Parhaan kaverin kanssa

• Viestiketjun aloittaja äiti72
  • Ensimmäinen viesti
äiti72
En oo hirveesti seurannu että mistä viime aikoina keskusteltu, mut minua painaa hiljattain sattunut. Eli rakastuin/ihastuin parhaaseen kaveriini, joka on hyvä ystävä myös mieheni kanssa ja toisen lapsemme kummi. Siis naispuolinen. Minulla ei oo ollut mitään lesbosuhdetta koskaan, mutta tämä kolahti ja lujaa. Tunne oli yllättäen molemminpuolinen ja päädyttiin sänkyynkin pari kertaa vaikka kuinka päätettiin ettei sopivaa. Ystävälläni on nyt uusi poikaystävä, ja minua raastaa, vaikka tiedänkin että ei siitä meän jutusta olis tullu mitään. Minä haluan pitää perheeni ja ystäväni haluaa omia lapsia, miehen jne. Sydänsurut ovat vähän hellittäneet ja elämä jatkuu. Ystävyytemme on ainakin toistaiseksi säilynyt, mutta en halua vieläkään mielelläni tavata tätä poikaystävää; tuntuu että hän vei minun paikkani..sairasta, vai? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

äiti72
Eipä minulle ollu mikään hohhoijaa-juttu vaan elämäni vaikeenpia asioita tähän asti. Kun oiski jostain saippuasarjasta, mut valitettavasti todellisessa elämässäkin joskus sattuu kaikenlaista.

Oletko aivan varma että kysymys on rakkaudesta?Tai edes ihastumisesta?Tällä en tietenkään halua loukata sinua enkä halua luullat ettetkö itse tietäisi parhaiten tunteitasi,joten älä ota tätä niin.Mutta jos minulta kysytään niin luulen että sinulla on vaihe jolloin haluaisit vain kokeilla jotain muuta ja uutta.Itselläni oli tuo vaihe joskus 10 vuotta sitten,iskin silmäni erääseen naipuoliseen ihmiseen.Tosin suutelua pidemmälle emme menneet mutta ajatus seksistä naisen kanssa viehätti.Luulen kyllä että jos tilaisuus olisi tullut niin olisi juossut ja kovaa pakoon.Mutta ihmettelin itsekin että esimerkiksi flirttailu tuotti hyvän mielen olon.Toisaalta me molemmat tykättiin kuitenkin enemmän miehistä,niinkuin tekin, joten mielipiteeni on että teillä molemmilla on menossa nyt jokin vaihe jolloin uusi,tuntematon asia viehättää ja kiihottaa.
Mitä ystäväsi poikaystävään tulee niin tunteesi todellakin voivat olla mustasukkaiset ja et halua nähdä koko kaveria,mutta johtuuko se rakkaudesta kaveriasi kohtaan vai siitä että pelkäät että ystävyytenne laimenee uuden miehen suhteen?
Asiasta enempää tietämättömänä en osaa tämän enempää auttaa.Kirjoitin vain mitä minä tilanteestanne ajattelen.

äiti72
Kiitos äiti74 kommenteistasi. Voi olla hyvinkin että olet oikeassa, varmaan myöhemmin osaan itsekin tarkastella asiaa paremmin, nyt tunteet vielä liian pinnalla. Ollaan oltu ystäviä 12 vuotta eli ei minulle mikään pikkujuttu. Mutta kun ei oikein pysty kenellekään mieltä keventää, on sellanen asia kuitenkin. Ihana kun on ihmisiä jotka oikeasti haluavat antaa neuvoja ja tukea.Hyvää syksyn jatkoa sinulle! =)

Mekin olimme olleet ystäviä kyseisen naisen kanssa silloin pidemmän aikaa.Olimme puhunneet joskus baarissa että olisi kiva joskus kokeilla "naisten välistä ystävyyttä" hieman syvemmin ja kun molemmat olivat samaa mieltä niin totta kai turvallisin ihminen "kokeilulle" oli tuttu ystävä.Ajatukset pyörivät pitkään tämän asian ympärillä ja jos ei olisi ollut järki kädessä niin sitä olisi voinnut että että "ahaa,minä olen rakastunut kyseiseen ihmiseen".Mutta kun järjellä asiaa ajatteli niin tunteet mitä tunsi olivat vain sitä uutuuden viehätystä ja sitä että uskalsi kokeilla.Vaikka emme sänkyyn menneetkään mutta minulle jo nuo suudelmat olivat ISO juttu.Tätä pusuttelua tapahtui aika monesti kun satuimme yhtä aikaa baariin tai kun olimme jomman kumman luona.Näin luulen sinullakin olevan.Ja luulen että nyt tunnet katkeruutta ystäväsi poikaystävälle siitä että hän pääsee lähelle ystävääsi jota sinä toivoisit itsellesi.Kyse ei varmaan ole rakkaudesta,ehkä pienestä ihastumisesta ja siitä että haluat kokeilla ystäväsi kanssa tiettyjä asioita.Jos saan sanoa niin varmammin sinä ystäväsi menetät jos rupeat osoittamaan mieltä hänen valitulleen tai karttamaan heitä.Yritä käyttäytyä heidän seurassaan mahdollisimman normaalisti ja ota ystäväsi poikaystävä reilusti vastaan ja kaveripiiriisi,näin saat pidettyä myös ystäväsi ystävänäsi.Sillä tuskin toivot että välinne katkeavat.Ja jos ystäväsi on kiinnostunut sinusta toisella tavalla kuin pelkällä kaverisuhteella niin anna hänen tehdä aloite.Luulen kyllä että kun asioita mietit oikein tarkasti niin huomaat itsekin että mistä tässä asiassa loppujen lopuksi oli kyse.Toisaalta näin tuntemattomana asiaa on hieman vaikea tietää tämän paremmin.Mutta näin minulle kävi.Oikein hyvää syksyä sinullekin ja toivottavasti saat asiat järjestykseen

:wave:

Yhteistyössä