Paras yövaippa? (1,5v poika)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot menee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermot menee!

Vieras
Meillä on viime viikkoina ongelmaksi muodostunut se, että yöllisten heräilyjen suurin syy on vaippa, joka on tullut liian täyteen ja usein jopa päästänyt läpi. Voi olla että olen antanut pojalle liikaa juotavaa illalla, ja sortunut siihen välillä yölläkin (vettä), jos on ollut levotonta. Mutta miksi välillä vaipasta tulee navan kohdalta pissat ulos, vaikka ei vaippa olisi täynnäkään? Mielestäni laitan vaipan huolellisesti. Ilmeisesti peppupystyssä nukkuma-asento ei ole hyvä juttu...

Meillä ollut jo pitkään käytössä Pampers-teippivaipat, siksi ihmetteln miksi nyt tällaista ongelmaa esiintyy. Päivisin käytämme myös Libero-housuvaippoja...oiskohan ne hyviä yöllä? Joskus käytimme LIDL-vaippoja eikä ongelmia juuri ollut. Eikö vaipan tulisi pitää aamuun saakka, ettei yöllä tarvitse vaihtaa?!

Kokemuksia?

Se on se asento, meilläkin oli n.vuosi sitten (n.1v3/5kk) samaa ongelmaa, eli tytöllä tuli vyötäröstä yli kun nukkui mahallaan. Meillä oli Liberon teippivaipat käytössä. (Sit siirryttiinkin yökestoiluun eli sisävaippa ja päälle hahtuvavillikset....) Yritä olla antamatta yöllä juotavaa.

Meillä alkanut sama ongelma, poika nyt 1 v! Eli vaippa on alkanut yöllä vuotamaan. Emme edes anna yöllä juotavaa, ja illalla juo maitoa sen verran kuin aiemminkin.

Meillä on ollut n. kuukauden käytössä Libero-housuvaipat, mutta ongelma on tullut nyt viikon sisällä. Kokeilin viime yönä Pampers-housuvaippaa ja sama homma. Huolellisesti on laitettu. Ei kai auta muu kuin kokeilla vielä jotain muuta merkkiä...? :(

Me ollaan käytetty pelkkiä kestoja, mutta villahousut myös kertisvaipan päällä säästävät ainakin jatkuvalta vaatteiden ja lakanoiden vaihdolta, ellei sopivaa vaippaa löydy.

Kuulostaa niiiiiin tutulta. Monesti vaippa ei ole vielä edes "täynnä" pissaa kun on jo vuotanut yli. Olen päätelly, että pissaa tulee kerralla niin paljon ja sellaisessa asennossa (esim peppu pystyssä), ettei vaippa ehdi imemään pissaa. On kokeiltu teippiä ja housuvaippaa, Liberot, Pampersit, Lidlit jne jne.
Olen kuitenkin kokenut parhaimmiksi housuvaipat. Ne mukautuvat parhaiten pojan kropan mukana, eikä jää rakoa vaipan ja ihon väliin.
Välillä saattaa mennä pari viikkoa kuivana, mutta sitten taas tulvii.

Meillä toimii pomminvarma Bumgenius-kestovaippa. Kertiksiin verrattuna se ei aamulla edes haise samallatavalla. Käytämme reissussa kertiksiä, yleensä Pamperssia tai Nature Babycarea, ja molemmista välillä tulee reunavuotoja ja kakat on välillä kainaloissa asti, mutta kestovaippojen ja etenkin tuon Bumgeniuksen kanssa ei samaa ongelmaa ole. Kannattaa kokeilla, edes yövaippana jos ei muuten halua kestovaippoihin siirtyä. Niitä saa monesta nettikaupasta.

Meillä liberon teippivaipat käytössä ja täytyy kehua.
Voisit kokeilla yhtä kokoa suurempaa vaippaa ja laitat teipit varmasti tarpeeksi tiukalle. Meillä myös falskasi ja tajusin, että oli aika vaihtaa suurempaan vaippaan. Sen jälkeen taas ollut ihan kuivat yöt.

Meidän pojallakin yökäytössä Pampersin active fit, päivisin Lidlin vaipat. Ei ole vielä tähän mennessä falskannut. Ja pylly pystyssä nukutaan. Vaippa on kyllä tosi märkä aamuisin, hyvä ettei polvissa roiku :)

Älkää ainakaan housuvaippoja yöllä käyttäkö. Meillä öisin käytössä liberon teippivaippa ja päivällä housuvaippa. Tuo päivävaippa falskaa viimeistään neljän viiden tunnin päästä laittamisen jälkeen. Teipinkin joutuu laittamaan aika kireälle, koska se löystyy yön aikana.

Viime yönä pidin pojalla ekaa kertaa kokeeksi housuvaippaa, ja hyvin toimi. Nukuttiin pitkästä aikaa hyvin (tietty siihen voi olla muitakin syitä). Olen kyllä muuten päivisin huomannut ettei housuvaippaan niin paljoa pissaa mahtuisi, ja ne muuttuvat aika koviksi.... siksi olen mieluummin käyttänyt pehmeitä teippivaippoja. Mutta kokeillaan nyt jatkossakin noita housuvaippoja yöllä sen resorireunan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja xxxxxxxxxxx:
Älkää ainakaan housuvaippoja yöllä käyttäkö.

Pakko, poika aukoo itse teippivaipat jo ennen kuin edes nukahtaa (päällä on haalari, mutta sieltä nappien välisätä se onnistuu silti)! Johonkin 1v3kk asti yöt menikin teippivaipoissa. Nykyään meillä ei vaipat juurikaan valskaa, joskus tulee pissat kyljestä varmaan juuri nukkuma-asennon vuoksi. Meillä syödään ja juodaan runsaasti illalla ja imetän joskus vielä yölläkin... Enkä itse rajoittaisi kyllä juomista vaippa-asian vuoksi. Meillä on käytössä Liberot. Alkuperäiselle suosittelen kanssa isomman koon kokeilua.

Yhteistyössä