Paras tapa tappaa itsensä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mua kiusataan ni mietin et kestäisin fyysistä pahoinpitelyä mieluummin ku henkistä. Toivon että uskallan tappaa itteni.
Hakatuksi olis kivempi tulla ku taas tätä henkistä kiusaamista. Ei mua kiinnosta enää elää joten en välitä mitä itselleni tapahtuu. Suoraa hakkaamista kyllä siedän itselleni.
 
vierailija
Huono homma ku tääl päin ei mee Junia, joutuu liikkumaan sen takia kauemmas.
Voisin mennä junan alle hyvin.
Tietenkään se nyt ei masentunutta ihmistä hirveästi kiinnosta, mutta mä olen aina ajatellut ettei itsemurhaa saa tehdä niin, että siinä aiheutetaan jollekin muulle pahaa. Siis ei mennä junan alle tai ajeta rekkaa päin. Syyttömiä ne tappokoneen kuljettajat ovat sen itsemurhaajan ongelmiin. Se on kuitenkin niin kova paikka kun joku räjähtää tuulilasiin, että siinä voi mennä työkyky loppuiäksi. Tai rekkakuskille tulla kolari, jonka seurauksena joutuu pyörätuoliin ja kyydissä ollut myrkkylasti hajoaa ojaan ja valuu pohjavesiin.

Itse tekisin varmaan itsemurhan aineilla. Pitäisi vaan tarkkaan selvittää oikeat kombot, että sitten kanssa onnistuisi. Eli ei mitään "hätähuutoja", vaan kerrasta poikki. Tietenkin mikäli olisi isokaliiperinen ase käytössä, niin sillä lähtisi kivuttomasti. Hirttäytyminen tai korkealta hyppääminen olisivat minulle liian pelottava ajatus. Luultavasti en uskaltaisi.
 
Nembutalia tai kaliumkloridia, noilla saa kivuttoman kuoleman. Ainoa vaan, että noita on todella, todella vaikeaa saada mistään. Oon ottanut selvää ja tuolla haluisin ite päiväni päättää. Oon vammautunut koko lantion alueelta, hermovaurioita ja sairauksia ja yhdestä sairaudesta tulossa tutkimuksia perinnöllisyyspolilla. Hirveet kivut 24/7 ja noitten takia pysty nukkumaan, välillä en pysty syömään, kun kivut tekee yrjöttävän olon. Univaje jo ihan älytön jne. Miten tästä voi etes nauttia?! Pitää olla vaan muitten takia olemassa, ettei tramatisoidu, tuu pahamieli ja ole itsekäs, mitä he*vettiä?! Oon kroppani ja kotini vanki, en pysty kunnolla istumaan, liikkuminen on vaivalloista, kivuliasta ja todella hidasta ja yleensä käy niin että pari vuorokautta oon täysin sängyssä lamauttavien kipujen takia, itken, tärisen, oksentelen ja toivon vaan että henki lähtis. Tässä on todella käynyt niin, että en elä olen vaan olemassa ja siitäkään ei nauti yhtään. Ei mun mielestä tämmönen kituminen ja olemassa oleminen ole tässä kunnossa enää elämää... Itsekästä on väkisin pitää mitään elävää, mukaan lukien myös ihmistä hengissä vaan siksi, että sitä käy sillon tällöin kurkistaa ja hirvee kiire pois, sitten kun tuosta puhuu, että ei halua elää niin on itsekäs, toinen traumatisoituu, käsketään ajattelemaan, eli pakotetaan siihen samaan ajattelu tapaan mitä kaikki hokee poliitikoita myöten. Ajatelkaa itse, mitä ja mihin pakotatte toisen ihmisen joka on päätöksensä tehnyt. Ette voi etes tietää, mikä on vaan ollut liikaa. Se ei ole itsekkyyttä, kun monesti ne on ajatellut myös sen että miten ja kuinka se ja se asia läheisiä yms. muita hyödyttää lopulta. Toi lauma huutelu mee hakee apua ja hah, mitä hemmettiä se lässyttäminen siinä auttaa, kun yritys saada vaan siihen lauma ajatukseen ja laumaantumiseen. Voi herra jestas, ketkä olikaan niitä itsekkäitä?!🙄
 
vierailija
Miksi? Mikö elämässäsi on niin perustavanlaatuisesti rikki ettei kannata edes yrittää?
En ole tuo, jolta kysyt, mutta vastaan yleiseltä kannalta. Kysymys pitäisi asettaa toisin päin. Eli miksi pitäisi yrittää? Täytyy ymmärtää, että uskonnottomalle ihmiselle elämä ja kuolema ovat sinällään yhdentekeviä asioita. Toinen on elämää ja toinen on sitä, että ei ole mitään.

No nyt jos sitten elämä on edes vähän epämiellyttävää, miksi ei vain lopettaisi sitä? Suurin osa vastaa, että koska on sukulaiset ja ystävät ja elämässä on toivoa, niin ei kai nyt ihan vaan sen takia viitsi itseään tappaa, että potkaisi varpaansa kynnykseen. Ja tämä onkin totta. Mutta sitten kun niitä ongelmia on vähän enemmän, niin täytyy kyllä ihan oikeasti olla merkittäviä syitä, että ei sammuttaisi valoja. Täytyy olla konkretiaa ja aitoa odotusarvoa siitä, että asiat muuttuvat parempaan suuntaan ja nopeasti.

Uskovaisilla asia on tietenkin ihan eri. Siellä on kadotusta ja ikuista elämää ja muslimeilla on ne neitsyet yms. Täytyy ottaa oman tämänhetkisen elämän lisäksi huomioon ikuisuus. Mutta nykyajan ateistin silmin pidän täysin selvänä, että ihmisen kannattaa yleensä lopettaa elämänsä oman käden kautta. Se että itsemurhia tapahtuu niin vähän on epäloogista ja seurausta taikauskon tuomasta painolastista. Tulevaisuudessa eutanasia on varmaan yleisempää kuin ns. luonnollinen kuolema kitumalla. Ihmiset valitsevat itselleen sopivan hetken ja lopettavat elämänsä kun siltä tuntuu.
 
vierailija
Ei kannata, itsemurhan miettiminen on vain hetki elämästä. Miten voit vihata elämää jota et ole vielä täysin elänyt?

Täysin helposti. Elämä ei yleensä muutu paremmaksi vaikka kuinka yrittää vaan tulee vain lisää kakkaa niskaan. Lisäksi monella ihmisellä (ainakin itselläni) on selvä velvollisuus päättää päiväni etukäteen koska siitä ei ole mitään muuta kuin hyötyä yhteiskunnalle ja läheisilleni.

Yhteiskunnalle olen lähinnä kuluerä vaikka käynkin töissä enkä saa mitään tukia ja vaimo saisi vakuutuksesta neljännesmiljoonan.

Tällaista vastaan ei voi kiistellä
 
vierailija
Kun luin otsikon, tekisi mieli vastata.
Mutta en pysty, olen ollut vuosia hoitajana ja joku ilm. eettinen vakaumus elämän säilyttämisestä ja potiaiden tukemisesta estää kirjoittamasta.
 
vierailija
Täysin helposti. Elämä ei yleensä muutu paremmaksi vaikka kuinka yrittää vaan tulee vain lisää kakkaa niskaan. Lisäksi monella ihmisellä (ainakin itselläni) on selvä velvollisuus päättää päiväni etukäteen koska siitä ei ole mitään muuta kuin hyötyä yhteiskunnalle ja läheisilleni.

Yhteiskunnalle olen lähinnä kuluerä vaikka käynkin töissä enkä saa mitään tukia ja vaimo saisi vakuutuksesta neljännesmiljoonan.

Tällaista vastaan ei voi kiistellä
Eikö olisi helpompi erota huonosta suhteesta, kurjasta työpaikasta, muuttaa toiseen kaupunkiin, aloittaa uuden opiskelun, ihastua ja rakastua..... Minulle tapahtui niin kun otin ohjat omiin käsiini ja lopetin kaiken muun paskan paitsi en itseäni. Suosittelen kokeilemaan.
 
vierailija
jos oikeesti koette et itsemurha on parempi idea kun se et voitatte elämän ja opitte nauttii siitä nii unilääkkeitä yliannostus ja pääsette kivuttomasti pois täältä. Sanon vielä et älkää tehkö sitä vaan taistelkaa loppuun saakka.
 
vierailija
Elämällä ei ole itseisarvoa. Kun Elämä muuttuu kärsimykseksi, on itsemurha oikea ratkaisu. Eikö se olisi melko itsekästä läheisiltäni vaatia hengissä pysymistäni, jotta heillä ei tulisi paha mieli hetkeksi?

-AP
Olen 31 ja omanhengen riisto on muhinut valehtelematta 20 vuotta ja se tuntuu vaan vahvistuvan.
En usko että ketään haluaa kuolla ei edes itsemurhan tehneet.
Mutta kun ei vaan ole motivaatiota elääkkään, koska se ei vaan tunnu sen arvoiselta, varsinkaan suomessa missä ihmiset on kirjaimellisesti, kuin
Keskiajalta.

Ja nyt varsinkin, kun maailma on enemmän sekaisin, kun koskaan.
Kaikki sukupuolen vaihto ja neutraalius sonta, sekä woke pelleily.
Some saa tänäpäivän kaikki kirjaimellisesti hullut mielenvikaset yhteen ja valtiot sekä yritykset miellyttävät näitä vaan sentakia ettei bisnes kärsi, mutta vain kokomaailma kärsii sivussa.
Suomalaiset ei tätä nää (vielä) , kun suurin osa on käpykylien juntteja, eikä välitä muusta kun että saa olla rauhassa omassa kuplassa, omassa käpykylässä.
 
vierailija
Olen 31 ja omanhengen riisto on muhinut valehtelematta 20 vuotta ja se tuntuu vaan vahvistuvan.
En usko että ketään haluaa kuolla ei edes itsemurhan tehneet.
Mutta kun ei vaan ole motivaatiota elääkkään, koska se ei vaan tunnu sen arvoiselta, varsinkaan suomessa missä ihmiset on kirjaimellisesti, kuin
Keskiajalta.

Ja nyt varsinkin, kun maailma on enemmän sekaisin, kun koskaan.
Kaikki sukupuolen vaihto ja neutraalius sonta, sekä woke pelleily.
Some saa tänäpäivän kaikki kirjaimellisesti hullut mielenvikaset yhteen ja valtiot sekä yritykset miellyttävät näitä vaan sentakia ettei bisnes kärsi, mutta vain kokomaailma kärsii sivussa.
Suomalaiset ei tätä nää (vielä) , kun suurin osa on käpykylien juntteja, eikä välitä muusta kun että saa olla rauhassa omassa kuplassa, omassa käpykylässä.
Jos Suomi ahdistaa niin rohkeasti muutto jonnekin muualle. Voi aueta ihan uusi elämä. Ja mitä tietotulvaan tulee niin se on helppo ratkaista laittamalla kaikki älylaitteet kiinni. On turha yrittää kantaa koko maailman murheita omilla hartioillaan kun ei se auta mitään. Oman elämän vaihtoehdot on se juttu ja jos niitä ei kokeile niin ei voi tietää mitä kaikkea odotettavissa on.
 
Yritin kerran avustettua itsaria, mutta yritys meni mynkään.
Sidoin hirttosilmukan kaulaani ja narun toisen pään oven kahvaan.
Tein laskelmointi virheen, ovi aukesikin sisäänpäin.
Hyvä yritys meni hukkaan.

Muista menetelmistä mulla ei ole 100% varmuutta toimiiko vai ei.
 

Yhteistyössä