Paras ulkomainen lomakohde vauvan kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja santukka
  • Ensimmäinen viesti
santukka
Kertokaapa vinkkejä mihin kannattaisi matkustaa muutaman kuukauden ikäisen vauvan ja neljävuotiaan kanssa? Vai uskaltaako lähteä mihinkään..

Ei ole aikaisempaa kokemusta lasten kanssa matkustelusta ulkomailla, niin kyselisin vinkkejä jos joltain löytyisi:)
 
JONSERED Karhunkantaja
Thaimaassa olen vauvaikäistenkin kanssa matkaillut, usein, paljon ja vaivattomasti. :D

Missä tahansa pärjää, järki käteen ja turha hössäys pois. Onhan ihmisillä lapsia kaikilla maailman kolkilla, eiköhän siellä mukana yksi suomalaispesuekin pärjää. =)
 
no
me ollaan käyty vauvaikäisten kanssa kanarialla. siellä ei tartte ravata missään nähtävyyksissä, ei tarvi erikoisia rokotteita, eurot käy, kielitaitoakaan ei välttämättä tarvi. rannalla ja altaalla rentoa menoa auringossa vaan. käytiin joulukuussa, pienin oli sillon 9kk. nyt ollaan varaamassa marraskuulle matkaa, joillon tämä maha-asukas on 3kk.
 
Me ollaan matkustettu joka vuosi siitä asti kun lapset olivat viiden kuukauden ikäisiä. Nyt matkakohteet vaan alkavat aina mennä kauemmaksi ja eksottisemmiksi mutta pikkuisten kanssa suosittelen ihan perus pakettilomaa helppoon kohteeseen että matka on oikeasti rentouttava. Kouluikäisten kanssa uskalletaankin jä vähän seikkailla matkoilla =)

Musta Mallorcan Alcudia oli mukava kohde ja auton vuokraamalla näkee muutakin kuin rannan eli olihan siellä tippukiviluola ja sen sellaista. Kreikan saarilla, Bulgariassa(en suosittele) ja manner Espanjassa ollaan oltu myös vaippaikäisten kanssa.
Manner Espanja on siitä loistava kohde että siellä on turistirysiä vesipuistoineen, upeita suurkaupunkeja (tykkään Madridista) ja aivan aitoa Espanjalaista maaseutua ja elämää.

Mutta jos lomalta hakee rentoutumista eikä niinkään kultturia ja nähtävyyksiä niin kyllä musta tuo Mallorca oli mukavin.
Jos lähemmäksi haluatte niin Tanska(legoland..) tai ihan Ruotsista jo löytyy vaikka mitä mukavaa.
 
Uskaltaa toki. Lapset on yleensä niin sopeutuvaisia että matka minne tahansa onnistuu jos haluaa. Selaatte vain matkaesitteitä ja katsotte mikä teitä aikuisia kiinnostaa, minne kivat lentoaikataulut, mistä löytyy kiva ja budjettiinne sopiva hotelli. Ranta lähellä ja kiva allasalue; siinä varmaan lapsen tärkeimmät toiveet.

Suosittelen käymään ahkeraan vaikka katsomassa keskusteluja tuolla:
http://keskustelu.plaza.fi/matkalaukku/keskustelu/c173

Meillä poika on matkannut seuraavasti:
9 kk Italian Rimini + San Marino
2v Ateenan Riviera
3 v. Budapest
4 v Lanzarote
5 v. Thaimaa
6 v. Brasialia
7 v. Dubai
8 v. Intia

Eli ollaan oltu enimmäkseen rantalomilla mutta myös kaupunkilomilla. Tuo Ateena oli ehkä hankalin ratasikäisen kanssa kun siellä oli jalkakäytävät surkeita ja liikenne kaoottista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Mua kans kiinnostaa.. .Jos vaan mitenkän saan rahoituksen järjestymään niin syksyllä tämä pesua lähtee etelän lomalle!

Meillä mietittiin ihan samaa jo koko tämä talvi, kaipuu Espanjaan on ollut todella suuri, mutta mietitytti rahoitus...lopulta mun mielestä edullisesti saatiin paketti kasaan kun varattiin heti (suorat)lennot kun ne myyntiin tuli ja erikseen sitten majoitus. Meidän kolmihenkisen perheen viikon loma marraskuussa tulee maksamaan n. 800e, mun mielestä edullinen, ottaen huomioon, että pakettimatkana tuohon saisi laittaa 1000e lisää... Ja me päästään pitkästä aikaa Espanjaan!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Mua kans kiinnostaa.. .Jos vaan mitenkän saan rahoituksen järjestymään niin syksyllä tämä pesua lähtee etelän lomalle!

Meillä mietittiin ihan samaa jo koko tämä talvi, kaipuu Espanjaan on ollut todella suuri, mutta mietitytti rahoitus...lopulta mun mielestä edullisesti saatiin paketti kasaan kun varattiin heti (suorat)lennot kun ne myyntiin tuli ja erikseen sitten majoitus. Meidän kolmihenkisen perheen viikon loma marraskuussa tulee maksamaan n. 800e, mun mielestä edullinen, ottaen huomioon, että pakettimatkana tuohon saisi laittaa 1000e lisää... Ja me päästään pitkästä aikaa Espanjaan!!! :heart:
Multa ei varmaan tuo onnistu... Miehen kanssa kahdestaan kyllä mentiin vaikka miten ja ilman kummallisempia vaatimuksia. Mutta nyt ku lapsia on kolme silloin matkassa niin haluan helponmatkan ja matkaoppaan jolle ruikutan.. :p

Oikeesti tapana ei ole ruikuttaa, mutta opasta koen tarvitsevani, varsinkin kun lasten kanssa lähden liikkeelle. Ne kun osaavat yleensä neuvoa kaupat ja ravintolat.
 
Kreikassa ollaan lapsien kanssa oltu. siis tuolla kreetan saarella ja sitten pargassa. Oli ihan kivat paikat, hyvät hotellit ja meillä oli ainaski ihan onnistuneet matkat.

tarkotus olis meilläkin säästää syksyn lomaa varten. matkakohde on vielä hakusessa =)
 
no
kiva, että muitaki matkakuumeisia täällä...mää melkein jo eilen varasin ens talven matkan. varmaan tässä kevään aikana varataan. me säästetään jatkuvasti matkarahaa ja joka vuosi jossain käydään, ainakin kerran.
 

Yhteistyössä