Paras pikkuhousunsuoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanna

Vieras
Mikä pikkuhousunsuoja merkeistä ois paras päivittäiseen käyttöön joka ei tuntus heti märältä ja inhottavalta, mulla on tosi runsas valkovuoto ja innostun helposti eli märkyys on vähän ongelma mulle. Oon kokeillu monia merkkejä kun pakko on pitää aina jotain suojaa muuten kaikki housut on märkänä. Haluisin kuulla muitten kokemuksia joilla on samaa vaivaa.

Menet valkovuodon takia lääkäriin. Ei ole normaalia vuotaa koko ajan. Kosteus on sen sijaan ihan ok.

Se, että tarvitsee koko ajan pikkuhousunsuojaa, on täysin kaupallista hörhötystä. Jos innostut miehestä, näytä se hänelle!

Mikä pikkuhousunsuoja merkeistä ois paras päivittäiseen käyttöön joka ei tuntus heti märältä ja inhottavalta, mulla on tosi runsas valkovuoto ja innostun helposti eli märkyys on vähän ongelma mulle. Oon kokeillu monia merkkejä kun pakko on pitää aina jotain suojaa muuten kaikki housut on märkänä. Haluisin kuulla muitten kokemuksia joilla on samaa vaivaa.

Valkovuoto on emättimen puhdistusaine ja elmistö mm. poistaa sen avulla emättimeen kuulumattomat bakteerit. Jos sitä tulee liikaa, jotain on pielessä hygienianäkökulmassa. Joko peset alapäätäsi väärin, syöt jotain itsellesi sopimatonta, se hautoo liikaa (ei ihme muuten, jos koko ajan pidät pikkuhousunsuojia), sinulla on joku gynekologinen tulehdus, ym. Ei ehkä kannata suojautua oireelta, vaan koittaa selvittää missä vika on. Mene gynelle, lopeta pikkuhousunsuojien pito ja sen sijaan vasikka vaihda pikkuhousut useampaan kertaan päivässä.

Minulla oli jatkuva valkovuoto-ongelma, kun käytin tamponia. SItten vaihdoin siteisiin, mutta muutosta ei tapahtunut. Gynellä ei löytynyt mitään selvää syytä, mutta hän sitten kerran kehotti kokeilemaan maitohappobakteerikapseleita emättimeen kuuriluontoisesti ja katsomaan miten käy. Se helpotti, mutta vaiva palasi aina kuukautisten jälkeen. Lopulta otin taas kuurin maitohappobakteerikapseleita ja vaihdoin kuukuppiin: se oli minulle paras ratkaisu. Sen jälkeen (olen käyttänyt kuppia jo 10 vuotta) olen aina gynellä kuullut, mtien kohdunkaula näyttää siistiltä, limakalvot hyviltä ja valkovuoto on normaalia. Valkovuotoa ei tule enää vuotamalla, housut ei kastu. Tiettyyn kierron aikaan valkovuoto tahrii vähän housut, mutta se on pari päivää kierrosta, joten kestää sen hyvin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä