Parhaat joululahjat kummilapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummi ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummi ihmeissään

Vieras
Tänä vuonna (taas kerran) ajattelin hommata joululahjat kummilapsille ajoissa. Kun noita lapsia on sen verran siunaantunut, niin ihan kamalia summia ei voi tuhlata.

Nyt kaikki hyvät vinkit otetaan innolla vastaan! Lapset ovat 2-13 vuotiaita, pääasiassa poikia.

Itse hain just suomalaisen kirjakaupan alesta mauri kunnaksen tonttukirjan (10 e) 7-vuotiaalle kummipojalle. Oli muitakin edullisia lastenkirjoja. Minullakin lähemmäs 10 kummilasta... :) kirjoja tykkään itse antaa.

mulle kans :wave: tyttö kerkee täyttää vuoden ja toinen kerkee nippa nappa täyttää sen yhen kuukauden.

joku mulle vinkkas niitä kirjoja joissa lapsi on ite "sankarina", mutta nyt on linkki hukassa...
oli jossain ketjussa "suositelkaa kirjaa 3-vuotiaalle pojalle"

4v tyttö voisi tykätä keijusiivistä & taikasauvasta. Ainkin H&M myy semmoisia paketteja. Itse kummina tykkään ostaa lapsilla jotain "järkevää". Tässä joitain juttuja mitä voisin kummilapsilleni hankkia: legoja, kirjoja, värityskirja, askartelupaketti, muovailuvahaa, vaatteita, äänikirjoja, dvd tai vaikka cd-levy.

kirjat on hyviä, mut just törmäsin "edullisiin" Tomi traktori dvd:hin. Maksovat vajaa 7 ?. Meidän tyttö tykkäisi varmaan. Vähän isommille pojille ja tytöille jokin oikea puuha kirja. Esim. lennokki-kirja, jossa paperilennokkien malleja. Minä parikymppinenkin väsään niitä mielellään. Ei nyt muuta putkahda mieleen.

meillä isompi oli sitä mieltä että olisi kivaa jos kummit tekis hänen kanssan jotain, vaikka jos pääsis uimaan tai edes leikkipuistoon..
yksi kummeista moista harrastaakin ja pääsee hänen luo yökylään, kaksi muuta ei anna sitä kahdenkeskistä aikaa ollenkaan..
Eli ei sen välttämättä tarvii olla mitään kovin kallista, ei esim. uinti/leikkipuisto keikka paljon maksa, ja lisättäköön että tytön kummit on kaikki lapsettomia.

Teineille leffaliput (esim. 2-4 kpl) tai teatteriliput (vaikka paikalliseen harrastelijateatteriin), tai muistitikku tai itse neulomasi pipo/kaulaliina (joku magee tietysti :) ).
Pienemmille kirja tai pyjama tai jarrusukkia tai muumimuki/-kulho tai Reino-tossut tai eläinpyramidi peli tai lippu lastenkonserttiin (esim. Satu Sopanen & Tuttiorkesterin keikat on TODELLA KIVOJA!) tai lastenlevy (em. orkalla on aika äskettäin ilmestynyt levy, kuten myös Paukkumaissilla, ja muitakin kivoja on paljon, edullisestikin!).

oon tänä jouluna ostanu 14v kummipojalle pussilakanasetin ja sit annan vie20? ja suklaata.
Kummityttö saa muumimukin,sormivärit ja paperia,yöpaidan ja aamutossut ja ikää on 5v neidillä.
Kummilasten synttäritkin on heti alkuvuodesta,että lahjoilla jatketaan ja kesällä rippijuhlat pojalla.

Hyvä namsu!!!! Mahtava idea!! Lapset tykkää taatusti kun paketista löytyy läheisyyttä ja läsnäoloa!! Eiköhän anneta sitä pitkin vuotta ja annetaan jouluna lahjat.

Noin eskari-ikäisille tytöille helposti lähetettäviä lahjoja on ompelukuvat. Meidän 6-v rakastaa niitä. Ja pienille lapsille magneetit on kivoja. Sellaset littanat jääkaapin ovessa pidettävät ja leikittävät jutut.

Alkuperäinen kirjoittaja kummitätinä:
oon tänä jouluna ostanu 14v kummipojalle pussilakanasetin ja sit annan vie20? ja suklaata.
Kummityttö saa muumimukin,sormivärit ja paperia,yöpaidan ja aamutossut ja ikää on 5v neidillä.
Kummilasten synttäritkin on heti alkuvuodesta,että lahjoilla jatketaan ja kesällä rippijuhlat pojalla.

voisiksä tulla mein lapsille myös kummiksi. meil on 7 lasta ja kummejahan saa lisätä jälkikäteen. mä haluun sut.