Paras täytekakun täyte ikinä??

  • Viestiketjun aloittaja hipsis
  • Ensimmäinen viesti
anne
Ensin kerros appelsiinimarmeladia ja päälle rahka-appelsiinituorejuusto-vaahdotettu vanilijakastike seos (seoksessa ei yhtään lisättyä sokeria, eli ihanan raikan ja käy tuon marmeladin kanssa hyvin )

Ja toimii parhaiten suklaiseen kakkupohjaan
 
ap
Anteeks tyhmyyteni, mutta mitä nuo mousset on ja mistä niitä saa?
Pätkismousse kuulostaa tosi hyvälle. :D
Kuten myös valkosuklaa-tuorejuustomousse :D
Siis pelkästäänkö tuota moussea laitatte kakun väliin?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja anne:
Ensin kerros appelsiinimarmeladia ja päälle rahka-appelsiinituorejuusto-vaahdotettu vanilijakastike seos (seoksessa ei yhtään lisättyä sokeria, eli ihanan raikan ja käy tuon marmeladin kanssa hyvin )

Ja toimii parhaiten suklaiseen kakkupohjaan
Kiitos, tämäkin kuulosta tosi namille!
 
(valko)suklaatuorejuustomousse:

2dl vispikermaa (ei kuohukermaa)
100g sunnuntai vaniljatuorejuustoa
130g (valko)suklaata

vispaa kerma, sekaan tuorejuusto ja sulatettu suklaa. Avot! Valkosuklaaversio sopii parhaiten suklaapohjan kanssa, eikä tartte mitän muuta kakun väliin. Voit myös tehdä puolet valkosuklaasta ja puolet tavallisesta.. sit saat molempiin väleihin eri väriset täytteet.
 
vink
Alkuperäinen kirjoittaja Nappi1984:
(valko)suklaatuorejuustomousse:

2dl vispikermaa (ei kuohukermaa)
100g sunnuntai vaniljatuorejuustoa
130g (valko)suklaata

vispaa kerma, sekaan tuorejuusto ja sulatettu suklaa. Avot! Valkosuklaaversio sopii parhaiten suklaapohjan kanssa, eikä tartte mitän muuta kakun väliin. Voit myös tehdä puolet valkosuklaasta ja puolet tavallisesta.. sit saat molempiin väleihin eri väriset täytteet.
Tähän muuten käy ihan hyvin kuohukerma ja itse käytän maustamatonta tuorejuustoa, mun mielestä tuosta vaniljaversiosta tulee aivan liian ällöimelää. :)
 
Mä olen kuullut, että kuohukermalla ei "jähmettyis" niin hyvin, mutta tiedä häntä, en oo kokeillu ja maustamattomasta tuorejuustostakin oon tehny. hyvää niinkin, mutta vaniljalla oli mun mun mielestä parempaa. Makuasia, sano kissa kun..
 
mä tykkään siitä ihan perus kaupan valmiista suklaamousesta (lisää vain maito) ja siihen lisään sit vähän rahkaa.. mansikka/vadelma/mustikka tai hedelmä rahka on kans välissä ok. Ite en tykkää hillosta kakun välissä
 

Yhteistyössä