Paras tupakka aloittelijalle?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen aikeissa aloittaa tupakoinnin. Merkkejä on kuitenkin niin valtavasti, ja nykyään vieläpä kaikki piilossa, etten oikein tiedä että mitä merkkejä ylipäätään edes on. Kysyisinkin nyt teiltä suosituksia, että mikä olisi kaikkein paras tupakka tällaiselle aloittelevalle tupakoitsijalle?
 
vierailija
Tämä on tietenkin provo, tupakointihan on hemmetin tyhmää. Silti asiaa demonisoidaan ja kriminalisoidaan nykyään pikkasen liikaa. Itse poltin aikoinani. Kaikki lähti tuuripolttamisesta (bileissä jne.) mutta homma eteni sitten siihen, että 25-vuotiaana huomasin, että "mähän poltan". Tupakka meni muinainen pikkuaski päivässä, viikonloppuisin enempi.

Kun aloimme suunnitella lasta, päätin lopettaa. Olin tuolloin polttanut n. 3 vuotta. Lopettaminen oli helppoa, koska tupakointi ei kuitenkaan ollut elämässä kauhean pitkään. Kymmenen vuotta menin nollalla tupakalla.

Muutama vuosi sitten (olen nyt vähän yli 40v) tuli eräänä kesänä aloitetettua uudestaan tuuripolttelu. Kun lapset ei nähnyt ja olin viihteellä tms. tuli polteltua enemmän tai vähemmän. Välillä lopetin täysin, mutta nyt olen jo muutaman vuoden polttanut seuraavasti:

Yleensä 1 tupakka päivässä, illalla ennen nukkumaanmenoa. Tähän lisäksi se, että jos nautin alkoholia vähän runsaammin kuin sen yhden viinin ruuan kanssa, niin tulee poltettua useampi.

Tuollalsia kertoja on vuodessa max. 10. Juhannus, Uusi Vuosi, kenties Vappu. Kenties jotkut synttärit, polttarit tai häät... Niitäkin on aika vähän enää. En koe, että olisi kovinkaan vaarallista.

Kesällä 2017 ostin kartonkin tupakkaa. Nyt ne juuri loppui. Aski menee kuussa.
 

Yhteistyössä