paras lapsen lentävä lause/kommellus ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZIKI

Aktiivinen jäsen
06.03.2010
1 227
0
36
eli ois hauska saada näistä vähän listaa..

itselläni toissapäivänä sukulaispoika oli kylässä ( 3-vuotias) ja oli nätisti ruokapöydässä edessään kaksi pullaa ja mehulasi. Siinä sitten tunki sitä pullaa puolväkisin suuhunsa hirveät määrät, ja yski vähän väliä, kun pulla oli niin kuivaa. Minä sitten siinä vastapäätä sanoin pojalle et hei, jos se pulla on kuivaa ni kaada ihmeessä vähän mehua sen päälle. Poika sitten katsoi minuun tosi vakavasti suoraan silmiin, suu vielä pullaa täynnä, otti mehulasin käteensä ja kaatoi sitä ihan pokkana pöydällä olevan pullan päälle. Herkeämättä minun silmiini tuijottaen.
Pikkujätkä otti sitten ihan kirjaimellisesti. Eihän toiselle voi vihainen olla =D

Raskauden alussa kavin ostamassa 4v kanssa raskaus vitamiineja. Purkin kyljessa oli naisen kuva ison raskausmahan kanssa, johon lapseni totesi etta 'Aiti, et sina saa ostaa noita, ne on vain sellaisille joilla on noin iso maha' :D

minun ihana 4-vuotias poika istui mun viereen sohvalle kun siinä makoilin, taputti mua takapuolelle ja totesi että "äitillä on iso pylly".. että sellainen todella söpö lentävälause sieltä tuli :D

ai niin ja naapurin 5-vuotias poika sanoi miule että tuleeko siusta äiti nyt ? ( kun olin viimeisilläni raskaana )
sanoin että joo, tulee. Poika sitten siihen että sitttenhän siusta tulee pyhä. Kysyin että miten niin ? Poika sanoi et iskä on sanonu et äidit on pyhiä, niiku lehmät intiassa =D
Kuinka kaunis vertaus. Isi ehkä joskus sutkauttanut vittuillessaan tuon...

niin, ja päiväkodissa oli kerran erään 4- vuotiaan pojan lempiruokaa. Poika sitten santsasi sitä kehteenkin kertaan, ja kun oli syönyt, työnsi lautasen etemmäs, tuolinsa taakse, asettui kenolleen tuoliin nojaamaan ja taputti vatsaansa ja sanoi "_No nyt on massu täys, vielä ku pillua sais !"
puhutteluunhan siitä sitten mentiin, vietiin poika sivummalle ja toinen tietysti ihan ihmeisään kun ei tiennyt mitä teki väärin. Isi oli kuulemma sanonut eilen niin. hyvä isi =D Kyllä nauratti kun isi tuli hakemaan poikaa, mutta päätettiin olla sanomatta isille mitään, ois ollu liian noloa.

Samankaltaista muistoa kuin ap:llä: Tyttäreni vetkutteli parivuotiaana ruokansa kanssa, hermostuin ja sanoin napakasti "nyt laita ne tomaatit naamaasi, että päästään nukkumaan" , ja niinpä hän sitten otti lautaseltaan tomaattiviipaleen ja kauniisti asetti sen poskelleen, siis tietysti ulkopuolelle. Ja myös herkeämättä äitiään silmiin katsoen. Kiukku suli ja päästiin hyvällä mielellä unille.

3-v tyttäreni kommentoi saunasta tultuamme että "pikkuveljellä on pikkupikku-pippeli ja isillä on IIISOOO pippeli" Jepjep, onneksi ei ole muistanut mainita sitä suureen ääneen yleisillä paikoilla ;)

Pyysin 4-vuotiasta tyttöni menemään aurinkoon(istui siis varjossa kanssani) Hän vastasi siihen "en mee, koska määkin otan hämärää":)

Toinen tyttö sanoi joskus kun käveltiin puhelinkopin ohi "Kato äiti,hissi"

ap ja akka, muistan kun esikoinen oli pikkuinen: totesin tytölle ruokapöydässä:" pistäppäs nyt se lusikka poskeen", tyttö tuijotti minua hartaasti, ja -pisti sen lusikan poskeen, ulkopuolelle ....:D
Mahtoi ihmetellä, että mitä se äiti nyt sekoilee....

Meillä 4-vuotias suuttui minulle eräänä päivänä. Yritti sitten keksiä harmitukseltaan minulle jotain sanomista.

" Äiti, äiti...... sulla on pienet tissit ". Kun sitten naurultani yritin saada selville kuka niin oli sanonut, oli vastaus, että mummi oli sanonut noin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Minun poikani jutteli:
Miehillä on pippeli, sen näkee.
Tytöillä on pimppa, mä en ole nähnyt äitin pimppaa karvojen seasta, onko se sellainen MUSTA VIIVA?

voi että :) kyllä suloista kun kaikki asiat pitää lasten miettiä :) suloista :)