemaan joka ikisestä juoksulenkistä, että voinkohan lähteä. Mies ei tykkää liikunnasta ja hänen mielestään se on turhaa.

No jonkun kanssahan sä olet sen lapsen väkertänyt? Tai jos lapsilla on isä?
onko muka todella niin, että olet AINA ja ikuisesti lastesi kanssa? viikon jokaisena päivänä, 24/7? vähän epäilen. eli siis saamattomuus johtunee ehkä siitä ettet viitsi kysyä apua mm. lastenhoidossa yms?

sen verran ärsyttää kommenttisi että vastaan.
Kyllä,lapsilla on isä olemassa,ei he ihan Pyhästä hengestä ole siunautuneet.
Kaikilla äideillä ei ole hoitoapua saatavilla,tyttömme eivät ole olleet koskaan hoidossa ja olen ylpeä siitä,toisin ilmeisesti sinun perheessäsi.
Perheillä on erilaisia asioita elämässään,ilmeisesti sinä olet päässyt aika helpolla.Kysymys oli nyt kuitenin painonnoususta,mutta ainahan tällaisia vastauksia voi odotella tulevaksi.

sen verran ärsyttää kommenttisi että vastaan.
Kyllä,lapsilla on isä olemassa,ei he ihan Pyhästä hengestä ole siunautuneet.
Kaikilla äideillä ei ole hoitoapua saatavilla,tyttömme eivät ole olleet koskaan hoidossa ja olen ylpeä siitä,toisin ilmeisesti sinun perheessäsi.
Perheillä on erilaisia asioita elämässään,ilmeisesti sinä olet päässyt aika helpolla.Kysymys oli nyt kuitenin painonnoususta,mutta ainahan tällaisia vastauksia voi odotella tulevaksi.

Olet ylpeä siitä että "lapset eivät ole koskaan isällään hoidossa" .
onnea valitsemallesi tielle.

kun on kaksi pientä lasta,liikuntaa tulee mitä heidän kanssaan ulkoillaan.Eikö vihreä tee ole kielletty raskausikana?

No mikset mene niiden lasten kanssa lenkille, et sinä kumminkaan mitään juoksumaratoonia ottaisi vaikka yksin menisitkin. Toinen lapsi rattaisiin ja toinen vaikka kantoreppuun ellei ole sisarusrattaita.

Ensinnäkin, älä ressaa :) Mä en olis tuollaisesta painonnoususta ahdistunut, paino nousee ja laskee sitten myöhemmin, sähän olet raskaana :) Itsekin ole tosi hoikka, raskauksissa tullut painoa jopa 25 kg (mitä ei koskaan ole neuvolassa pidetty ongelmana) ja lähtenyt sitten kaikki nopsaan vauvan synnyttyä ja imettäessä.
Ja turvotukseen auttaa esim. greippi, mansikka, meloni ja se vihreä tee. Vihreä tee ei ole kiellettyä, sitä vain koskee tietysti sama kuin kaikkia muitakin kofeiinipitoisia juomia - turvallisena saantirajana pidetään 3 kuppia kahvia vastaavaa kofeiinimäärää päivässä.

Tiedän,että syön jopa liian vähän ja silti paino nousee turvotuksen takia hurjaa vauhtia.Nyt rv 24 ja painoa + 6,5kg.Viikossa tullut kilo.
Oma keho ahdistaa suunnattomasti ja aamuisen vaakakäynnin vuoksi koko päivä pilalla.
Olen miettinyt usein,jos söisin normaalisti,paino olisi varmaan noussut tuplat tuosta.
En herkuttele,syö suolaa tai muuta,silti paino nousee enkä voi asialle yhtikäs mitään.
Lähtöpaino normaalin alarajalla (BMI 21).
Nyt parhaat vinkit tähän,kiitos!!

Tuliko sulle ihan yllärinä, että raskausaikana paino nousee? Tuossa vaiheessa 6,5 kg on ihan normaali nousu, keskimäärin koko raskausaikana tulee lisää 12-14 kg ja se EI sisällä vielä yhtään läskiä, vaan lapsen, lapsiveden, istukan, rintojen kasvun, jne.

Raskausajan turvotustakaan ei saa välttämättä millään muulla pois kuin synnyttämällä. Ja toisille nousee vasta synnytyksen jälkeen se turvotus. Mutta kaikki se lakkaa kun palaat normaalielämään synnytyksen jälkeen.

Ja lakkaa nyt hyvä ihminen käymästä joka aamu vaakalla! Mitä sä sitä vaakaa kyttäät? Kuulostaa pahasti siltä, että sulla on joku syömishäiriö alunperinkin...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ja mäkin olen sitä mieltä, että lasten isän kyllä kuuluu lastensa kanssa olla :)
Ei äitiys tee naisesta mitään kahlevankia, eihän? :)

Täysi peesi!

Miten on onnistunutkin hankkimaan 3 lasta (oli sitten sama tai eri isät) juuri sellaisille joita ei omien lasten kanssa oleminen "kiinnosta"?

Yhteistyössä