Paras marketista saatava kissanhiekka??? Top kattia ostin ja voi kessus mikä pissan haju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3kk tyttövauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3kk tyttövauva

Vieras
Vuorokauden ollut pentu talossa ja haju on aivan järkky.

Hiekka on paakkuuntumatonta eli sitä ei saa edes otettu pissaamisen jälkeen pois purkista kuten paakkuuntuvan saa.

Suosittele nyt uudelle kissanpennun omistajalle hiekkaa joka ei ala heti haisemaan.

Ne puupohjaiset pelletit on parhaita, pysyy hajut hyvin kurissa. Mulla leikattu kolli ja alussa kokeilin kaikenmaailman hiekat, kristallihiekat sun muut. Haju oli ihan hirveä :x Nyt on käytössä Pirkan puupohjainen pelletti. Eikä muuten haise!

Melkeen kaikkia oon kokeillu ja osaa on ollut kavereilla ja cassius on mielestäni ollut marketin tuotteista paras. Mutta nyt käytän eläinkaupan everclean-hiekkaa. Todella hyvä. Mulla on yks kissa ja olen vaihtanut hiekat kokonaan 1,5-2kk välein. Ei mitään hajuhaittoja, kuhan kerran viikkoon on ainakin muistanut noukkia kikkareet. Et se on kyl ainoo mitä mä voin suositella. Hintaa paketilla n.24e 10kg.

Cassius on paras markettihiekka. Jotkut suosivat puupellettejä, mutta kaikki kissat eivät tykkää niistä. Esim. meillä kissa pissasi mieluummin kylppärin lattialle kuin pelletteihin.

Tiedän, että kysyit marketin hiekoista, mutta jos saa kuitenkin ehdottaa eläinkaupasta saatavaa EverCleania... vaikuttaa kalliilta, mutta ei oikeasti ole käytössä sen kalliimpaa kuin marketin hiekat, on nimittäin ihan älyttömän riittoisaa ja pitkäkestoista, eikä tasan haise pissa sitten yhtään! Viimeksi ostin marketista jotain Rainbow'ta ja ero oli ihan valtava, siis ei todellakaan pidä hajua ja on hetkessä loppu.

Cassiusta me käytettiin kun oli markettihiekat käytössä. Laadultaan oli pussista riippuen superhyvää tai sitten vähän pölisi enempi.

(psst. pidemmällä aikavälillä eläinkaupan hiekat tulee halvemmaksi kun niitä ei tartte vaihtaa niin useasti. Wip tai Golden Odour on meillä käytössä.)

Meillä käytetään kristallihiekkaa. Kahdella kissalla katollisessa vessassa kestää noin kaksi viikkoa. Kun pissanhaju alkaa tunkea nenään, niin vaihdan hiekat. Ainoa miinus, että se pissa ei jostain syystä aina ehdi täysin imeytyä niihin kiteisiin, vaan hiekkoja vaihdettaessa pohjalla voi olla hyvin märkää (ja haisevaa) kidevelliä.

Parempaakaan en ole keksinyt. Pellettivessaa kun en ole jaksanut alkaa ostamaan, että saisi pellettejä kokeilla. Turhaa rahanhaaskuuta, jos ei kissoille kelpaakaan. Aika pitkään käytettiin Pirkan paakkuuntuvaa hiekkaa, mutta sen rakenne muuttui jokunen vuosi sitten huonommaksi ja silloin vaihdettiin kristallihiekkaan.

Evercleanin puolesta mäkin liputan. Vaikuttaa kalliilta, mutta paakkuuntuu niin hyvin, että käytännössä tulee halvemmaksi, loota kestää kauan ja hajut pysyy kurissa useammankin kissan taloudessa, joten on enemmän kuin hintansa väärti.

Meillä on kans kollikissalla käytössä Rainbown paakkuuntuva kissanhiekka. Noukin sieltä päivittäin pissat ja kakat, aika laiska oon koko hiekkaa vaihtamaan.. Mut ei haise !

tarviiko noissa pelleteissä olla siis jokin erilainen astia?? Meillä ihan tavallinen loota.

Kissa vasta ihan pentu. Ei OIKEESTI voi haista vuorokauden jälkeen näin kamalalle :x

Rainbow:n paakkuuntuvaa kissanhiekkaa käytettiin. Alkoi haista kuolemalle jo melko pian, vaikka joka päivä siivottiin sitä. Vaihdettiin monen kuukauden päästä eläinkaupan EverCleaniin, enkä takaisin vaihda! Sitä aion käyttää, vaikka vaikuttikin alkuun kalliilta. On riittoisaa, eikä todellakaan haise! Kerran viikossa riittää siistiminen. Ihan parasta!

Ei pelleteille tarvitse erilaista laatikkoa. On olemassa laatikoita, joista se märkä, "hajonnut" pelletti varisee erilliseen säiliöön ja on siten helppo pitää puhtaana, mutta kyllä se onnistuu ihan tavallisellakin lootalla. Meillä kolme kissaa käy kahdessa eri vessassa, joissa pellettejä. Eikä haise. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25756512:
Mä olen markettien valikoimasta todennut parhaimmaksi Best Friendin Fresh & Easy -hiekan. Kun päivittäin lapioi kakat pois, käymälä pysyy hajuttomana pitkään.

Peesaan tätä, ja kissakin hyväksyy tämän hiekan mieluiten, pelletillä ei tykkää käydä yhtään.

Yhteistyössä