Parhaat MUUTTOVINKIT tänne!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muu muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muu muuttaja

Vieras
Parin viikon päästä olisi taas muuton aika. Useasti olen elämäni aikana jo muutellut, mutta tässä on tullut useampi vuosi asustelua - ja kaikki varmasti tietää mitä se tarkoittaa, eli tavaraa on kertynyt :D Aloitin jo nyt pakkaamisen, koska haluan hävittää KAIKEN TURHAN ennen muuttoa. Aivan kaiken, alkaa jo ahdistamaan tämä turhan materian määrä ympärilläni.

Kävin ostamassa muovisia säilytysrasioita eri tavaroille: oma askartelutarvikkeille, koruille, toimistotarvikkeille jne jne. Ne laatikot voi laittaa sellaisenaan uuden kodin vaatehuoneeseen. Meidän romulipasto lähtee pois, joten mitään "täällä laatikossa on vähän kaikkea" kasoja meille ei enää tule. Ainakaan hetkeen :D

Itse muuttopäivä sujuu aina aika lunkisti, kun apua on tarpeeksi ja kaikki on pakattu. Lähinnä pakkaamiseen haluaisin kuulla parhaat vinkkinne, miten pakata niin että a) täällä kodissa on kiva vielä pari viikkoa elellä b) uudessa kodissa purkaminen sujuu helposti c) itse muutto sujuu hyvin.

Onko jotain hyväksi todettua? Entä mikä ei ainakaan kannata?

Pari vinkkiä tulee mieleen: 1) Pakkaa reissukassi, jolla pärjäät pari hektisintä päivää. Silloin ei tarvitse (ainakaan niin paljon) summamutikassa kiireellä availla muuttolaatikoita 2) Jos käytät pahvilaatikoita, niin merkitse ne jollain värikkäällä tarralla sauman kohdalta ja kun taas seuraavan kerran muutat niin heitä pois ne pahvilaatikot, joissa tarra ehjänä (=ei ole avattu viime muuton jälkeen). 3) Aloita pakkaaminen niistä tavaroista mitä tarvitset harvoin.

Itse olin tosi tyytyväinen, kun vuokrasin kunnon muuttolaatikot viime muuttoon. Niitä sai siisteihin, tukeviin pinoihin seinien vierille sitä mukaa kun sai pakkailtua, eikä tarvinnut elää kaaoksessa. Ja kun joka huoneessa oli oma pino, ne sai siististi nokkakärryllä samoissa pinoissa uuteen kotiin suoraan oikeisiin huoneisiin.

Ai niin ja mikä ei ainakaan kannata: luulla, että muuttofirmojen suositukset laatikoiden määrästä on törkeää liioittelua :D

Tuo reissukassi on todella hyvä, sinne hammasharjat ja unilelut, muutamat ruokailuvälineet, saippuaa jne. Erityisesti älä unohda VESSAPAPERIA :)

mä olen ottanut joka kerta parin viikon kirpparipöydän muuton yhteyteen. Vuokra-aika alkamaan viikko ennen muuttoa ja päättymään viikko jälkeen muuton. Sinne on ollut hyvä viedä turhaa tavaraa myyntiin sitä mukaa kun kaappeja purkaa.

Yhteistyössä